Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 18741 til 18760 af 101533
-
Spektrofotometri spørgsmål
ForumindlægHvis man har ekstinktionskoefficienten som funktion af bølgelængden for 2 stoffer, og den er 6200 L/(mol*cm) for en bølgelængde for det ene stof, og meget tæt på 0 for det andet stof, skyldes absorbansen man måler så ikke kun det stof med ekstinktionskoefficienten 6200? Altså det andet stofs invi... -
EKSAMENSANGST ---HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt fo... -
Er jeg fortabt !
ForumindlægHej alle Jeg er færdig med 2.g og har faktisk nu dumpet to fag, et på c og et på b og min snit ligger ca. på 3,2 efter alt. Jeg er så bange for ikke at komme videre i 3.g og aldrig kan få mig en studenterbevis !.. Kan jeg så godt tage nogle fag på VUC hf-enkelt fag også bruge de fag og kra... -
Hvad betyder / og hvornår anvendes formlerne...
ForumindlægHey, jeg har glemt alt om specifik varme fylde.. og jeg forstår ikke det der står i min bog. så ville lige høre om der er nogen der ved hvad forskellen er på formlerne og hvornår man skal anvende den ene frem for den anden:E=m*c*T og E=C*TDet ville hjælpe en del..på forhånd tak! -
Har 3 vinkler og 1 side i vilkårlig trekant
ForumindlægJa, som overskriften siger, har jeg en vilkårlig trekant, hvor jeg kender de 3 vinkler A=45,6º, B=78,9º og C=55,5º og siden c=12,3. Siden a, skal blive 10,66 og siden b skal blive 14,65. :) -
CASE ANALYSE - Hvordan?
ForumindlægHej :D Jeg skal lave en case analyse af en soldat som lider af PTSD. Men hvordan gør man helt præcist? Nogen som har link eller gode til hvordan man skal gøre ? Jeg mangler en beskrivelse af hvilke ting man skal huske at have med og struktur osv. punkt for punkt hvordan man laver en CASE ANALY... -
Er dette korrekt forstået?
ForumindlægHvordan opstår der mangel på arbejdskraft under højkonjunktur? a) Højkonjunktur opstår, når beskæftigelsen og produktionen stiger. Når beskæftigelsen og produktionen stiger, falder arbejdsløsheden. Når den falder tilstrækkeligt, får man mangel på arbejdskraft, fordi alle er beskæftiget med det, d... -
Gode emner til SSO i tysk.
ForumindlægHej.Jeg kunne godt bruge nogle gode ideer til emner til SSO i faget tysk. Eventuelt en tekster eller flere tekster, der kunne relateres til Freuds psykoanalyse. Derudover kunne det også være noget i retning af en spændende forfatter. Jeg ville dog meget gerne undgå tekster der omhandler 2. Verden... -
Biologi i gymnasiet
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, hvor biologi er på B-niveau, men jeg ønsker at gøre det til A-niveau, når det kommer til det. Det der undrer mig er, at jeg ikke har haft en eneste biologitime (ud over de fra grundforløbet) endnu. Og på skemaet for resten, som det er nu, kan jeg heller ikke se nog... -
freud forældet?
ForumindlægJeg har hørt rygter om at universitet ellever i århus eller ålborg, rev alle deres sider om freud ud af deres bøger, er der nogen der kan af- eller bekræfte det? jeg synes selv at det virker ret forældet, er det bare mig? be gentle!!!! -
Adfærdspsykologi
ForumindlægHej :-) Jeg laver studieopgave omkring adfærdspsykologi (Bahaviorisme) Jeg skal lave en fremlæggelse og et produkt. Mit spørgsmål er så hvad i mener det rette produkt kunne være i sammenhæng med adfærdspsykologi? Håber på et svar da jeg er i nød. TAK. -
"todo sobre mi madre"(alt om min mor)
ForumindlægHej Mit hovedemne er “Todo sobre mi madre” (alt om min mor ) som jeg skal analyser fra en manuskript. Så jeg ville høre om der nogle som har analyseret den. eller om der er nogle som kan hjælpe mig i gang. hilsen Mia -
HJÆLP DIE WELLE- DANSK AFLEVERING
ForumindlægHej, jeg er i gang med en dansk aflevering om filmen "Die Welle". Og jeg har et spørgsmål, som der er lidt svær, så ville bare lige høre om der var en, der ville hjælpe mig ? :) Spørgsmål: Hvorfor løber projektet af sporet? Tak på forhånd -
Valgfag hf
ForumindlægEr det realistisk at tage hf med valgfagene samfundsfag b, matematik b og spansk b? -
Hvad kan man sige? Hjælp mig!
ForumindlægHvad kan man sige om socialarv.... Hjælp mig for jeg ved ikke så meget om emnet...?? -
Kvindesocialisering og socialkarakter
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af mit første spørgsmål som lyder: "redegør for begreberne socialkarakter og kvindesocialisering fra slutningen af 1800-tallet og til i dag. herunder inddrages Fouratiérs model." Det er begreberne der driller mig meget!! Jeg ... -
Gymnasielærer- ansøgningsprocess
ForumindlægHej dejlige menneske! Jeg vil gerne være gymnasielærer i to af fagene samfundsfag, religion og historie (har ikke helt bestemt mig!) Mit spørgsmål er, hvordan foregår dette? Altså jeg ansøger kun om et af fagene i første omgang? Og så det andet senere? Eller ansøger jeg som et par? Er ret forvirr... -
Sociale arv, hjælp
ForumindlægHej alle herinde på studieportalen. håber i kan hjælpe mig med at besvare et spørgsmål--> Spørgsmålet lyder sådan her :) hvem har den afgørende indflydelse, for at den unge bryder den sociale arv ? -
Er der en faglig måde at beskrive, at man kender den person man interviewer?
ForumindlægJeg er i gang med at lave synopsis til min Eksamensprojekt (HF-Enkeltfag), og har lavet en interview, med en person som jeg kender rigtig godt. Jeg vil gerne hurtigt nævne under kildekritik/fejlkilde, at jeg kender hende, og kan derfor være lidt "biased". Jeg har selfølgelig sørget fo... -
cosinussetningen, finne vinkel
Forumindlægkom fram til at,cos A = (b^2 + c^2 - a^2) / (2 * b * c)Men hvordan blir likningen seendes ud hvis jeg vil finne vinkel A eller B ?Tusen Takkmvh Joachim
