Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18721 til 18740 af 38620
-
Samfundsfaglig metode
ForumindlægHej hej. Jeg er ved at forberede mig til min at eksamen, hvor jeg skiver i fagene samfundsfag og historie. Mit emne er kropsidealet i 1800 til i forhold til i dag og hvilken rolle moderne teknologi har haft på kropsidealet i dag. I samfundsfag har jeg læst en masse om Anthony Giddens teorier og e... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
adjectiv bøjning
ForumindlægJeg har brugt hele dagen på at analysere og oversætte disse sætninger, jeg vil gerne vide om de er korrekte, så derfor bliver jeg rigtig glad, hvis i vil benytte tiden og kigge på filen jeg har lagt ind :) her er sætningerne som jeg skal oversætte til tysk :) 1. Pigen købte en sort cykel 2. e... -
adjectiv bøjning
ForumindlægJeg har brugt hele dagen på at analysere og oversætte disse sætninger, jeg vil gerne vide om de er korrekte, så derfor bliver jeg rigtig glad, hvis i vil benytte tiden og kigge på filen jeg har lagt ind :) her er sætningerne som jeg skal oversætte til tysk :) 1. Pigen købte en sort cykel 2. e... -
Historie og kildekritik!!
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, og sidder og prøver at få bedre styr på de forskellige fordele og begrænsninger/ulemper ved de forskellige metoder jeg har anvendt. Mine anvendte fag er dansk og historie. Mit emne er "Hitler og propaganda", hvor min sag er at undersøge på hvi... -
SRO - Problemformulering
ForumindlægHej min opgave formulering lyder sådan her: 1. Der ønskes en redegørelse for Johan Gottlieb Fichtes nationopfattelse ud fra vedlagte tekstbilag. Bilag 1 og 2. 2. På denne baggrund ønskes en analyse og fortolkning af Heinrich Heines digt "Deutschland - ein Wintermärchen" med foku... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægKære studerende og eksperter. Jeg er i gang med en oversættelse af en tysk tekst, dog er den for mit vedkommende meget besværlig mht. analyse. Det har derefter efter min mening forudsagt nogle fejl igennem min tekst. Jeg har nogle sætninger, som jeg ser frem til, at I vil kunne hjælpe mig med. A... -
ond i sulet handling
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at analysere en novelle som hedder ond i sulet. Problemet er at jeg skal perspikvitere til en af de fire former for ondskab????? Disse 4 former for ondskab: ?1. instrumentel ondskab = Hvis man gøre noget ondt for at opnå noget andet. fx hitlers mål, var at skabe... -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg tager HF på selvstudie og er pt gået helt kold. Jeg skal skrive om Martin A. Hansen "de henrettede" men jeg syntes slet ikke at jeg forstår den, Er jeg helt forkert på den hvis jeg mener at den handler om faldne soldater under den tyske besættelse? Han beskrier dem... -
oversættelse
Forumindlæghej jeg skal have oversat noget tysk til imorgen, men kan ikke huske hvordan man finder ud af hvilket ord man sætter først i sætningen, jeg ved at det er noget med at man skal analysere:Marius Kiefer er 18 år gammel og bor i Berlin. Han er født den 9. novem- ber 1989 i Østberlin. Datoen er ... -
Hjælp til at forstå tekst
ForumindlægInflationen i 1923 "I de første efterkrigsår fra 1918 til 1922 var udviklingen tilsyneladende positiv med voksende industriproduktion og faldende arbejdsløshed. I 1922 var der kun 77.000 arbejdsløse i Tyskland. Der var imidlertid et stort problem ved denne fremgang, for en stor del af de... -
Klage over skriftlig karakter i dansk
ForumindlægHej Har lige fået mine skriftlig karakter og har fået 02 i skriftlig dansk. Jeg blev skuffet og irriteret. Jeg går på HF og ved ikke hvordan jeg ligger karakter mæssigt, men til terminsprøven fik jeg 7. Jeg er normalt stærkt fagligt i dansk. Derfor skrev jeg til min dansk lærer om hvorfor og fi... -
Hvad skal der til for at bestå Oldtidskundskab C på STX?
ForumindlægOldtidskundskab er ikke mit stærkeste felt, og faget har kun en vægtning på 0,75, så det er ikke noget der vil gå synderligt meget ud over mit gennemsnit, udover en demical til eller fra. Jeg har andre eksamener at tænke på, og vil derfor distribuere min tid på den mest fornuftige måde, så jeg b... -
Mediefagseksamen Hv...?
ForumindlægHej jeg skal til Mediefags eksamen til sommer og jeg er lidt på røven. Situationen er som følger. Vores Mediefagslære det første halve år kom kun 1 håndfuldgange så fik vi en ny og han er noget speciel. Han har ikke lært os en skid om hvordan vi bruger et kamera endnu og hans undervisning er ... -
oversættelse/rettelse
Forumindlægjeg skal have oversat denne tekst håber nogen vil hjælpe jeg har selv forsøgt lidt dog ikke taget højde for grammatik over hovedet.. Denne rapport forklarer teorien bag kulstof-14 dateringen. Forklarer brugen af proportionaltælleren og accelerator masse-spektrometri, herunder også hvilke fordele... -
hjælp
ForumindlægHjælp. Skal bruge en Eminem opgave på engelsk, og Dan Turell Mord i mørket, en analyse, hvis der er en Martin og Viktoria analyse for nr1, så er det jo perfekt!! Hjælp plz. Anja -
Retorik og stilistik af taler
ForumindlægHej alle sammen, JEg har fået en opgave hvor jeg skal analyser to taler både retorik og stilistik. hvad er stilistiks analyse af en tale..? -
Henry James-daisy miller
ForumindlægHej. jeg har brug for at få lidt hjælp til en 3.g opg. Jeg er ved at lave en analyse og er nået til analysen af den ene hovdperson-winterbourne.. -
Hændeligt uheld/Drivhuset
ForumindlægHeyJeg søger en analyse af Drivhuset med Anders Bodelsen også hans roman Hændeligt uheld! Er der nogen der har analyseret det og kan sende det på mail?Yo -
Hosekræmmeren
ForumindlægNogle der har nogle gode punkter til en analyse af hosekræmmeren? Eller en god analyse?Fortsat god weekend!
