Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 18501 til 18520 af 101533
-
Parabel
ForumindlægHvordan løser man denne?: En parabel er graf for funktionen p(x) = x2-10x+24. Bestem førstekoordinaten til hvert af parablens skæringspunkter med førsteaksen. -
Redegørelse for bestemmelse af vækstmodel ved regression
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min mundtlige matematik eksamen. Jeg har et spg det omhandler vækstmodeller. Jeg har lavet redegørelse for, lineære funktion, eksponentielle udvikling og fordoblings- og halveringskonstant. Men det sidste delspørgsmål forstår jeg ikke rigtig: Der... -
Guld korn-
ForumindlægHejsa jeg forbereder mig til eksamen, og mit pensum er følgende: -Romeo & Juliet -Shawshak redemption -Harrison bergeron -Our son Mark -Dead man walking -Moll magee -38 who saw a murder -Conditions of the working class Så hvis nogen har nogle guld korn, tema/budskab samt perspektivering til ove... -
Gennemsnit
ForumindlægHejsa :) Jeg har lige et spørgsmål angående beregning af gennemsnit osv. Jeg har lige afsluttet HTX på første år, og dermed afsluttet to fag (komm/it og samfundsdag). Jeg kom ikke på i komm/it, så det må vel være min årskarakter der gælder der? Samfundsfag var jeg til eksamen i og fik 10, men... -
00 i Dansk mundligt men optaget på erhvervsuddannelse?
ForumindlægSå jeg har været til min dansk mundligt eksamen i dag, og lad mig bare lige sige det sådan at den gik helt forfærdeligt dumt. Jeg har glemt at læse nogen helt bestemte ting som de sprurgte om, og det har trukket mig helt ned. Jeg er allerede optaget på min erhvervsuddannelse, men kan jeg stadig ... -
Lektiehjælp SPANSK
ForumindlægHey. Jeg søger lektiehjælp til spanskeksamen! Jeg trækker mit spørgsmål d. 10juni omkring kl. 11:00 og skal op til eksamen dagen efter d. 11. Jeg har spansk på A niveau, og søger en der har fuldstændig styr på det! Jo bor i Vedbæk og i Hellerup, så hvis der er nogen der har lyst til at tjene nog... -
Udtale
ForumindlægHey:) Jeg skal til eksamen på fredag og har i den forbindelse trænet meget med oplæsning. Mit problem er, at der er nogle ord jeg er i tvivl om, hvordan man udtaler. Jeg ved godt, at der er en "guide" i ordbogen, men jeg ved ikke, hvordan man skal forstå den. Håber i kan følge mig;) ... -
engelsk opgave (brev)
ForumindlægEr der en der gider skimme dette stykke igennem? tak. I am writing to you because your son has showed a behavior which is not acceaptable at our school. As you know, Ryan and three of his schoolmates drank alcohol in big amounts last sunday. Our school has a set of rules which contains no alcoho... -
Gode elever får dårlig karakter?
ForumindlægVi kender det alle sammen, de gode elever der altid hørte efter, tog noter og lavede lektier fik ikke de højeste karakter, og nogle af de mere sløsede elever, der havde stort fravær og ikke altid fulgte efter og sjældent tog notater fik 10 og 12 taller.. Hvorfor er der, der er nogle der b... -
2 forskellige fysikopgaver
ForumindlægHej!Jeg har enormt svært ved fysik, så håber lige at kunne få lidt hjælp herinde. Jeg sidder lige og regner opgaver i denne: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-1.pdf Har problemer med opgave 4 + 5. Men vi tager den lige fra starten af. Opgave 4:hvordan laver jeg b'ere... -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
HJÆLP
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan den franske mundtlige eksamen foregår !!! ??? jeg er i tidspres -
SRP om forelskelse - biologi A
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at skrive om forelskelse og kærlighed i min SRP - hvad der sker i hjernen osv. Nogle der har skrevet om dette, der kan dele deres erfaring. Kunne i finde nok information, hvordan gik det, kan i anbefale det? Tak på forhånd - knuss -
oplysning savnes
ForumindlægOpgave 5 i dette link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-1_MED.pdf mangler der ikk nogle tal fra x-aksen??? Jeg har da fundet s.funktionerne men har da ikk tal til at beregne arealet?? -
Matematik opgave
ForumindlægHej, jeg er ved at øve mig til eksamen, og har svært ved 2-3 opgaver i matematik... Opgaverne ligger på linket..Håber der er nogen der kan hjælpe da jeg virkelig har brug for hjælp.. se link: http://peecee.dk/?id=43459 -
reaktionsligning - hjælp
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi, og det ville være super rart, hvis der var en der gad at hjælpe og evt. fortælle mig hvad der sker i reaktionen. På forhånd tak ! Enzymet lactase ) er et hydrolytisk enzym der specifikt katalyserer nedbrydningen af disaccaridet lactose (=mælkesukker) til monosacca... -
Alkaner og fuldstændig forbrænding
ForumindlægHej, Jeg sidder nu og arbejder lidt med alkaner her op til eksamen. Jeg kan sagtens opstille formlen for en fuldstændig forbrænding af en alkan, men jeg forstår simpelthen ikke, hvor energien kommer fra. Brændstof er jo som bekendt en energikilde, men ved en forbrænding opnås kun H2O og CO2.... -
Urent vand, hvilke stoffer?
ForumindlægKan en forklarer mig hvilke stoffer der er i urent vand, og hvor jeg kan læse mere omkring det. Skal nemlig bruge det til eksamen :=) -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Bio/Psy problemformulering
ForumindlægSkal skrive om Darwin i biologi og psykologi, men er bare lidt på bar bund mht. problemformuleringen. Psykologi delen havde jeg tænkt skulle indeholde noget paradigmeskift, kognitiv psykologi, mens biologi delen indeholder det typiske. Men hvordan kan jeg strikke sådan en problemformulering sam...
