Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18601 til 18620 af 20689
-
Rødforskydning (en masse)
Forumindlæg1.Hvor sikker er man paa rødforskydning skyldes en forlængelse af bølgelængden? Hastighed og frekvens er jo ogsaa en del af det. (stilte ogsaa spørgsmaalet i andet forum, men vil gerne have uddybet) 2.Hvordan skiller man doppler-effekten og den kosmologiske rødforskydning fra hinanden i obser... -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Hvad kan en transistor
ForumindlægHejsa Hvad kan en transistor perspektiveres til udover at de findes i computere osv? -
Elektrisk potentiel energi
ForumindlægEr der evt. en, der meget pædagogisk kan forklare hvad elektrisk potentiel energi er? -
Archimedes lov
ForumindlægEn 12 cm tyk isflage med et areal på 20 m^2 flyder på havet. Isens densitet er 0,92 g/cm^3 og vandets 1,03 g/cm^3 a) Hvor dybt synker isflagen? b) Beregn den brøkdel af isflagen, som er under vand, og beregn derefter forholdet mellem isens og vandets densitet. Hvordan laver jeg det? Skal jeg b... -
AT Synopsis
ForumindlægHej folkens, Er det muligt at få en af jer til at læse min synopsis til AT? Sådan at jeg kan få lidt respons, og måske nogle forslag til forbedringer. -
Optøning af oksekød. Udregne tid
ForumindlægHej. Hvis man placerer 1 kg. frossen (-18c) oksekød i 5 L vand (10c), kan man så udregne hvor lang tid der går før kødet er tøet? Jeg er klar over at man skal kende C for kødet, samt udregne Ls for smeltevarmen, men hvordan f... -
livet er hååååårdt
ForumindlægLivet er hååååååååååååååårdt !!!!!!!!!!!!1 sys i ikk???? -
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
Er kommaerne sat korrekt?
ForumindlægEr kommaerne nedenfor sat korrekt? Jeg tror, at det skal være sådan her: For lige at teste om jeg kan sætte korrekt grammatisk komma, har jeg konstrueret tre sætninger fra fantasien, som jeg ønsker, at I kigger efter for at se, om de har fejl. -
udenadslære
ForumindlægMener at have læst et eller andet sted herinde, hvor der var nogle fag, der krævede mere udenadslære end andre. Nogen der lige vil forklare det nærmere? (: -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
Den tilførte energi og delta t
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal se om der er en sammenhæng mellem den tilført energi E og temperaturstigningen ΔT ved opvarmning af vand Ud fra mine målinger har jeg fået denne graf. Kan jeg så i min konklusion skrive at "Fordi linjen er proportionel kan jeg konkludere at der er en ... -
klasser på UNI??
ForumindlægHey Venner! NOgen som ved hvilke klasser der er på Panum?? og hvordan et helt års forløb er?? vil virkelig gerne vide det.. også det med klasser.. f.eks på gym eller folkeskoler er der A,B,C ... X,Y,Z klasser.. hvad med medicin studerende på Panum??? Hilsen Andreas -
Rette min engelsk retorisk analyse?
ForumindlægHej, jeg har skrevet en retorisk analyse af Martin Luther Kings "I have a Dream"-tale, og jeg tænkte på om en af jer vil gøre mig den store tjeneste at rette den, eller bare komme med tips til hvad jeg kunne gøre bedre osv? Jeg får normalt altid 10 i engelsk, så du/I slipper for at sk... -
Fermats sidste sætning og Sophie germain
ForumindlægNogen som har skrevet om Fermats sidste sætning eller Sophie Germain (fransk matematiker)? er nemlig igang med min SRP opgave og kunne godt bruge lidt inspiration:) -
Opskriv kernereaktioner ???
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Som omtalt i teksten giver følgende to processer til sammen en neutronkilde: A) Udesendelse af alfa-partikler fra Ra-226 B) Bestråling med alfa-partikler af Be-9, hvorved der bl.a dannes en fri neutron. - Opskriv de to kernereaktioner. ?? -
Lille fysikspørgsmål
ForumindlægHvis et tog kører mod venstre med en hastighed på 70 km/t og en mand som står på toget skyder mod højre. Hvad sker der med kuglen idet den afskydes med 70 km/t? -
Uddannelse
ForumindlægHej alle, Kan man få en god uddannelse for et snit på 7-8 ?? Jeg ville gerne være psykolog - men med det snit jeg kommer til at få har jeg droppet det! Derfor ville jeg spørge om i ved noget om, at man kan få et job der har noget med mennesker at gøre på sådan et relativt lavt snit?? Andre udda... -
Årsprøver!!!
ForumindlægHeej jeg skal til nogen årsprøver om nogen par uger, jeg gå i 1.g. Hvor vigtigt er de årsprøver i 1.g????? På forhånd taak.
