Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18761 til 18780 af 48880
-
SRP - Michael Jackson
ForumindlægHej alle mennesker. Jeg skal snart til at have valgt SRP emne, og jeg ville egentlig gerne skrive noget om gode gamle Jacko. Jeg tæunkte på man måske kunne koble det til noget identitetskrise? Fagene jeg kan skrive i er musik og engelsk (et af dem skal indgå), dansk, histroie, biologi og naturgeo... -
Få linjer oversættes?!
ForumindlægJeg er ved at lave en oversættelse. Næsten færdig, men mangler nogle få linjer der skal oversættes!! Her kommer de (de hænger ikke sammen): ______________________________________________________ Det må have været et meget ensomt liv, langt fra andre mennesker, langt fra venner og familie og lang... -
Det Økonomiske Kredsløb
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en opgave om Det Økonomiske Kredsløb, og vi skal tage udgangs punkt i ECCO (de laver sko) og er stifted i Danmark. men får produceret deres vare i andre lande. Nogen der har en god måde at forklare hvordan selvom ECCO får produceret deres vare i udenlandet, hvordan det p... -
Før nutid - hjælp!
ForumindlægHej. :-D Jeg sidder med en dansk tekst, som jeg skal oversætte til spansk. (Aflevering) Der er bare lige nogle ting jeg er i tvivl om: "Ligesom Eloy dyrker mange unge sport" -> Como Eloy practicado mucho joven deportes Her er jeg i tvivl om ordstillingen. Men også om jeg mu... -
Engelsk grammatik aflevering
ForumindlægHej :-) Jeg har fået stillet følgende opgave: Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatik/faglig termologi. Mit spørgsmål er så: Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende 2 sætninger? Jeg har vist set mig fuldstændig blind på dem, jeg kan i hv... -
ups..sorry
Forumindlægså lige at man skulle skrive en sigende overskrift..så gik jeg i panik og trykkede enter ;-)nå..men til mit spørgsmål:Li'som til de andre fag, er der så ikke nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om i en dansk 3.g opg...har nogle løse "krav":-jeg er af hankøn så kær... -
Rettelse af stil - føler mig hård bedømt af lærer
ForumindlægHej jeg er en forviret 3. g'er som gang på gang føler mig snyt af min dansk lærer, nu skal jeg aflevere stil til i morgen og kunne godt tænke mig, hvis en gad kigge stilen igennem og give et bud på en karakter, så jeg kan samenligne med hendes når jeg engang får den. Ville være en stor hjælp ... -
Ordbog hjælper ikke - hvordan oversætter jeg dette?
ForumindlægJeg skal oversætte følgende sætning fra engelsk til dansk: "Blouse with wrap step hem" Jeg ved simpelthen ikke, hvad "wrap step hem" er. Jeg har prøvet ordbog, men det hjælper mig ikke, for den oversætter step som trin. Det eneste, jeg er nogenlunde sikker på, er at "hem... -
God fysikbog på engelsk (Higher Level)
ForumindlægHey. Jeg er interesseret I naturvidenskaberne og er bedre til engelsk end dansk. Jeg afslutter fysik snart, og i forbindelse med et projekt om kraft og bevægelse op til påsken, og ved en evt. eksamen, så vil jeg gerne have en bog, der er bedre end ”Fysikkens Verden 2”. Jeg har overvejet Physics H... -
Litterære perioder
ForumindlægHey!Jeg er ret ny herinde, så jeg håber, at jeg gør dette rigtigt.Jeg skal til årsprøve i dansk, så jeg ville høre om der var nogen, der kunne gøre rede for nogle litterære perioder. Bare hvad der kendetegner dem, årstal osv. Det er primært Barokken, Romantikken, Oplysningstiden, Renæssancen og Æ... -
Er Uddannelsesparat = egnet til gymnasiet
ForumindlægHej. Idag fik jeg min halvårskarakter i 9 klasse efter terminsprøverne. Og sidst jeg var til skolehjemsamtale (før terminsprøverne begyndte) sagde min dansk lærer at hun ikke ville egne mig til gymnasiet fordi hun mener jeg ikke er fagligt nok, men min matematik lærer sagde ja. så idag da jeg... -
Betydning af opgavens trin
ForumindlægJeg er igang med og terpe til Dansk mundtlig eksamen og læser noter til de forskellige perioder. Jeg fandt en opgave som havde en masse nyttige noter til stil perioderne i litteratur historien , linket er herunderhttps://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=1607Det jeg ikke forstår ved opga... -
hurtig rettelse
Forumindlægjeg skal oversætte følgende tekst:Dansk udgave:Vi har modtaget deres brev den 14.12.19- og sender vedlagt katalog over vore modeller med angivelse af priser og leveringsbetingelser.de kan regne med angående levering.Vi håber at høre fra dem.med venlig hilsen Mathildemin tyske udgave:Wir haben ih... -
Hjælp til skriftlig spansk
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op i skriftlig spansk afgangseksamen her d. 29 maj, og jeg vil høre om I har nogle gode tips til, hvordan man skriver en god og så godt som fejlfri tekst? Ved alle mine tidligere prøver har jeg det som vane, at skrive min tekst på dansk og derefter oversætte det til ... -
Udvidet-simpel tid
ForumindlægHej Jeg skal oversætte disse sætninger fra dansk til engelsk: 1) Hun var bange, da flyet var ved at lande 2) Nu har du snakket i tyve minutter 3) Kan du klare det? 4) De har danset hele aftenen 5) Kirken er lukket, fordi den er ved at blive malet Jeg har oversat dem således: 1. She was afrai... -
Hjælp til snakke opgave!!
ForumindlægHej - kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til denne tale opgave - det er da slet ikke matematik... "Forskere i Kræftens Bekæmpelse har fulgte 770 danske patienter, som fik konstateret tarmkræft i perioden 1985-1990, men henblik på at afdække, om det sociale netværk har betydning for patien... -
Hjælp til Terminsprøver 2010 - 10 Klasse
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogen af jer folk, der viste, hvad for nogle opgaver de giver os til terminsprøverne i 10 klasse? Vi skal op i Matematik - 4 timer - FS10 Dansk - 4 timer - FS10 / Hun sagde vi ikke skulle bruge det nye danske system, men bare skrive en stil. Tysk - 1 times Grammatik og 2... -
Gå et år om??
ForumindlægHej. Jeg går på 2 år på handelsskolen, hvor jeg er ved at tage hh. Som alle nok ved er eksamen igang lige for tiden.. Men du er det sådan at jeg er blevet og har været syg i næsten en uge, så i torsdags kom jeg ikke op i IØ mundtligt, og idag igen blev jeg ndt til at ringe og sige jeg stadig va... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
Hjælp til at forstå problemformulering
ForumindlægHvordan laver man en brainstorm...er det nogle der har nogle gode links eller noget, har selv prøvet at søge på det , men synes ikke jeg fandt noget jeg egentlig redegjorde for det på en forståelig måde. 1. Lav en hurtig brainstorming og nedskriv alt, hvad du kan komme i tanke om af symboler,...
