Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18761 til 18780 af 158493
-
Mat B. HJÆLP HASTER !!
ForumindlægHej har brug for hjælp i en sides matematik, er der mon nogen der kan hjælpe mig?? Jeg kan sende opgaven over indbakke. Det er virkelig noget der haster!:( -
SRP i biotek
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig meget fast og jeg skal vælge fag om en uges tid. Jeg synes det er pisse spændende at skrive om medicin (fx. paracetamol) og dens indvikning i kroppen. Men jeg ved ikke hvilke fag jeg kunne koble til dette emne. Har tænkt over matematik, men ved ikke hvordan kan jeg koble... -
Kvalificeret hjlæp søges
ForumindlægEn høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratroden af vandhøjden. a) Opstil en differentialligning , der beskriver situat... -
Potensmodel?
ForumindlægHej derude, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal forklare hvad en model er og give et eksempel på en potens model. Menes der med model bare funktion? altså et eksempel på en opgave med y=b*x^a? Er der nogle der har et forslag? Venlig hilsen, Julie -
forberedelse på kemi eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder til min kemi eksamen. Er det en god idé hvis jeg laver en power-point til hvert emne? Fordi sidste år havde min matematik lærer sagt at det var en god idé at lave en power-point, men jeg synes det er ligesom at støtte sig til sine noter? Gælder det samme for kemi? Fo... -
Kan jeg komme videre??
Forumindlæghejsa. jeg er uddannet tømrer, men har osse en htx eksamen. Jeg vil geren høre om der er mulighed for mig, at videruddanne mig. jeg har nemlig som så mange andre fået købt lejlighed og har ikke råd til at gå ind til et fuldtidssudie. jeg har overvejet bygningskonstruktør meget, men det kræver jo ... -
Matrix determinanter
ForumindlægHej, er der nogen som kender nogle formler, el. hjemmesider som indeholder disse, som udledder en 4x4 matrix-determinant eller en større m x n matrix?som f.eks:det(A)=a(11)det(A(11))-a(12)det(A(12))+ a(13)det(A(13))...a(n)det(A(n)) -
Polynomiers division
ForumindlægNu har vi aldrig lært polynomiers division, men er det noget som forventes man kan ved et-årig A i matematik?? Altså er det en god ting at kunne...?? -
udtryk for hældningskoefficienten
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne matematik opgave :-)? Opgaven er vedhæftet Skal dog kun lave a,d og e -
Lommeregner
ForumindlægHejsa. Hvilke lommeregner anbefaler I? Skal til at have matematik på B-niveau her efter ferien. Ligeledes skal jeg til næste år hæve det til A. -
Bevis på differentialligning
ForumindlægHej. :) Jeg skal desværre op til eksamen i mundtlig matematik A og er nu gået i gang med at gennemgå samtlige beviser. Jeg er kommet til differentialligninger og har fået et problem med at bevise, at y =c * e^(a*x) er en løsning til y'= a*y Jeg kan virkelig ikke se, hvordan man er kommet vide... -
Bestem f '(x)
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik... En funktion f er givet ved: f(x)= 2e^4x+2 Bestem f ' (x) -
1.g mat opgaver....
ForumindlægNogen som kender en side hvor man kan hente forskellige 1.g's Mat opgaver, gerne på A niveau... -
Supremum og Infimum
ForumindlægHej folkens, jeg er ret ny til det med supremum og infimum og beder om hjælp til en lille opgave der lyder sådan: Om to ikke-tomme delmængder A, B af de reelle tal R gælder at ethvert a∈A er en nedre grænse for B. a) Vis: Ethvert tal b∈B er en øvre grænse for A. Her er mit bu... -
SRP-emne
ForumindlægHej! Jeg skal snart til at skrive SRP. Jeg overvejer at skrive i kemi/matematik. Er der nogle, der kender nogle gode emner indenfor denne fagkombination? Tak på forhånd :) -
Hvilepulsen
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med en matematik opgave? Opgaven er : hvor meget blod pumper hjertet ud i et slag hvis hvilepulsen er 50 slag/min 60 slag/min på forhånd tak -
Reducer nedestående udtryk
ForumindlægHej Jeg kan simpelhen ikke finde ud af de her opgave så vill høre om der var nogle der gad at hjælpe/forklare mig lige hvad man gjorde:-) a) 4x-7+5-x b) (6x-1)-(2x+3) c) 2*(x+7)-(6-5x) d) 2(a+2b)-(b-5a) e) -1/2a+(b-3/2a)-2b f)-2(x+5)+4*(5x+1) Og jeg ved det er mange regnestykker Men de... -
Manual integration, både partiel og substition
ForumindlægHejsa\n\nDette spørgsmål relatere lidt til\nhttps://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=145035 \nMen kan læses uafhængigt.\n\nJeg skal have integret http://www.thedeathart.dk/upload/int1.png i hånden, dvs. alle udregninger manualet.\n\nJeg har prøvet i en 4 timer, og har også snakket med ... -
aflevering 6 figurer
Forumindlæghejsa jeg en opgave som jeg er gået i stå på det er opgave b og de andre opgaver lægger også på filen -
Teknologi!
ForumindlægJeg synes bestemt der mangler kategorien 'Teknologi' for os HTX'ere.\n\nVi kan jo ikke blive ved med at putte emnerne under 'Andre'?
