Søgning på: Dansk. Resultater: 18601 til 18620 af 40954
-
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
Hvordan skriver man en problematik?
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvad en problematik egentlig er. Jeg er vant til fra gymnasiet at skrive en problemformulering, er en problematik eventuelt lidt det samme, eller er det kun spørgsmål? Skriv evt et eksempel på en problematik... -
00 i DHO
ForumindlægHvis man får 00 i DHO bliver man så rykket op i 2g? -
Hvordan laver man esset-tegnet?
ForumindlægHey... hvordan laver men esset-tegnet i et dokument? - hvilken skrifttype bruger man? Altså i stedet for at skrive ss, vil jeg gerne bruge esset. -
Verber
ForumindlægVille man skrive: Ego sum puer. ......eller Sum puer Tænkte om man lod være med at skrive pronominet 'Ego' ligesom man på spansk ikke skriver Yo soy un niño .........men Soy un niño Da det ville være dobbeltkonfekt, da soy allerede indikere 1. person ental? På forhånd, ... -
Muhammed tegning vs Lars Løkke som nazist tegning
ForumindlægHvilken sammenhæng finder du mellem Nazist tegningen af Lars Løkke og tegningen af profeten Muhammed med en bombe i turbanen. Jeg skal perspektivere dem - og ønsker at hører hvad i anser som det mest væsentlige? :-) -
BUDSKAB
ForumindlægHvordan finder man budskabet i en tekst? -
Statministertale
ForumindlægHvordan kan man skrive en statministertale med 5 emner? Hjælp, til råds... -
Pronomener.
ForumindlægHej folkens. Sætningen Hun viser sin kæreste dem skal oversættes til spansk. Jeg bliver meget i tvivl ovenfor - hvad er direkte, og hvad er indirekte objekt? Les muestra a su novio Los muestra a su novio ? På forhånd tak Amigo -
Studieliv på AAU, Aalborg
ForumindlægEr der nogen, som går på AAU eller som har gået der. Jeg skal starte på AAU den 1. september og glæder mig rigtig meget. Hvor mange undervisningstimer har man om ugen og hvordan er studiemiljøet? Og er det let at få nye venner på AAU? -
at spise
ForumindlægMan vil sige: Der Mann esst = han spiser - - men Die Katze frisst = katten spiser Frisst - er det det samme som æder (dyr æder) esst - er det samme som spiser (mennesker spiser) Eller kunne man også sige, Die katze esst? Altså, to forskellige ord som betyder det samme og kan benyttes i flæng? -
nogle som kan rette den her? den ligner lort lige nu.
ForumindlægDet er første år jeg har spansk og kun haft der 5 gange. Så ved ik. Men ville være fedt hvis en kunne være sød at rette de store fejl og bøjninger osv. Un día en la vida de Antonio Banderas Me levanto a las siete. Después me pongo la ropa y cepillo mis dientes. Desayuno y cogo en coche. ... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg står og skal op i Samfundsfag niveau C her den 26. juni. Der er stadig en god del tid, men det er jo altid godt at være på forkant med tiden. Men mit spørgsmål er, hvordan forbereder jeg mig bedst til denne eksamen, er det bare ved at læse pensum? Eller er det et godt råd, at... -
Spørgsmål til oversættelse
ForumindlægSidder her og er ved at lave en oversættelse i tysk og kan ikke helt finde ud af en sætning. På tysk lyder den: Til gengæld klippede jeg et fint billede ud af en avis til forsiden og skrev emnet smukt nedenunder. Jeg har oversat den til: <span lang="DE-CH" style="font-size:10.... -
valg i usa
Forumindlægjeg sidder og prøver at få styr på mine noter til eksamen. og skal op i "Valg i USA". hvis jeg kommer op i valg i USA er jeg på bar bund. har ingen ide om hvad jeg kan sige. og har ingen materialer at læse i.. er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan et valg i usa fungere. -
Hjælp til tysk!!
ForumindlægHej. Hvordan siger man: Sangen handler om, hvordan internettet har indflydelse på vores liv? Hjælp, har søgt på ordbogen osv., men kan ikke finde noget -
hvad skal man sige?
Forumindlæghvad skal man sige under eksamen hvis man vil sige at man ikke forstår spørgsmålet? -
Sige årstal
ForumindlægJeg ved godt, det her er et dumt spørgsmål. Men har sgu' glemt, hvordan man siger: - 1920 (nineteentwenty el. nineteenhundredandtwenty)? - 1865 (eighteensixtyfive el. eighteenhundredandsixtyfive)? -
Kort oversættelse eng. A niveau. - Årets sidste! :)
ForumindlægJeg har et mindre stykker jeg har prøvet at oversætte til engelsk, er der nogle som gider at kigge det igennem? Det er årets sidste aflevering og jeg vil gerne gøre det godt. Hvorfor handler den 40-årige mand ikke I H&M? “mænd er det sværeste af alt. De har ikke det gen, som kvinderne har. Mænd... -
Thomas Pynchon
ForumindlægVi skal lave en individuel analyse af et postmoderne værk. Jeg overvejer at tage en bog (eller uddrag) af Thomas Pynchon. Han har næsten lige udgivet et monster på over 1000 sider, der hedder Against the day, men jeg ved ikke om den er god... vi har læst et uddrag fra Gravity's Rainbow, og se...
