Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18521 til 18540 af 32822
-
er der nogle der var så gode at hjælpe med denne opgave
Forumindlæger der nogle der er så søde at hjælpe med opgave 3 det er nogle vejledene eksamensspørgsmål -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Differentialligning
ForumindlægHej allesammen... Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor man skal vise at y(t)=20+80*e^-kt er løsning til differentialligningen dy/dt= -K(y-20) Hvordan gør man lige det, da jeg overhovedet ikke kan få det til at passe. Håber nogen kan hjælpe. -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
Histogram vs. søjlediagram
ForumindlægJeg ved at et histogram er et diagram, hvor søjlerne har samme bredde som intervallerne i x-aksen, men er det den eneste forskel fra søjlediagrammet? Jeg sidder med grupperet og ugrupperet statistik og så vidt jeg har forstået, bruger man histogram, når der er tale om grupperet statistik. Men je... -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
Hvad viser gennemsnit??
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan beregner det, men hvad bruger man det til helt, altså hvad betyder gennemsnit? -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x... -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)! -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
Procent vingeslaget falder med pr minut
ForumindlægHvordan løser jeg opgave c? -
Hurtig hjælp om funktion
ForumindlægHelp me! Jeg skal til mat c eksamen i morgen og er løbet ind i et spørgsmål. Kan I hjælpe? Hvorfor kan a (fremskrivningsfaktoren) i eksponentielle funktioner ikke blive mindre end 0?? -
"Continuous compounding" rente
ForumindlægHvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"? -
HVAD GØR JEG?
ForumindlægHej, Hvad gør jeg, hvis ikke jeg enten består 3.g under den gamle reform eller vil tage året om grundet dårlige karakterer? Jeg har hørt om en klasse der bliver oprettet i Greve, nogen der ved noget? -
Udregninger i LaTeX-output
ForumindlægFindes der programmer, der kan udføre de samme ting som et CAS-program kan (dvs. basale beregninger som addition, multiplikation osv, symbolsk manipulation, løse ligninger, integraler, differentiere etc.) og give outputtet i LaTeX-kode? Når jeg ikke har min TI-89 Titanium ved mig, bruger jeg oft... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
hvad er middeltal
ForumindlægEn hurtig en hvad er middeltal -
Klogt hoved eller pauseklovn?
ForumindlægHvordan undgår vi, at en bruger som hr. Sheaf ustandselig korrigerer folk, hvor der ikke er noget at korrigere, at han bringer forvirring ind på netportalen, så spørgerne bliver forvirrede i stedet for at blive klogere, og hvordan får vi en sober tone i debatten? Jeg vil kraftigt opfordre til 1) ... -
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-)
