Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18501 til 18520 af 24857
-
Historisk kilde om telefonens opfindelse
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere AT synopsis imorgen . Jeg skriver om telefonens opfindelse i fagene historie og fysik, men jeg mangler en kilde til historie delen, Jeg har ledt og ledt, men jeg kan bare ikke finde noget nogen steder. Er der nogen som har en, eller kan hjælpe mig med at finde en ? -
Problemer med teori Skråt Kast
ForumindlægHej Jeg skal snart til at begynde på min SRO om "Skråt kast" og efter flere timers læsning af forskellige fysik bøger er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg skal starte min teori del op, nogen venlige sjæle der evt. kan hjælpe mig med starten af teorien i det skrå kast? Tusind ta... -
BPP = NPP + R?
Forumindlæghttp://i35.tinypic.com/1ztawp.jpg Jeg har sat mine måleresultater til et fysik forsøg der hedder "Fotosyntesens korrelation med lysintensitet og lyskvalitet) ind i skemaet. Jeg skal beregne BPP (bruttoproduktionen) men jeg skal bruge R for at beregne det. Nogen der ved hvordan jeg beregner... -
Laboratorieudstyr?
ForumindlægHej med jer, Jeg kunne godt tænke mig at lave lidt forsøg herhjemme i fysik, sådan at man rigtig får det ind under huden og så er det jo en hel leg i sig selv at udfører forsøg. Er der nogle som kender nogle steder hvor man kan købe udstyrret til det, så som kraftmålere, strømforsyninger og ligne... -
Bølger
ForumindlægHej :) Jeg skal op og fremlægge om bølger i fysik B i morgen. Det ikke fordi jeg ikke ved hvad jeg skal, det er mere hvis der er nogen som kan give mig nogle tips, eller noget i den stil til hvad man kan komme ind på, eller hvad læren spørg om, må i meget gerne skrive. :) . Det jeg skal ... -
beregn hastigheden
Forumindlæg3. Beregn hastigheden, når 10 km vej tilbagelægges i 0.5 timer. Angiv resultatet i enheden • m/s • nm/uge • lysår/ns • mm/ms • Mm/ps nogle som kan hjælpe mig, var syg i vores fysik time :( Mvh nikolaj -
Svingninger :)
ForumindlægHej derude (: Jeg er igang med en fysik rapport om svingninger og bølger. Jeg er lidt i tvivl om hvad egensvingninger og egenfrekvens er. Jeg mener måske at egenfrevens er når der er en konstant frekvens? Er der nogen der har nogle link, så jeg vil kunne finde ud af hvad det er, eller nogen der h... -
udregn pc til km
ForumindlægJeg skal lave en fysik aflevering (uden forsøg) Men er stødt på et problem, jeg ved ikke hvordan man omregner pc til Km fx: Afstand til stjernen Vega er 7,76 pc. Omregn afstanden til km Men det er ikke det eneste. Vi har også om lys Den grønne (blå) linje i hydrogens linjespektrum... -
Glidning
ForumindlægHar en fysik opgave her som jeg ikke kan gennemskue. Kunne derfor godt bruge noget hjælp. En klods A bevæger sig gnidningsfrit på et vandret bord. Via en trisse er den forbundet til en klods B, der hænger frit. mA= 4,0kg og mB= 2,0kg a) angiv de kræfter der påvirker A og B b) Find klodsernes acce... -
biologi eksamen 9 klasse
ForumindlægHejsa Jeg går i 9 klasse Det er blevet udtrukket som mundligt fag at jeg skal op i Biologi, jeg tænker lidt jeg skal ikke have Biologi, eller fysik- kemi på min vidergående uddannelse efter hvad jeg har læst mig frem til... ER DET SÅ LIGEMEGET OM JEG DUMPER ELLER EJ? -
Opgave - ellære
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en opgave i fysik, men kan ikke finde ud af det. Opgaven lyder: Med et ohmmeter kan vi bestemme en wolframtråds resistans til 95,0 Ω. Trådens diameter er 0,040 mm. Bestem trådens diameter. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal. Eller bare i h... -
Forsøg med magnetisme
ForumindlægHej alle :) Jeg har akut brug for hjælp, da jeg skal i gang med selvstændig projekt, på fysik A niveau. Jeg har magnetisme som overemne, og mangler nu et eller flere forsøg at kunne lave i den forbindelse. Det må ikke være noget omkring eftervisning af La Places lov, da vi allerede har lavet d... -
Hjælp til en ligning
ForumindlægJeg sidder lige med en fysik rapport og er kommet lidt i tvivl. Pga min grimme håndskrift kan jag ikke helt se hvad jeg har skrevet. Jeg arbejder med emnet: bølger på streng Ligningen ser således ud: λ *f=2*L*f altså hvad jeg kan se, men jeg er i tvivl om et af f'erne er store... -
Haster !!!!
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, som går i 1.g og jeg har brug for lektiehjælp/undervisning i kemi A, fysik B (matematik A). Bor på Frederiksberg så søger noget som helst er indenfor hovedstadsområdet. Betaling: 150 kr/t .. Skriv til min e-mail hvis overstående har interesse: [email protected] Håbe... -
Skihop - Eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen og har trukket emnet "skihop" Opgaven lyder"Du skal gennem et eller flere selvvalget eksperimenter belyse ovenstående tema, herunder hvilke faktorer, der her betydning for længden af hoppet" Nogen der kan hjælpe mig med noget teori omkring emnet d... -
Haste hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive en fysik rapport og skal forklare denne formel ΔE(varme) = m (vand)*c(vand = 4180) j/kg*c * c (temp forskel). Det er om varmeenergi men er helt væk lige nu og ved sådan set ikke hvorda jeg forklarer det:S Håber at der er en som kan hjælpe -
hvor lang tid varer opvarmningen?
ForumindlægHej. jeg skal lave en fysik opgave. jeg har lavet de fleste svar, men mangler et, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyder sådan: en el-vandvarmer på 2 kW skal bruge 386000 J for at opvarme en beholder med vand. hvor lang tid varer opvarmningen? Det overordnede emne er Varmekapacitet. -
syreregn - reaktionsligning?
Forumindlæghej er der nogen derude der ved hvordan syreregn dannes, set med fysik øjne? jeg ved i forvejen noget med svovl går i forbindelse med vand og jeg har et forsøg om brændt svovl udleder syre og der dannes syrereg, men hvad er reaktionsligningen og hvordan ser det ud på ionform? s+ h2 +o4> ... -
Opgave - ellære
ForumindlægHej :) Er igang med at løse opgaver i fysik, og er noget til denne her, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse.. Håber du vil hjælpe mig med den - eller bare ihvertfald forklare hvilke formler der skal benyttes! Tak :) Opgaven lyder: En alminiumtråd har ved 0 oC en resistans på 1,8 &Om... -
Tilstandsformer forsøgs opstilling eksamen
ForumindlægHey Vi skal op i fysik til eksamen. Vi skal derfor udføre et forsøg vi selv har fundet på. Emnet er tilstandsformer. Vi har overvejet at vise om det hjælper at puste på en kop kaffe, og i så fald se hvor meget det hjælper. Men vi har ikke nogen ide om hvilket forsøg vi skal lave. Plz hjælp :)
