Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 18681 til 18700 af 52201
-
Sænkning af fag fra a-niveau til b?
ForumindlægHej alle, Vi er to piger der pt. går i 2.g med biotek som studieretning. Problemet er så bare at vi allerede her i 2.g kan se at vi ikke har en chance med 3.g's A-niveau matematik. Spørgsmålet er så om man kan sænke matematik A til matematik B, og så om det muligvis kræver at man skal hæve... -
Emne: Kryptering
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at skrive SRP, og jeg har matematik og fysik på a-niveau. Jeg vil dog helst skrive i matematik, og jeg har overvejet en kombination mellem matematik og historie, jeg vil gerne skrive om emnet kryptering. Så jeg ville høre om der er nogle der har skrevet om det emne ... -
Dansk/Historie opgave
ForumindlægMin problemformulering lyder som følger: Redegør kort hovedlinjerne i den danske enevælde fra 1660 til 1849. Analyser en tekst af Jacob Worm med henblik på hans satiriske fremstilling af enevælden. Vurder teksten kildekritisk ved at sammenligne med 1-2 selvvalgte historiske kilder. Dvs. vurder h... -
Hjælp til rettelse af lille engelsk passage
ForumindlægHej alle! har lige brug for en kort grammatisk rettelse af dette engelsk stykke hvis nogle vil hjælpe mig. In a society full of new opportunities, in technology, it is important to make the right choices. If you have a talent, don’t waist it because of your genes. Do what you want,... -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægGlobal warming The texts about global warming are from the website www.ilikemusic.com and by Charles Clover & Bruno Waterfield, The Daily Telegraph. Global warming is a big issue because of the all its problems and it has brought famous in the organisations to make attention, because we all have... -
Kan jeg komme igennem HTX?
ForumindlægHej allesammen Jeg ville gerne søge ind på HTX, da der er en spændende retning der passer til mig. Jeg er bare lidt bekymret, for jeg har altid været super dårlig til matematik og fysik/kemi og de forventer jeg tager det på B-niveau. Jeg ved ikke hvor svært det egentlig er men jeg slap igennem 9... -
eng- rettelse tak
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der kan kigge min eng stil igennem, og se om jeg har oversat den rigtig. dansk tekst: Sent om eftermiddagen så han en fugl flyve bort fra træet, stor og sort og truende. Han skyndte sig tilbage gennem skoven. Han løb med bøjet hoved, som om han ventede et uvejr med ... -
Fysik afgangsprøve 2011 - 9. klasse
ForumindlægHej :) Nu skal jeg selv op til fysik afgangsprøve her den 6. januar. Jeg er rigtig nervøs, for hvordan det hele kommer til at gå.... Jeg skal bruge lidt hjælp. Jeg skal læse op på 4 bøger, hvor vi kan komme op i 20 emner. Er der nogle der har en god idé til at huske eller noterer det ned? Jeg... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHejsa er den en venlig sjæl som kan se om jeg har overset nogle fejl i min engelsk stil Once upon time…..there was a seagull named Simon, who lived in a city called Shropshire. Simon was bored all the time, he didn’t know what he should do daily. He pushed himself learning how to fl... -
Engelsk stil
ForumindlægEr det evt. nogle, som lige vil være sød og se om jeg har lavet nogen fejl. Tror ikke jeg har, men vil gerne lige være helt 100% sikker. :) I’ll never forget it. We were sitting in the classroom on Thursday afternoon. We were having a History lesson. I remember I clearly. Miss Harber was ... -
kort engelsk stil
Forumindlægjeg er desværre ikke specielt god til engelsk, især hvad angår det grammatiske.... jeg overvejede om der muligvis var nogle der gad rette min stil igennem? på forhånd mange tak! How right is it to make an artificial insemination? Get an embryo reduction? Todays day we have some discussions abo... -
Er desperat efter matA/fysA SRP-emne
ForumindlægHej :-) Vi skal til at vælge fag om få dage i SRP, og tror det ender ud med mat A og fys A, men er stadig ikke sikker. Er der nogle, som har nogle gode emner til denne fagkombination? Har overvejet dæmpede svingninger, men hvad skal indgå i denne opgave udover noget med 2. grads dif. ligning... -
Cand.scient. versus cand.polyt.
ForumindlægHej Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g og skal starte på en bacheloruddannelse i september 2017, hvorfor ansøgningsfristen er d. 5. juli 2017, altså om ca. 15 måneder. Jeg skal således til at spore mig ind på, hvilken bacheloruddannelse jeg gerne vil optages på. Jeg har været ude på DTU fir... -
komplex amplitude
ForumindlægKan nogen forklare, hvad der menes med amplituden af den komplekse strøm? Jeg troede egentlig, at det var modulus af den komplekse strøm, men mine noter siger noget andet. -
SRO
ForumindlægJeg skal analysere novellen "Dreaming in Cuban" af Christina García med fokus på miljø og personkarakteristik, Er der nogle som har nogle gode noter ? -
Eksportteknologi, diplomingeniør
ForumindlægHej Jeg ville høre, om nogen herinde kan fortælle mig, hvordan det er at læse diploningeniør i eksportteknologi (Aalborg Uni)? Syntes det lyder som en fed uddannelse, men matematik niveaut sætter nogle tanker igang, da jeg ikke er den store matematiker. Dog er adgangskravet blot Mat B. He... -
Reduce boolean
ForumindlægHej Er der nogen der kan reducere i boolean equation. Der er 4 der skal reduces step by step. 1) (not b and not d) or ( not a and not d) or (a and b and c and d). 2) not ( not (a or (b and c)) or (b and c) or not (not c or d). 3) (not a or c) and not (a or b) or (b or c) 4) not ((b and c) and no... -
Valg af fag?!
ForumindlægHej Jeg startede på 3.g HTX her for et par uger siden og i morgen skal vi fremlægge vores endelige valg af fag til SRP. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Fibonacci, det gyldne snit eller måske noget om naturens påvirkning på bygninger. Men jeg har kun følgende fag at vælge i mellem. Mi... -
Eksamen på fredag - 1000 kr i dusør!
ForumindlægJeg har søgt ind på et studie som kræver matematik B. Jeg har fået tilbudt at gå til eksamen i fuldt pensum på fredag (STX 4-timers eksamen) og har naturligvis sagt ja tak. Der er bare det "lille" problem, at jeg ikke har åbnet en matematik bog i mere end 20 år og derfor nu har indset a... -
Kan jeg søge ind?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne læse til procesteknolog til sommer, problemet er så bare at jeg ikke bestod engelsk A på gymnasiet. Jeg har gået på STX og følgende adgangskrav er: Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse: Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), høje...
