Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 18541 til 18560 af 32066
-
HJÆLP MED TIDEN
ForumindlægHej. Jeg har problemer med at finde ud af tiden i matematik. fx. solen står op kl. 06:30, og går ned kl 17:45. Hvor lang tid varede dagen? Aner ikke hvad man skal gøre i sådan en situration. HJÆLPP -
Linjestykket lABl
ForumindlægHej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina -
noter
Forumindlæghej jeg vil spørge om der er nogle som har b niveua noter går på første år på gym. Og har matematik på b niveua, Vil spørge om der er nogen som kan sende mig noter specielt om emnet trignometri. Vil være meget godt hvis i kan sende det til følgene mail. [email protected] -
3.gradsligning?
ForumindlægJeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6. -
Boksplot i TI Interactive
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak. -
00 eller 02 ???
ForumindlægHej. Er det rigtigt at man skal have besvaret halvdelen af opgaverne til matematik A skriftlig eksamen rigtigt for at bestå (få 02)?? (altså at have svaret rigtigt på 12 ud af de 24 spg.) Mvh. -
Klage?
ForumindlægHej... Er der nogen der ved hvor hen man skal klage, mht. skriftlig matematik eksamen idag.?. Da lommeregneren ikke kunne regne en opgave og gik helt kold der medførte at man ik kunne nå at regne de sidste opgaver. -
Kristensen & Rindung
ForumindlægHej Jeg vil gerne købe Kristensen & Rindung Lærebøger i Matematik for gymnasiet. Kan I skaffe dem? Og hvad kommer de til at koste? Kan jeg betale med kort? Med venlig hilsen Bernhard Mollerup -
Sælges: Texas TI-84 plus lommeregner
ForumindlægBrugt i 2 små år på gymnasiet, til matematik på B-nivau. Den er stadig helt som ny, men der er selvfølgelig nogle få skrammer på ydersiden. Har stadig overførselskabel og manual til den. Købspris: 1400 Salgspris: 600 -
Logaritmen???
Forumindlæghej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ? -
BESTEM DEN SPIDSE VINKEL FOR 2 LINIER?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en matematik opgave for, hvor jeg skal bestemme den spidse vinkel for linjerne: n og m - Hvordan gør jeg det??? :-/ Linjerne ser således ud: n: 2x-y=1 m: -x+3y+5=0 Hilsen Lasse -
Metode ved integrale
ForumindlægGoddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d... -
Karakterer A-niveau STX
ForumindlægJeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3) -
Hjælp til mat-A.
ForumindlægHej! Jeg skal sørge for at bestå Matematik A skriftlig engang i maj måned, og jeg føler mig ret usikker på det. Er der nogen der begår sig inden for hjælpelærer området? jeg bor lige omkring Odense :) -
Problemregning + Færdighedsregning
ForumindlægHej.Nu er det sådan, at jeg skal til ottendeklasses årsprøve i matematik i morgen, og derfor vil jeg spørge, om I har ideer til, hvad jeg blandt andet kan øve mig på inden da – for der er vel utvivlsomt opgavetyper, som findes i alle færdighedsark og problemregninger? -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
fra en luftballon
Forumindlæghej med jer jeg har denne her opgave og jeg er ikke super god til matematik, håber i kan hjælpe. Hvor langt kan man se til alle sider fra en luftballon, som er 1km over havoverfladen? jordens regnes for en kugle med radius 6371 km. -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor
