Søgning på: spansk eksamen skriftlig. Resultater: 18761 til 18780 af 43849
-
AL § 11, stk. 1-3
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål vedr. AL § 11, stk. 2 og 3s bestemmelser: Stk 2 - Den længstlevende ægtefælle kan endvidere af boet udtage så meget, at værdien heraf sammenlagt med den længstlevendes bos- og arvelod samt fuldstændige særeje udgør indtil 600.000 kr. Stk. 3 - I bereg... -
Få sætninger
ForumindlægHej...er der nogen som vil rette disse sætninger?\n\nTakker på forhånd\n\n\nA) \n\n1)Nosotros ir a Madrid.\n2)Está sentado en el bar.\n3)Estás ir al cine.\n4)Estás en Barcelona ahora.\n\n\nB) \n \n1)Hablamos español y danés.\n2)Las chicas miran en los periódico.\n3)Admiran Isabel Pantoja.\n4)Ir... -
HJÆLP!!!!!!!!!
ForumindlægHej.Er der en der hurtigt gider at se det her spansk igennem, om jeg er helt galt på den.Håber virkelig der er nogen derude.På forhånd takTalaa. El texto dice que los hábitos alimentarios a la hora del desayuno de los jóvenes son muy malos. Según una investigación en cinco ciudades españolas (Mad... -
Lille oversættelse, hjælp-asap!
ForumindlægHej jeg har spasnk på et lille jysk gymnasium, og har en lille tekt jeg gerne vil have hjælpe til. her er den dansk: Evelyn er en pige af mexicansk opridelse som bor i USA. Evelyns forældre kom til USA uden papir og var meget fattige. De har ydet et stort offer for deres datter. Evelyn vil som s... -
Rettelse af oversættelse (om en film)
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har problemer med en opgave, hvor jeg skal oversætte et stykke, og håber nogen kan hjælpe! ------- På dansk: De tror hende ikke, men da hun er gravid, vil de ikke røntgenfotografere hende. I New York flygter María og Blanca fra narkoligaens folk, da de se... -
Hvilken lommeregner skal jeg vælge til gym?
ForumindlægHej! Jeg skal bruge en lommeregner, som skal bruges til det matematiske gymnasium.. Hvilken en skal jeg vælge? Er der nogle der har gode råd? Jeg tænker mest på at købe en Ti 83 Plus Silver, men ville det være bedre med en Ti 89, da den kan udføre symbolsk manipulation? Og er det overhovedet noge... -
Matematik på Computereren - hvordan?
ForumindlægHey folks. Jeg begynder på gymnasiet om en uge og jeg har anskaffet mig en bærbar så jeg kan tage noter istedet for alle de spildte håndskrevne noter jeg lavede i folkeskolen. Anyways min matematiklærer lærte mig aldrig hvordan man laver blækregninger etc på computeren, så jeg undrer mig hvordan... -
Nogle årskarakter som ikke tæller ??
ForumindlægHey derude Jeg har muligvis et lille problem . Jeg bliver student til sommer , og så mine årskarater på lectio forleden dag . Jeg fik både 12 i eø og idræt men problemet er at de ikke er ført ned til mit eksamens bevis . Muligvis skyldes dette at jeg ikke skal op til eksamen i netop de fag . ... -
Please hjælp :)
ForumindlægHej, jeg har lige været op i den skriftlige Mat A, og jeg må indrømme at jeg nok kunne have gjort det meget bedre.. Men jeg er i en meget special sittiuation.. Jeg har aldrig haft Mat b eller c. I hf ved jeg, at man ikke behøver at vælge og have mat a i sit gennemsnit og bruge mat b, fordi mat ... -
lidt erfaringer om fravær
ForumindlægHvis fravær er spredt ud over en længere perioder, er der mere grund til at frygte for advarsler, end hvis fraværet er samlet i hele "blokke".. ved sådanne situationer kan der argumenteres for at man har været syg, hvilket man jo har lov til at være... Dog, hvis fraværet er spredt, vil ... -
Afledte funktioner
ForumindlægJeg er i gang med at finde de afledte funktioner, og WordMat har defineret dette til at være som nedenstående. Jeg skal finde det sted hvor tangenterne for de to funktioner har samme hældning. Men jeg synes det virker forkert. Skal hele beregningen med? Er det ikke blot det som jeg har markedet m... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Medicin - min drøm :(
ForumindlægHej alle sammen vores skriftlige eksamener blev offentliggjort igår, og det er chokerende, min snit er gået ned til 9,7 med bonus. Jeg vil virkelig gerne læse medicin - det har været min drøm siden jeg var lille. Jeg elsker at arbejde med mennesker og hjælpe mennesker i det hele taget. Kan man ... -
Perfektum Participium
ForumindlægHej jeg skal svare på nogle spørgsmål i spansk, men vil jeg oversætte dem for at være sikker på hvad jeg skal svare på. Jeg mener de står i perfektum participium, men her kommer de i hvert fald med mit bud på en oversættelse: 1. Dónde has estado hoy? Hvor har du været i dag? 2. Has comprad... -
HJÆLP: SRP + emner!
ForumindlægHeej derude :) Jeg skal til at vælge hvilke fag jeg vil skrive i til min SRP-opgave i 3.g. Jeg er total blank overfor hvilke fag jeg skal vælge, og det med fagene er jeg egentlig ligeglade med hvad bliver, jeg er mere interesseret i et knald godt skriveemne, hvor der er en masse og kunne sk... -
Dansk mundtlig årsprøve!
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve, og vores lærer har skræmt os med, at vi overhovedet ikke må kigge i nogle papirer under eksaminationen, så vi skal kunne huske linje- og sidetal for TD. (det er jo optil 8 sider..) Det synes jeg lyder sygeligt.. jeg var også til årsprøve sidste år, men har nok fort... -
Att.: Mr_Fuzzy, please!
ForumindlægTil Mr_Fuzzy.Tusind tak for din hjælp med ”Det ovale portræt”. Der er bare et par enkelte ting i dine notater jeg ikke er 100% med på, vil du please hjælpe mig med at forstå det?Jeg har på fornemmelsen at der er noget jeg ikke helt fatter i det der med rammen. Jeg er godt med på at det er en ramm... -
Essay
ForumindlægJeg synes det er lidt svært, at finde ud af hvad man skal stille op med et engelsk essay. Hvad er det endelig som forventes, hvis man ikke selv skal reflektere, som ved danske essays?Skal man blot genfortælle som ved et summary, eller skal man gå udfra læseren kender teksten og blot analysere den... -
Jews
ForumindlægSkal læse en tekst som hedder "The conversion of the jews" af philip RothHar prøvet at finde noget om den på nettet men kan ikke finde noget overhovedet. Er der nogen der har læst den og har nogle guldkorn eller andet. Min lærer påstår hun er den eneste der kan lide den så det kan være ... -
Hvilke karakterer gælder hvis man skal på efterskole?
ForumindlægHej alle. Jeg skal på efterskole næste år, og så derefter i gym. Men jeg er i tvivl om noget med karaktererne. Tager gym mine karakterer fra 9. eller 10. (efterskole)?
