Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18521 til 18540 af 48964
-
Hjælp!
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg desværre har dumpet i matematik i årskarakter.. havde nok heller ikke regnet med at bestå. Nå, men sagen er den at jeg har fået 00 i både mundtlig og skriftlig, men jeg har fået 4 til eksamen i skriftlig og 02 til den mundtlig eksamen. Har jeg så bestået faget ell... -
MATEMATIK delen uden hjælpemidler
ForumindlægHej Matematik A eksamen til sommer følger den nye ordning, hvad er forskellen på den gamle og den nye?? Delen med opgaver uden hjælpemidler er på 2timer, hvordan kan jeg bedst øve opgaver uden hjælpemidler. Er opgaverne uden hjælpemidler “typeopgaver”? -
HJÆÆLP, DET HASTER!!
ForumindlægHeeij :D... Jeg vil gerne have hjælp til en dansk Essay.. Mit afsæt er ''Mobiltelefon'', det er ikke selv valgt, men det er min lærer der har valgt det ... :D Jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme videre.. :D Altså på vores skole er det sådan at vi skal aflevere vores m... -
Optagelse på Medievidenskab?
ForumindlægHej alle :) Jeg har i år søgt ind på Medievidenskab på SDU igennem kvote 2, og tænker hver dag på hvad jeg mon kan gøre hvis ikke jeg kommer ind, da jeg virkelig ikke har andet jeg hellere vil i livet. Jeg blev student i 2016, og startede på multimediedesigneruddannelsen i håb om at forbedre mi... -
Faxe Kalkbrud
ForumindlægTil geologi- og palæontologifreaks Dette er en meddelelse - ikke et spørgsmål :) Stedsans, udsendelse på P1, handlede 07.08.2008 om Faxe Kalkbrud. Meget interessant for folk med interesse for geologi, palæontologi og historie/etnologi/bygningshistorie. Kan muligvis også bruges som inspiration til... -
Lægeerklæring.
ForumindlægHej alle. Jeg har en eksamen imorgen . Jeg læser HA Almen på 1. år på CBS. Jeg er desværre syg, men er i tvivl om hvor svært det er at få en lægeerklæring. For hvis jeg ikke kan få en lægeerklæring så fremstår det jo bare som om at jeg ikke har været oppe til eksamen og kan derfor heller... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp med nedenstående sætninger. Mit problem ligger i, at jeg skal have oversat 'for at' grammatisk korrekt - Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med dette, og evt. rette og vise fejlene i sætningerne? 1. Man løser opgaven ved at finde den rigtige metode.... -
DISKUSSION?
ForumindlægHej, jeg skriver SRP i fagene engelsk A og historie A Jeg skal diskutere følgende: Diskuter, hvordan ”The Stolen Generation” har påvirket det australske samfund, samt hvad nutidens Au-stralien har gjort for at råde bod på historien. Inddrag bl.a. den tidligere australske premiermi... -
Dansk:er der nogle der kan hjælpe?
ForumindlægHej.. jeg er virkelig på bar bundt med hensyn til at hvordan jeg videre kan digte på denne historie..(for da jeg ikke kan finde pointen i denne tekst, kan jeg heller ikke fortsætte den..)...har siddet foran denne cpu skærm i snart 2 timer nu uden at skrive noget :'mvh migDet handler om at jeg... -
Samtidshistorie og IØ
ForumindlægHey alle ! Ville hører om ikk der er en venlig sjæl der skulle have nogle notater liggende i overstående fag ? Gerne afsætning også hvis det var muligt ? Det er til eksamens brug ! Pfh tusind tak :-) -
HJÆLP FOR FANDEN!
ForumindlægJeg vil gerne vide nogen ting omkring The north Irish conflict, det er ligemeget hvad det er, jeg skal bare bruge noget jeg kan fortælle om til den mundlige eksamen på mandag. -
Karakter, er man bestået eller ikke bestået
ForumindlægHej. Jeg har fået 02 i skriftligt på A-niveau, og 02 i mundtligt. Men fik 00 i skriftligt til eksamen. Er min engelsk A bestået eller ikke bestået? På forhånd tak. -
Kognitation
ForumindlægPsykologi B - Kognitation.. Hjæælp!! Skal op i morgen! Er der nogen der kan sige mig hvad man forlanger af en sådan eksamen i psykologi B? Og skal man bruge alle de tekster man har fået udleveret? Er ret lost . -
Fysik A STX - point?
ForumindlægHej SP! Jeg vil spørge om, der er nogen der ved, hvor mange point man ca. skal have for at få et 10-tal i skriftlig fysik-eksamen? Har kigget lidt på uvm, men kunne ikke rigtig finde en pointtabel. På forhånd tak :-) -
Film reklame afgangseksamen
ForumindlægHej, Jeg er en 15-årig dreng og jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen i film reklamer Jeg har trukket Film reklame. Er der nogen der har ideer til en Film reklame som jeg kan bruge? -
Årskarakter hvert år?
ForumindlægVed i om, der gives årskarakter hvert år for alle fag i gymnasiet? Med mindre der er eksamen selvfølgelig :) -
Engelsk ordsprog?
ForumindlægHej nogen der kender nogen gode ordsprog/ jokes på engelsk som man kan bruge til eksamen ;) -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Anden Verdenskrig;-)
ForumindlægGodaften allesammen!! Hmm, jeg håber at der er nogen herinde, som kan give mig nogle forslag til besvarelse af følgende spørgsmål: 1)Beskriv Hitler som person -indtil krigen starter. hvilke ydre og indre årsager kan du finde til hitlers magtovertagelse? 2): Nævn og beskriv eksempler på sy... -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen, som vil tjekke om jeg har oversat korrekt? Teksten Am Eisweiher foregår i landsbyen Thurgau i Schweiz = Der Text Am Eisweiher vorgeht in das Dorf Thurgau in der Schweiz Hovedpersonen, som også fortæller historien, kører med toget fra Neuchatel, hvor han arbejder = Die Hauptperson,...
