Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 18641 til 18660 af 32066
  • Differential regning.

    Forumindlæg
    Hej alle kloge mennesker. Jeg sidden med en opgave i matematik hvor jeg skal finde tangentlinjen til en funktion. f(x)=Sin(x)+x og jeg har altså lidt problemer med at difetentierer den, altså finde f´(x). Jeg håber at i kan hjælpe mig. :) På Forhånd tak. :)
  • Målstoksforhold

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en månedsopgave i matematik, hvor jeg bliver bedt om at tegne omkredsen af en fodboldbane med målene 1:200. Jeg skal lave opgaven i programmet GeoGebra, og jeg kan slet ikke finde ud af det. Håber der er nogen der vil hjælpe. - Michelle
  • Råd ang. Studie

    Forumindlæg
    HejJeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat.Studiet skal helst foregå i k...
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik (B-niveau) eksamen og er gået i stå ved dette spørgsmål: "Forklar hvordan man kan bestemme monotoniforhold for et tredjegradspolynomium ved hjælp af den afledede funktion. " Hvad menes der her? Ved slet ikke hvad jeg skal stille ...
  • FSA 2004

    Forumindlæg
    HejJeg sidder og skal lave FSA maj-juni 2004 i problemregning, matematik. Jeg mangler blot opgavehæftet - er der nogen, der har det liggende? Eller kan finde det til mig på nettet... Jeg skal bruge det i aften og vil virkelig sætte pris på at få de opgaver, jeg skal løse :p
  • Konstanter a og b

    Forumindlæg
    hej jeg sidder fast i en matematik aflvering: undersøg om der findes konstanter a og b f(x) = ((x^2+a)/(b-x)) x fraregnet -b hvordan laver jeg opgaven?
  • f(x)=-x^2+bx+c Bestem b & c

    Forumindlæg
    Hejsa til alle jer dygtige matematikere. Er der nogen der tør vove sig ud i at forklare en studerende hvordan man bestemmer b & c ud fra grafen f(x)=-x^2+bx+c hvor toppunktet ligger i (2,1) Med venlig hilsen
  • Eksamens spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har matematik på A niveau. Jeg har et eksamens spørgsmål som lyder: Gør rede for sin, cos og tan. Bevis desuden sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg undrer mig her over hvordan jeg skal hive c niveau stof op på et a niveau??
  • Andengradspolynomie, redegør for a,b og c

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:)
  • opg 3031

    Forumindlæg
    Har problemer med opgaven 3031 i bogen eksamensopgaver i matematik, linje 1-årigt forløb til a-niveau. men teksten til opgaven er bare mega lang så ville høre om nogen har lavet den engang og kan hjælpe mig lidt?
  • valg af område!

    Forumindlæg
    jeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!!
  • hvordan løses denne ligning? (-3x1 = 0

    Forumindlæg
    Hei Jeg sidder og er igang med en matematik opgave er stoppet op ved denne ligning: (-3x + 6)⋅√ x +1 = 0 håber i vil hjælpe mig med at løse denne ligning
  • Erhvervsøkonomisk projekt

    Forumindlæg
    Hej Efter ferien skal jeg aflevere et matematikprojekt. Jeg har nu fået problemer og kan ikke få hjælp nogen steder. Det er på et ret højt niveau. JEg vil hører om her er nogle dygtige matematikere der vil give en hjælpende hånd...?
  • rapport

    Forumindlæg
    hey jeg har matematik rapport og der står forklar kort hvornår man bruger K=k0(1+r)n forklar hvad en fremskrivningsfaktor er og hvornår man bruger sådan en forklar hvad indekstal er og hvornår man bruger det jeg håber jeg får hjælp til det
  • Hvad er grundmængde?

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg er i gang med at læse op til mundtlig matematik eksamen, og så står der i mit pensum "gøre rede for begrebet grundmængde", og jeg aner simpelthen ikke, hvad det er.. Så tænkte om der var nogen som kunne komme med et godt svar på det? (: Tak..
  • 9. Klasse mini-aflevering.

    Forumindlæg
    Hej! Første gang jeg bruger studieportalen. Jeg ville spørge om hjælp til denne matematik aflevering. Billede af siden : https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10386749_957335151017522_3701046843005420636_n.jpg?oh=b05c54f4a5925a7ab2e3b4dc5ee41b6e&oe=5755E96F
  • cos, sin og tan - hvor?

    Forumindlæg
    Hej (; Jeg skal op til mundtlig årsprøve i matematik imorgen. - men jeg har lige et spørgsmål. Cos(v) = hos / hyp Sin(v) = mod/hyp Tan(v) = mod/hos - men hvor ligger den cosinus/sinus/tangens vinkel jeg vil finde i min retvinklede trekant?
  • Eksamensopgaver mat A htx

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvor man kan finde eksamensoplæggene i matematik A på HTX fra de forskellige år? Jeg er har prøvet at kigge på uvm og google, men uden held. Jeg er særligt interesseret i dem fra maj 1996 og 1997. På forhånd tak
  • mdt. eksamen - differentation af sum af funktioner

    Forumindlæg
    hej skal op til mundtlig eksamen i matematik om et par dage og har nogen problemer med nedenstående spørgsmål - hvad det dækker over og hvordan det skal bevises: "opstil og bevis en sætning for hvordan man differentierer en sum af funktioner" hvordan skal dette gribes an? på forhånd tak!
  • ENHEDSCIRKLEN!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til matematik eksamnen her på torsdag. Jeg sidder og kigger på enhedscirklen. Hvad kan man bevise når der er et overemne kaldt: Sinus og cosinus i den retvinklede trekant og enhedscirklen? Hvad skal jeg sige? + jeg forstår ikke formålet med enhesciklen? Mille