Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18601 til 18620 af 154719
-
Forkort brøk. Rettelse. :)
ForumindlægForkort brøken: (a^2 + 2a)/(a^2 - 4) a(a + 2)/(a + 2)(a - 2) (a)/(a - 2) .. Jeg mener dette er den mest logiske løsning, men hvis den i så fald er rigtig, hvilken regneregl har jeg så brugt, for synes ikke jeg kan finde den i bogen. Hm! -
Oversættelse af matematiksprog
ForumindlægJeg har en differentialligning, der hedder 1/y*dy/dt=-a*t+b Lige først hurtigt - hvorfor står der 1/y foran dy/dt? Og hvilken betydning har det, at der gør det? Herefter skal jeg have lidt hjælp til at forstå følgende spørgsmål - altså hvad der rent faktisk står, for der er godtnok nogle ord, jeg... -
Brøker
Forumindlæga -
Problemregning
Forumindlæga -
SRP - Kina
Forumindlæga -
fejl
Forumindlæga -
Digrafer
Forumindlæga -
Standpunkts beregning!?!?!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng som går i 1.g på HTX. Vi fik standpunktkarakterer for flere uger siden, men har spekuleret over hvordan man beregner ens gennemsnit ud, fordi har hørt nogle fag vægter lidt, mens nogle fag vægter meget osv??!? Kan i ikke hjælpe mig med gennemsnitberegning!?!? Fysik "... -
Hjælp - har jeg løst denne ligning rigtigt?
Forumindlæg(a+b)^2-(a+b)(a-b)-2*b(a-b) a^2+b^2-a-b*a-b-2*b+b*a a^2 + b^2 * a - 4b -
Geometrisk approksimation
ForumindlægHej Hvordan kan jeg forklare den geometriske approksimation A(r+dr)-r=(bølge lighedstegn) 2*pi*r*dr når jeg har en cirkel med radiusen r med A(r)= pi*r^2 og A'(r)= 2*pi*r -
haster !
Forumindlægskal sætte en fælles faktor udenfor parentes. a) 2x + 4 b) ab + a Hvordan gør jeg ? -
Forkortelse af brøk
ForumindlægHvordan forkorter jeg (a^2-6a+9)/(a^2-9) Det er vist noget med sætte uden for parantes som jeg har glemt På forhånd tak -
Bevis
ForumindlægEr (a-b)=b samme som at sige (a-b)^2=b^2? -
Reducering af brøker
ForumindlægJa jeg sidder og er ved at lave noget reducering af nogle brøker er kørt fast i dem. måske en venlig sjæl vil kunne hjælpe mig med at regne dem. de er som følger 1) a-b + a+b a+b a-b 2) x + y (a-b)"2 a-b -
reducering
ForumindlægReducering har jeg aldrig rigtig fanget, så hvis der er nogen der gider kigge på den her meget simple opgave, ville det være dejligt. (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 b(a+b)-a^2 ba + b^2 - a^2 (eller skal der stå minus imellem, når man ophæver parentesen?) -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe har valgt min videregående uddannelse, men jeg er i tvivl om valget mellem erhvervsøkonomi-matematik, matematik-økonomi og økonomi. Min helt store interesse er matematik, og jeg vil så vide, hvilken af disse muligheder giver bedste muligheder for at arbjede i ban... -
Cand. Polit
ForumindlægJeg går i 3.G og har studieretningen mat A, biotek A og fysik B. Jeg er begyndt at overveje, hvad jeg vil læse når jeg er engang er færdig og især cand. polit studiet på KU tiltaler mig aldeles. Jeg er glad for matematik, men har mistet interessen for biotek; biologi og kemi. Derudover har aktier... -
Vektor
ForumindlægJeg ved, at |vektor a|^2 = vektor a * vektor a. (* = prik). Derfor, |vektor a| = kvardatrod (vektor a * vektor a) Men hvordan kan jeg finde ud af, hvad vektor a er? Altså uden de er prikket sammen? Enten som tal eller kordinater? Eller bare længden af vektor a? -
Gymnasieforberedelse
ForumindlægHej piger og drenge Jeg går i 9. klasse og skal højst sandsynligt på gymnasiet næste år. men problemet er bare at jeg ikke føler mig klar til det! Spørgsmålet til jer er så om i har nogle gode tips om hvordan jeg kan blive bedst muligt forberedt på at komme i gymnasiet? Det må selvfølgelig ge...
