Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 18501 til 18520 af 32066
-
2. gradsligning
ForumindlægHej alleHåber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej i matematikken er lige startet på hf b niveau.Har en ligning der hedderx^2-3x-10=0Jeg har ikke set sådan en før så jeg håber at der er en der vil hjælpe mig på vej. -
Tekstopgaver.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har snart terminsprøve, så ville gerne øve mig lidt på matematik problemløsninger. Er der please ikke nogen der vil være søde at give mig opgavsættene fra 2014 og 15 hvis nogen af jer har dem eller ved hvilken hjemmeside man kan finde opgavesættene på. Det vil være en vir... -
AT
ForumindlægHej Jeg har AT i denne uge mellem dansk og matematik om formel logik. Jeg har vedhæftet problemformuleringen, som kræver at der selv bliver oprettet en problemformulering, hvor der herefter skal oprette problemstilling. Nogen som har en idé om, hvordan jeg skal kunne bære mig ad med at formulere... -
interkvartil-variationsbredden
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal finde median, øvre og nedre kvartil og interkvartil-variationsbredden. nedre kvartil = 60 median = 72 øvre kvartil = 81 men hvad er interkvartil-variationsbredden og hvordan finder man den. Hilsen Jakob Rasmussen -
Afgangseksamen i 9. 2005 December
ForumindlægHejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera -
Tysk mundtlig optagelsesprøve i HHX
ForumindlægEr der nogle der kan være søde og hjælpe mig lidt, jeg skal til optagelsesprøve i HHX jeg skal op i Tysk mundtlig, engelsk mundtlig og dansk mundtlig og skriftlig matematik... Har i selv prøvet det? Hvad stiller de feks af spørgsmål. spørger de ind til tysk grammatik... håber i ville svare tak! :) -
Midtnormal
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved, jeg skal finde linjestykket AB's midtnormal. Jeg fået af vide at der er linjestykke med endepunkterne A(4,1) og B(-2,-3). Hvordan finder jeg midtnormalen. -
rummål med vand og cm3
ForumindlægHåber i kunne hjælpe mig med lidt matematik. Her er spørgsmålet: En cylinderisk krukke har en radius på 5 cm, og et rumfang på 1500 cm3. der hældes 0,5 liter vand i. hvor højt op står vandet? på forhånd tak. PS. jeg vil nødvendigvis ikke have svaret, men en forklaring på hvordan jeg skal ... -
Hjælp mig tilbage på sporet :)
ForumindlægHej Finde et eller flere eksempler, hvor jeg undersøger, hvordan matematik og dansk fag via forskellige metoder, teorier og modeller stræber mod ny erkendelse. Jeg skal derefter sammenstille og karakterisere de to fags videnskabelige basis og fremgangsmåder. tak -
Differentialregning - redegørelse
ForumindlægHej alle søde hjælpere derude Jeg sidder med denne her matematik aflevering. Jeg har fået løst alle de opgaver jeg nu skal aflevere, det eneste jeg bare gerne vil jave svar på, er om min redegørelse er god nok? Eller hvad den mangler? Jeg sætter stor pris på din hjælp! På forhånd tak! -
Løs 2. grads ligning
ForumindlægHej! Jeg skal løse denne ligning f(x) = x2-4x+5 = 3-x. Hvad skal jeg gøre? Jeg har kun løst ligninger der har været = 0. Har svært ved matematik, så hvis en ville vise mig hvordan man gør og hvorfor. Tak :) -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej... Jeg studerer naturvidenskab på SDU og har i den forbindelse brug for lektiehjælp til matematik, og det drejer sig om følgende kursus: Calculus 2. Prisen kan aftales over telefon, og lektiehjælpen skal være på Fyn. Det drejer sig hovedsageligt om matematikopgaver. -
Hvorfor a=e^ln a
ForumindlægHej! Jeg har lige nu et matematik projekt hvori der lyder følgende spørgsmål: Begrund hvorfor a=e^ln a for alle positive tal a. Jeg har søgt i alle mine bøger samt på nettet, men har ikke kunnet finde ud af hvorfor. Nogen som har lyst til at hjælpe ? -
Isolering af formel
ForumindlægHej Har brug for hjælp! Jeg sidder og kæmper med en matematik aflevering, hvor jeg har nogle opgaver jeg ikke kan finde ud af: 1) Isoler r i formlen l * r^2 + p = q 2) Reducér udtrykket xy + x^2 / xy Tak på forhånd! -
Held og lykke
ForumindlægHejsa!Jeg ville bare lige sige hej, og tænkte om der måske var nogle matematik-genier, der havde lyst til at sende matematikvibes til mig, da jeg skal have matematikprøve imorgen. Hihi. (:Det håber jeg..Ha' det godt allesammen. Hilsen Nina -
studieretning med bio A, mat B og psykologi C
Forumindlæghej allesammen jeg skal til at vælge studieretning og har overvejet Biologi A, Matematik B og psykologi C. Er der nogle som har denne linje og vil fortælle lidt om det. Bliver biologi hårdt eller er det til at klare. Håber der nogen der kan dele sine erfaringer. :) -
Hjælp til ligning med kvadratrod!
ForumindlægHej allesammen I min matematik aflevering, består en af opgaverne af nogle ligninger man skal løse. Der er bare en af dem jeg ikke kan finde ud af: -√-x = -6 når jeg udregner den får jeg den til 1/36, hvilket ikke er rigtigt! Noge der ved hvordan jeg skal regne ligningen ud?... -
forskrift
ForumindlægHej er der nogle der kan forklarer mig hvordan jeg finder forskriften for den her:p(x)=-0,1x+250 , 0de to steder der er Jeg vil gerne hvis det kan forklares enkelt da jeg ikke har så meget styr på det her matematik. på forhånd tusind tak -
Mindre teknisk spg. om koordinater?
ForumindlægJeg sidder med et vejbump i matematik, tegnet i et koordinatsystem. Opgaven lyder sån her. c) Bumpets maksimale højde. Men er det så hele koordinaten eller er det kun min y-værdi? Mvh. Kornelius M. Pasztor Tak på fohånd. -
Matematisk argumentation - Haster!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring, hvad der forstås ved matematisk argumentation? Er det bare at i matematik, har man et bevis, enten så gælder det, ellers gælder det ikke, hvis der findes et modbevis. Dvs. der kun er et svar? Eller når man argumenterer for et bevis, så tager man det trin for tri...
