Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18601 til 18620 af 102572
-
Noget halløj med cos og sin!
ForumindlægFor det første! Jeg kan knap nok finde ud af at bruge min TI-89! For det andet! matematik er ikke min stærke side! Jeg har et vigtigt spørgsmål jeg virkelig behøver letforståelig hjælp til. I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader, A = 22 grader og B = 68 grader. b er 2,43 og jeg skal så reg... -
Reaktioner i blandinger
ForumindlægJeg er meget i tvivl mht. det jeg har lavet. Opgaven lyder: Sker der en reaktion i følgende blandinger? Hvis ja, skriv den afstemte reaktion med angivelse af tilstandsform. a. Mg(NO3)2 (aq) + 2 NaOH (aq) --> Mg2+OH2- + Na2+(NO3)2- b. K2S (aq) + CaBr2 (aq) --> K2+Br2- ... -
Areal af trekant
ForumindlægSidder med en enkelt opgave der forvirrer mig lidt:Punkterne A, B og C har koordinaterne (1,2), (4,-6) og (6,-5). Find arealet af den trekant der udspændes mellem punkterne.Det er uden hjælpemidler, så det går ikke at bruge 1/2*a*b*sinC.Jeg kan selvfølgelig give mig til at finde længden af AB og ... -
Hvornår kommer års-prøverne og hvor lang tid varer læseferien..?
ForumindlægHej jeg vil gerne vide, hvor når årsprøverne kommer og hvor lang tid varer læseferien. (går i 1.g) På forhånd tak.. -
Er det muligt at få 12 med 2 fejl?
ForumindlægHej. Jeg har for nylig været til årsprøve i mat c>b, hvor der var 20 spørgsmål i alt i prøven. Jeg har efterfølgende lagt mærke til to dumfejl, jeg har lavet, da jeg helt har glemt en af opgaverne og lavet en mindre regnefejl i en anden. Det, jeg gerne vil vide er, om det - på trods af 2 fejl ... -
forskrift for parabel?? haster..
Forumindlæghejsa.. Jeg mangler lidt hjælp til en opgave... jeg skal lave en forskrift for en parabel der går i gennem punkterne: G: (5,2) H:(8,2) desuden har den en højde på 2,5 fra 0 på x-aksen. hvis man tager udgangspunkt for hvor de to punkter ligger har den højden 0,5. hvordan stiller jeg min ... -
Kan udtrykket reduceres mere?
ForumindlægJeg skal reducere udtrykket Efter en masse beregninger har jeg reduceret det til Kan udtrykket reduceres mere? Måske til ? -
Er du god til mat. ? SÅ HJÆLP !
ForumindlægHey :) Jeg går på 2 år STX. Jeg har afsluttet mat C, men har valgt at forhøje det til B, da jeg gerne vil have samf. A. Problemet er jeg er SÅ DÅRLIG TIL MATEMATIK! Og da jeg har haft et års pause fra det, ligger det hele langt , langt væk. Jeg vil høre om der er en derude som har tid og tålmodig... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
FSA Geografi 2009
ForumindlægHej . Nogle som skal op i skriftlig geografi ? Hvad dag skal i op, tirsdag eller torsdag, og hvad tid? Vil gerne høre om den er svær, hvad i har fået eller hvad den handler om, da jeg misunder jer der skal op i geografi, og det altid er hyggeligt med disse indlæg. Jeg skal DESVÆRRE op i biologi, ... -
Hurtig hjælp til isolering..!
ForumindlægJeg har en formel hvor jeg skal have isoleret t2..! m.is * c.is * (t2-t1) + m.is * L + m.is * c.vand * (t2-t1)+ m.vand * c.vand * (t2-t1)Og hvis det hjælper med tal: 70g * 2.1 * (t2 - (-18C)) + 70g * L + 70g * 4.2 * (t2-60C) + 250g * 4.2 * (t2-60C)Kunne være super hvis en kunne svare rigtig hurti... -
Grundlinje af trekant??
ForumindlægJeg har en opgave i matematik, hvor jeg skal udregne arealet af en trekant, men jeg har ikke grudnlinjen. Jeg har kun højden = 100, og 3 vinkler, A = 40, B = 70, C = 70. Nogen der ved hvordan man udreger længden af grundlinjen? -
Engelsk!
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl, hvordan man oversætter den her sætning! 1. Lad os håbe, at vi ikke kommer for sent til toget. Let us hope that we are not too late to miss the train? -
Skæring mellem linjer - godt eks?
ForumindlægSom der står i overskriften: har I et rigtig godt eks. på en udregning af skæringen mellem to rette linjer? Jeg har kigget alle mine noter igennem, men kan simpelthen ikke finde et ordentligt eks.... skal bruge det til mundt. matematisk årsprøve - så det ville virkelig blive værdsat! Smil Marie. -
Antigone - Kreon
Forumindlæghej.. vi er to piger som skal op i old i morgen, og vi sidder og gennemgår Antigone. og vi har skrevet i vores noter at Kreon begår 3 fejl igennem bogen. nogen der kan hjælpe med at identificere disse fejl ?? det ville være til stor hjælp -
Norbert Elias
Forumindlæghej Er der nogen der har noter Om Nobert Elias teorier. Har svært ved at forstå hans civiliseringsteorier. Synes hans tekster er meget svært forstå Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe herudove, da jeg virkelig har brug for hjælp. skal bruge det til min opgave -
Engelsk hjælp - analyse
ForumindlægEr der en sød sjæl her inde, som har nogle noter eller eventuelt en analyse liggende af '' I have a dream''Martin luther king? Som jeg kunne få lov til at kigge på. Jeg har brug for hjælp til hans sprog i talen. -
Omskrevne og indskrevne kugler
ForumindlægForbereder lige noget rumgeometri til skriftlig studentereksamen i matematik, og sidder med bogen "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik" for "3-årigt forløb til A-niveau". Jeg har reflekteret lidt over opgave 3.105 og opgave 3.111. De lyder sådan her:Opgave 3.10... -
Ny studieretning ved overflytning?
ForumindlægHej. Er der mulighed for at skifte studieretning ved et gymnasieskift? Jeg har PT biologi A, matematik A og psykologi B og vil gerne have samfundsfag A, engelsk A og matematik B. Eftersom alle skal have matematik, biologi, samfundsfag og engelsk på C-niveau i 1.g, tænker jeg, at jeg ikke er gåe... -
Medicin
ForumindlægHeij Allesammen ., Kan man studere medicin , hvis man har Matematik på B Niveau ., Jeg har hørt at man skal have det på A for at læse medicin ., på forhånd tak
