Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18721 til 18740 af 21415
-
pH-beregning
ForumindlægJeg skal beregne pH i en opløsning af KH2PO4 i vand. H2PO4- er en amfolyt. Opløsningen er lavet af 150mL vand og 0,10g KH2PO4 -
"HASTER - konservatisme
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har virkelig brug for én som er god til samfundsfag og som kan give mig et godt svar. Jeg skal skrive om ny og gammel politik, og jeg har om konservatisme. Der er mange partier der har flyttet sig meget fra deres oprindelig ideologi og er blevet et "catch-all" par... -
Tværstribet muskelcelle
ForumindlægVed tiden 0 stimuleres muskelcellen, og efter 15 msek. begynder den at trække sig sammen. a) Giv med udgangspunkt i figur 1 og 2 (se vedhæftet fil) en gennemgang af, hvad der sker i en tværstribet muskelcelle, når den aktiveres. -
Kan en C-valgblok opgradere et B-fag til A?
ForumindlægDet overstående:) -
Dopplereffekt og Hubbles Lov
ForumindlægHej, Én som kan forklare mig forskellen mellem dopplereffekten og Hubbles Lov? Jeg synes selv, de virker ret ensartet. -
Medicin, karakterer og adgangskvocient
ForumindlægHej allesammen! For nylig læste jeg følgende artikel: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/01/20/074032.htm Ikke at det er specielt nyt, at man fremover vil kunne ansøge på uni med andet end blot sine faglige kompetencer (dvs. et superhøjt snit!) Mit spørgsmål er så; hvornår er "fremover&qu... -
forstår ikke denne opgave
ForumindlægOpgave 7: En meget sløv kogeplade En person sætter sig for at koge noget vand. Han benytter en meget sløv kogeplade, der omsætter energi med effekten 75W. Desuden benytter han en håndmixer med effekten 150W og en nyttevirkning på 50% til at opvarme vandet. Opvarmningen varer i 10 min a. Hva... -
Ln og Log
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til eksamen her om et par dage i matematik b. Jeg er meget i tvivl om hvornår jeg ´ bruger ln (den naturlige logaritme) og log(titalslogaritmen). Jeg skal blandt andet bruge dem til at løse følgende opgaver: 1) 2,3*1,7^x = 19,2 Til denne opgave har jeg løst den v... -
Jehovas Vidner - dommedagssekt
ForumindlægJehovas Vidner begår selvmord, for at "redde" sig selv, end jorden går under. Folk som repræsenter dem fortæller dem løgn historier med bl.a, at de ikke må røre ved penge. Ja de tager dem til egen lomme, med den forfærdelig bemærkning at jorden går under i MAJ? Hvad er det for noget, ... -
digtanalyse
Forumindlæger i gang med at skrive en digtanalyse og ville give jer alle en chance for at komme med nogle guldkorn... :) så kom med jeres bemærkninger Børnehave der vanskelige fælleskabs byrde lægges i vore forkælede vantehænder her gaar vi smaa knorte verdens evigtsnublende nissehær bag frøknens hoppe... -
AT boycottes
ForumindlægHey jeg har hørt at 21 gymnasier boycotter Almen studieforberedelse har i hørt noget? -
Computer Nørd
ForumindlægJeg er ved at lave en tabel over, hvor mange timer folk bruger foran computeren. så..hvor mange timer bruger du foran computeren og kan det skade synet? -
Adgangskvotient for Jura på KU
ForumindlægHej alle, Jeg har netop søgt ind på jurauddannelsen på KU og håber meget på at starte nu til august. Der er selvfølgelig den naturlige usikkerhed om, at jeg ikke er kommet ind - og jeg er fuldt ud klar over, at det er rene gætterier ift. adgangskvotienten i år. Jeg kom ud med et gennemsnit på 9... -
STX matematik A niveau- Spørgsmål
ForumindlægHej mennesker!:... Jeg skal efter sommerferien starte på STX med studieretningen med Mat. på A niveau. Jeg er rimelig nervøs da jeg ikke er den skarpeste til mat og har ikke styr på det hele, men er nød til det da min drømme uddannelse kræver det. Mit spørgsmål er om i kan give nogle gode råd ti... -
Fodboldfeber
ForumindlægSkal skrive en analyse opgave om Nick Hornbys "FodboldFeber" (Fever Pitch). hvis det er nogle der har læst den. kan i så ikke give jeres bud på hvad romanens anslag, præsentation, uddybning, point of no return, konflikoptrapning, klimaks samt udtoning er. Er virkelig lost, har ingen ... -
Potensfunktioner: b?
Forumindlæghttps://www.youtube.com/watch?v=liB0kI1iegA Jeg har støt på forskellige definationer af en potensfunktioner. Nogle steder kan jeg læse at b, sagtens kan være posetiv og negativ. Imens i noget undervisnings materiale (jf. overstående link.) Får indtrykket af, at b>0. Håber der er nogen, der k... -
betinget og abs konvagens
ForumindlægHej. jeg sidder og læser op til eksamen er er stødt på opgaver hvor jeg skal bestemme om en række er divergent, absolut konvagent eller betinget konvagent. mit spørgsmål er så, hvordan finder man ud af om den er betinget eller absolut konvagent. jeg vil selfølgelig altid lige sikre mig at... -
to ligninger med to ubekendte
ForumindlægJeg har disse to ligninger: e^x * cos(y)=0 -sin(y) * e^x=0 Men jeg har store problemer med at løse dem. Kan nogle hjælpe mig?? -
HJÆLP TIL AT LØSE DIFFERENTIALLIGNINGSSYSTEMER I TI-NSPIRE!
ForumindlægHej. Jeg sidder mit i min srp, hvor jeg skriver om epidemier og SIR-modellen og er allerede gået lidt fast. Jeg skal som en del af opgaven løse differentialligningssystemet: dS/st = -a*S(t)*I(t) dI/dt = a*S(t)*I(t)-b*I(t) dR/dt = d*I(t) Jeg skal tegne graferne for disse i ti-nspire, men ka... -
Haster Haster vil købe en bærbare
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har godt nok ikke forstand på bærbar så vil brug en af jer klog hoveder til at anbefalde mig en god bærbar .. Og hvor meget værdi skal man betal for jeg vil virkelig have en bærbar til næste måned men den må ikke være mere end 9.000 kr. -> men har hørt der er bærbar me...
