Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18561 til 18580 af 135324
-
hjælp
Forumindlægjeg vil gerne have hjælp til et stykke 1,2 cm * 3 = ? mm -
Omskrivning
ForumindlægHvordan omskriver man (kvadratrod af x - kvadratrod af 3)divideret med (x-3)? -
Hjælp navn!!
ForumindlægHej hvad hedder den graf man får ud af en 3. grads ligning -
2g
ForumindlægHej ved i hvor mange eksaminer man skal har inden man går ud af 2.g? er det 2 eller 3? -
forkorte
Forumindlæghvordan forkorter eller regner man den her udtryk? : 1/2((2x+3)^(-1/2)) -
Reducering
Forumindlæg3/(a-b) - 6b/(a^2-b^2) -
Mat
Forumindlæghej er der lige nogen der kan hjælpe mig Hvordan regner man dette ?3 ud på lommerregneren? -
potenstal
ForumindlægHvor mange gange større er 10^8 end 10^3? -
kugle beregning
ForumindlægHar fået opgivet et rumfang på 0,50dm^3 = 50cm^3 opgivet. Jeg skal bestemme radius og overfladeareal af en kugleformet beholder med samme rumfang? Kan ikk lige finde ud af hvordan jeg skal komme igang med dette. Håber nogle kan hjælpe :) -
En ligning
ForumindlægLøs ligningen, 2x^2+x-3 a:2 : b:1 c:-3 (1)2-4.2(-3) 1-...... Mit problem er så om det bliver minus 24 eller plus 24?(tror selv på det sidste) -
Mat A - er det svært?
ForumindlægHej. Tænkte på om jeg skal vælge matematik på A niveau, gør jeg udelukkende for de mange uddannelser - men jeg har det sådan, er det meget svært - for folkeskolens matematik er meget nemt, fik selv 10 i det. Hvad er jeres erfaringer?På forhånd tak! -
Hjælp søges til opskrivning af regneforskrift
ForumindlægMangler virkelig hjælp til disse to opgaver. Opskriv en regneforskrift for den lineære funktion hvis graf går gennem 1) (2,3) og (-1,9) 2) (-3,2) og (-4,1) -
Hjælp til at beregne differentialkvotienter
ForumindlægSidder og prøve at fatte de regne regler når man skal beregne differentialkvotienten når det er en brøk regnestykket lyder således: x+1 / x3 hvordan skal jeg gribe dette an? -
Tryk (opgave)
ForumindlægHej allesammen ...:)jeg sidder lige og prøver at løse en fysik "tryk" opageve men er gået i stå..."Trykket 1 atm er ca. lig med trykket fra en 10 cm høj vandsøjle. Vi vil konstruere en dykkerklokke, der skal kunne arbejde på dybden 200 m.1)Hvor stort er trykket i denne dybde?2)Hvor... -
CBS - Kan jeg komme ind?
ForumindlægHejsa. CBS kræver jo at man har bestået matematik på B niveau. Jeg står i den dilemma, at jeg har har bestået matematik i mine årskarakterer. Men ved med sikkerhed at jeg har dumpet den skriftlige eksamen. Kan jeg så ikke komme ind? Eller vurdere de mig udefra mit gennemsnit? Håber i vil besv... -
SSO - S.O.S! Det gyldne snit!
ForumindlægJeg er lige gået igang med min større skriftlige opgave idag, hvor jeg skriver i matematik om det gyldne snit.. I min problemformulering står der at jeg skal inddrage aritmetiske egenskaber ved det gyldne snit :s - og jeg aner virkelig ikke hvad der menes.. Har slået ordet aritmetik op i divers... -
Hjælp til lille tricky opgave.
ForumindlægPå et kvadrat er der tegnet en diagonal. Bestem sidernes længde a, når længden af diagonalen er 1. Jeg håber, at I vil hjælpe mig med en grundig forklaring, da matematik ikke lige er min kop te. :-) God aften! -
Sammenhæng mellem variables vækst (potensfunktioner)
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik b mundtlig i morgen, og mangler at kunne sige noget om spørgsmålet Sammenhæng mellem variables vækst (potensfunktioner) Jeg håber der er en der kan hjælpe mig. på forhånd tak -
Hjælp til løsning af andengradsligniner
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :) -
Årsprøve i 2.g
ForumindlægHej alle Jeg skal til årsprøve i matematik, og er stødt på dette spørgsmål: Gør rede for opstilling af vkstmodeller pa grundlag af et datasæt. problemet er, at jeg ikke rigtig kan huske dette. Er der nogen der kunne hjælpe mig
