Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18701 til 18720 af 20689
-
Interview til en maskiningeniør (OSO)
ForumindlægHej. Skal interviewe en maskiningeniør til min OSO. Og grundet dette skal jeg have lavet nogle spørgsmål, men problemet er at jeg er rimelig blank overfor hvilke spørgsmål der ville score topkaraktere. Jeg har lavet disse, men synes umiddelbart ikke der er noget at råbe hurra for. Så hvis der er ... -
Behaviorisme og samfundssyn?
ForumindlægHej Alle.. I mit AT-projekt har jeg så valgt at have om det behaviorstiske gennembrud i psykologi (naturvidenskabelig metode) og samfundsfag (samfundsfaglig metode).. I psykologi er min tanke at jeg selvfølgelig skal ind og forklare hvorfor behavioristerne mener som de gør/gjorde - at samfundet e... -
Bestemmelse af kræfter
ForumindlægHej matematikere :) Jeg står i en situation, hvor jeg skal bestemme to kræfter i et matematikprojekt. Hele projektet er et eksamens matematikprojekt, HTX, fra sidste år, maj 2009. Det er opgave 1.c, hvis nogle skulle ligge inden med opgaven. Opgaven lyder således: "Kurverne, som kablerne føl... -
Hvem var Niccolò Machiavelli?
ForumindlægDa jeg i øjeblikket er i gang med en historie opgave omkring Niccolò di Bernado dei Machiavelli og hans hovedværk Fyrsten. Er jeg i desperat i mangel på både baggrundsviden og evt. Analyse/argumentation af hans synspunkter som andre hjemmesider ikke vil berige mig med. Hvis en enkelt ell... -
Gode forslag til empiri - diskursiv analyse af "succes" og "det gode liv" på sociale medier
ForumindlægHej, Jeg er gået lidt i stå og kunne godt have brug for input - så alle ideer og tanker er velkomne! Jeg er i researchfasen til et større projekt hvor jeg vil undersøge den diskursive ramme for "det gode liv" som det fremgår på instagram. Målet er en kritisk diskursiv analyse med fo... -
Glasdesign med integraler
ForumindlægI dette projekt skal I se nærmere på hvordan man kan designe forskellige typer af glas ved hjælp af integralregning. Der findes flere danske designere og arkitekter, der i det seneste århundrede blev verdensberømte for deres produkter. Et fællestræk er deres inddragelse af matematik som arbejdsre... -
Danmarks nedtur - hjælp søges.
ForumindlægHej, vi er igang med stort eksamens-samfundsfags-projekt og jeg har VIRKELIG meget brug for hjælp. Hvis der sidder nogen der ude der har bare en smule overskud til at hjælpe mig vil jeg blive ovenud lykkelig! Jeg har trukket en opgave som lyder: 1) Redegør for bilaget nedenunder "Danmark ska... -
Velfærdsstat og økonomisk Krise - hjælp!!
ForumindlægHej, vi er igang med stort eksamens-samfundsfags-projekt og jeg har VIRKELIG meget brug for hjælp. Hvis der sidder nogen der ude der har bare en smule overskud til at hjælpe mig vil jeg blive ovenud lykkelig! Jeg har trukket en opgave som lyder: 1) Redegør for bilaget nedenunder "Danmark sk... -
Hvilke hermeneutiske og samfundsvidenskabelige metoder kan jeg bruge i min AT?
ForumindlægHey Jeg skal op i AT i morgen, i mit valgte emne: "Bilens betydning i det moderne samfund." som jeg har skrevet en synops om. Jeg har valgt at indrage samfundsvidenskab (samfundsfag) og humaniora (psykologi) i min synopsis, da jeg ikke har de brugbare fag i naturvidenskab til vores ove... -
Kommaer og indskud
ForumindlægJeg har en diskussion i gang med nogle andre omkring kommasætningen i følgende sætning: "Der har, i vores situation, været en del overhead." Se bort fra at sætningen kunne omformuleres etc. og se kun på kommasætningen. Jeg mener umiddelbart ikke, at der i denne sætning skal være ... -
Familie- og lektiecafé søger frivillige
ForumindlægVores café er ikke den helt traditionelle slags! Udover at være en lektiecafé, er det også en familiecafé, hvor forældre kan komme og få hjælp til skole-hjem samarbejde, forståelse for deres børns uddannelse og skole etc. Det er desuden en café, som vi ønsker at bruge som platform for lokale init... -
Gode grunde til ikke at aflyse projektugen
ForumindlægJeg går i 7., og det har længe været planen, at vi skulle have projektuge i næste uge. Dog besluttede min klasselærer igår at fortælle, at istedet for at have projektuge, skulle han udvælge fire elever, der skulle komme op ti... -
Finde løsning til lineær differentialligning af 1. orden
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave, at redegøre for hvordan man finder den fuldstændige løsning til den lineære differentialligning af 1. orden: y ' + a(t) · y = b(t) I min matematik bog og flere steder på nettet formuleres det sådan her: ... differentialligningen har den fuldstændige løsni... -
Matematik aflevering
ForumindlægEr den en der vil være mig til stor hjælp? vi har et projekt om trekanter fået til opgave at måle en flagstang med at målebånd og vinkel måler (se tegning i dokumentet nede for) målene for flagstangen var: A1: 49º d: 5m A: 38º opgaven er så: - angiv katetelængerne i hver af trekanterne... -
Rød eller blå ?
ForumindlægHejsa folkens. Jeg har svært ved at komme igang med min samfundsfag aflevering da jeg ikke helt har styr på det følgende punkt: 1a. Argumtner ud fra en socialist grundholdning imod Mads Lundby Hanesn syn på Millinærskatten. ”Det fremføres fra S og SF, at der skal indføres en millionær... -
Magnus kraften
Forumindlæg<p>Hej,</p> <p> </p> <p>Jeg er i gang med et projekt i 2g om magnus kraften. </p> <p>Inde på Wikipedia fandt jeg følgende formel Fm=s(w x v) </p> <p>Mit problem er så, at jeg ikke ved hvad S er, jeg kan ... -
Diskvalificerende krav
ForumindlægHej alle. Sidder her med mig selv og kan ikke rigtig se hvordan jeg skal anvende diskvalificerende krav for en produktudvikling. I teknologi skal vi i projektet opstille nogle krav og nogle af dem skal være diskvalificerende. fx jeg har skrevet i min rapport at: Det gyldne ord er bæredygtighed -... -
SPANSK hjælp!
ForumindlægHalløjsa! Er der nogen spansk mates som kan hjælp her!? Oversæt til spansk. " Det her er bedre end at være på museum!", siger Elisa, som er 12 år. Hun og hendes klasse besøger et kæmpestort indkøbscenter, som lige har åbnet dørerne. Deres lærer besluttede faktisk at lave en ekskursion... -
Vejledning i f.t. SRP/SSO
ForumindlægJeg er 40 år og arbejder som underviser på en af Forsvarets officersskoler, hvor jeg underviser på bachelor/diplom-niveau. Jeg har ud over min bachelor fra Forsvaret en civil diplomuddannelse fra CBS (HD) og en master fra RUC (MA of Experience Management). Jeg har stor erfaring i vejledning i for... -
Hjælp til eksamensforberedelse
ForumindlægJeg er 40 år og arbejder som underviser på en af Forsvarets officersskoler, hvor jeg underviser på bachelor/diplom-niveau. Jeg har ud over min bachelor fra Forsvaret en civil diplomuddannelse fra CBS (HD) og en master fra RUC (MA of Experience Management). Jeg har stor erfaring i vejledning i for...
