Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18741 til 18760 af 41162
-
Ret !
ForumindlægRet :) A. Faktisk ser jeg rigtig meget fjernsyn. B. Men nogle gange ser jeg kun fjernsyn, fordi jeg ikke har andre ting at lave. C. Jeg ser for det meste fjernsyn, når jeg kommer hjem fra skole. D. Jeg bruger det til at slappe af med. E. Om aften ser jeg tv-avisen, fordi jeg gerne vil væ... -
én fejl i sætningen
ForumindlægKan ikke lige gennemskue fejlen i denne sætning: "I promise you that I am home early tonight," the young wife told her husband because he had been complaining about her work situation. -
Tysk sætning
ForumindlægHvordan ville i oversætte dette? Men manden, han lige havde lært at spille.... -
Er hv-ord ledsætningslederer?
ForumindlægHar læst nogle steder, at det er hvorimod nogle sider siger at det kun er nogengange -
avisernes vrangbillede
Forumindlægnogle der kan præsentere og redegøre synspunkterne for denne artikel for mig kort? -
Den naturalistiske udviklingsroman
ForumindlægHey. Jeg har et spørgsmål, som jeg skal forklare for min lærer. ** Hvad kendetegner naturalismen - og den naturalistiske udviklingsroman ** Jeg ved ikki rigtigt hvat kendetegner den naturalistiske udviklingsroman, er der nogen der kan hjælpe mig? -
Matematik HF B mundtlig
ForumindlægHvordan foregår eksamen, fra begyndelse til ende? Får jeg eksamensspørgsmålet først? og dernæst 24 timer? -
Præsentation af Helle Helle's Rester
ForumindlægHejsa, jeg skal her på mandag holde et mindre foredrag / fremlæggelse omkring Helle Helle's novelle samling Rester. Den skal vare 10-15 minutter og gerne inddrage analyse af 2 af hendes tekster. Fremlæggelsen skal gerne have en problemstilling eller hvad man skal kalde det, hvor man vælger ... -
Datid af zu-werfen
ForumindlægHej. Hvis man skal sige: " Leif blev...., da politimanden sendte ham et bebrejdende blik" på tysk, hvordan skal man så bøje verbet sendte (zu-werfen) ? Werfen hedder: warf i datid, men kan det hedde: zu-warft (sendte?) ? -
Eksamensprojekt HF
ForumindlægHej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida -
Samfundsfaglig analyse - Hvordan skal jeg gribe det an?
ForumindlægHej. Skriver lige nu SRO, og: "Der ønskes en analyse af hvilken betydning Global Compact har for den enkelte virksomhed og samfundet. Inddrag blandt andet de økonomiske fordele for virksomheden og samfundet samt Minerva modellen." Ved ikke lige hvordan jeg skal gribe analysen an? De... -
Nogen som har skrevet: Venstres dilemma?
ForumindlægHej Jeg skal skrive samfundsaflevering over emnet: Venstres dilemma? (opgaveoplæg fra skriftlig eksamen 2007) Nogen som kan give mig ligt god inspiration - hvad kendetegner venstres vælgere? Og hvad kan forklare Venstres ledelses afvisning af de fire teser: - Offentlig forsørgelse må aldrig giv... -
kort oversæt. (...), så prøver du igen.
ForumindlægHej Hvis jeg skal skrive en sætning som lyder således: Hvis det ikke fungerer, så prøver du igen. Hvordan skal man så sige ordet 'så' på spansk. Jeg har tænkt på at bruges entonces, men er meget i tvivl. Resten af sætningen har jeg oversat sådan: si no funciona, (...) tak på... -
Bliv bedre til engelsk
ForumindlægHey mennesker ;-) Jeg er ikke vildt god til engelsk.... eller slet ikke god til engelsk. Er der nogen, som ved hvordan jeg kan blive bedre til engelsk-? -Engelsk udtale -Engelsk grammatik -Engelsk læsning -Engelsk forståelse -Engelsk generelt Ses :-) -
Oversættelse
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at oversætte følgende ord/sætninger?' 1. Elsker (en som elsker eller en som giver kærlighed - ikke seksuelt) 2. Beskytter (en som beskytter) 3. Vejleder (en som vejleder - ikke studievejleder eller turist guide, men mere en vejleder i livet) Jeg håber I kan hjælpe m... -
treårskrigen
ForumindlægJeg har på mange hjemmesider set, at treårskrigen - eller den 1.Slegvigske krig var fra 1848-1850, men i mine notater fra sidste år, og fra mit historiekompendie, som jeg fik igår, står der altså 1848-1851. Hvordan kan det være, at der er et års forskel? -
Eksamensprojekt..
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man selv kan vælge fag i forbindelse med eksamensprojekt eller der er nogle særlige krav til fagkombination? Jeg kunne fx godt tænke mig at lave opgaven i biologi (C) + samfundsfag (C) - er det overhovedet muligt? Eller skal det være to naturvidenskabelige eller humanistis... -
''spansk rettelse :) ''
ForumindlægHejsa , her er der en spansk aflevering jeg skal aflevere på fredag , altså imorgen.. Er der nogen der lige kunne kigge den igennem :) .. A) Oversættelse El diseñador danés y famoso Mads Nørgaard tienen cuarenta y seis años. en su tienda, que está con la calle en Copenhague, se vendedor sencill... -
Hjælp til kort spansk linje
ForumindlægHej.. Håber nogen kan hælpe mig, roder lidt rundt i denne sætnin: Måske hvis stoffer var lovlig, så ville de ikke være så spændende. Tal vez si las drogas van a estar legal, así no están emocionante más. -
kolonne
Forumindlægjeg er itvirvl med min oversættelse....... kære fru susanne,som rådgiver og psykolog,vil jeg bringe dette brev i dagskolonnen.mit svar er måske ikke endegyldigt og fyldestgørende,idet mennesker nu engang ser forskelligt på dette svar og dilemma... OVERSAT! Liebe Frau susanne Als Ratgeber u...
