Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18781 til 18800 af 153574
-
Vektorfunktion i planen
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man finder komposanterne P(x,y) og Q(x,y) via matematisk modellering, eftersom z er lig nul. Derudover så kunne jeg godt tænke mig at vide hvorvidt grænseværdierne for P(x,y) og Q(x,y) er tal eller evt. andet. På forhånd tak -
Brug af enheder i ligninger
ForumindlægVil man nogensinde benytte sig af enheder i ligninger f.eks. Km/t? Hvis nej, hvordan skal man så angive enhederne i ens opgave? -
Maxwells ligninger
ForumindlægTil den kommende 3. årsopgave har jeg valgt at skrive om Maxwells ligninger, og jeg har derfor brug for noget godt litteratur.De fleste af de bøger, jeg kan få fat i, behandler ligningerne på differential-form, og da jeg går i 3.g er det en lidt for stor mundfuld. Med andre ord: Er der nogle, der... -
Vidste du
ForumindlægVidste du for øvrigt, at der i 1958 blev foretaget 130.000 plasticperationer i USA, i mod 15. 000 året tidligere (1957)!Hvor mange tror I der foretages i dag ?? -
Hjælp til forslag...
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive en synopsis i tværfaglige fag. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i historie og religion, eller noget hvor filosofi eller psykologi indgår. Er der nogle der sidder med en helt fantastisk idé, vil jeg meget gerne høre, som en ledestjerne. Mange tak! -
Newtons love
ForumindlægHej, Hvad siger Newtons ligninger helt konkret? -
Energibevarelse
ForumindlægHvad følger loven om den mekaniske energis bevarelse af? -
Differentialkvotient
ForumindlægHej :) Vi har lige haft om ovenståede emne i matematik i 2.g. Jeg kan nogenlunde finde ud af at beregne det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det skal bruges til. Hvad kan man bruge det til? Hvorfor er det smart eller brugbart at anvende det?? -
Hvilke luftarter består vores atmosfære af? Skriv deres kemiske betegnelse.
ForumindlægHvilke luftarter består vores atmosfære af? Skriv deres kemiske betegnelse. Jeg forstår ikke, hvad den kemiske betegnelse er. Er der nogle, som kan hjælpe med et link eller som vil forklarer mig det? :) -
Hvem er min censor?
ForumindlægDet er en matematik lærer: 998-OL -
Noter på gym. ??
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i den dejlige situation at jeg lige er begyndt på Handelsgymnasiet, og i den forbindelse er det med at tage noter og holde orden i sine ting, virkelig begyndt at blive vigtigt for mig! Nogle notater tager jeg på computeren og andre noterer jeg ned på papir og gemmer i ... -
Dumpet fag
ForumindlægEr det rigtigt at, hvis man er under den nye reform og dumper et XXX fag på fx B-niveau, så er der ikke noget man kan gøre ved det? Udover VUC efter gymnasiet? men vil dumpekarakteren så stadig være der på eksamensbeviset? -
Solen
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig, hvorfor solen har nemmere ved at fange den sorte farve, i modsætning til den hvide farve? -
Hjælp, forstår ikke opgave! En partikel...
ForumindlægEn partikel bevæger sig ret på en linje. Den strækning s (meter), partiklen har bevæget sig til tidspunktet t (sekunder), er givet ved s(t) = 5t^1/2 Bestem det tidspunkt, hvor partiklens hastighed er 2 m/s Jeg har siddet og læst en masse tråde hvor de alle siger jeg skal differentiere. Er d... -
Kartoffelchips er brændbare
ForumindlægHej alle. Er der nogen som tilfældigvis ved hvorfor kartoffelchips kan brænde? -
Læge
ForumindlægHvis jeg gerne vil være læge, ville det så ikke være smart at tage en HTX også efter Københavnsunivesitet og læse til medicin? Tak på forhånd. -
Talepapir - læs indledning
ForumindlægMin indledning for talepapiret: - Jeg vil først fortælle om atombomben og processen, fission, som foregår i atombomben, da jeg synes det er vigtigt at få på plads hvad der egentlig sker i bomben, da hele dramaet ”Copenhagen” jo handler om atombombens ”opdagelse”. - Derefter vil jeg diskutere hvor... -
Lysets hastighed
ForumindlægHej mennesker :D Håber I nyder eksamenerne/årsprøverne.. Tsh! Ville lige høre, om der er nogen, som kan forklare mig lidt om lysets hastighed? Er totalt kørt død. På forhånd tak -
bevægelsesligningerne BEVIS
ForumindlægHeeey, Er der nogle som kan hjælpe mig med at lave et bevis eller flere for nogle af bevægelsesligningerne ???? -
Positivisme eller helt anden metode?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare hvad positivisme går ud på? - Nogle har sagt at da jeg har benyttet mig udelukkende af bøger til at redegøre for alkohols effekt på kroppen (mit AT emne) så har jeg gjort brug af den positivistiske metode, men kan ikke finde noget konkret på denne? Eller er der ev...
