Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 18781 til 18800 af 33890
-
Reducér
ForumindlægHej med jer! Jeg sidder med dette matematik stykke: Reducér (a+b)(a-b)+b^2 Jeg har fuldstændig glemt hvordan fremgangsmåden er, nogle der kan hjælpe? :-) -
Tabel
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Se billedet nedenunder. -
eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Jeg har fået noget matematik for til på Torsdag. Der er en opgave der hedder: Bestem udtrykket for en eksponentiel udvikling med f(0)=50 og f(2)=200 Hvordan skal den opgave laves? :o -
Kvadratrod og talfølger
ForumindlægHej. skal op i matematik imorgen og skal forberede mig lidt på færdighedsregningen. Jeg har fundet ud, at jeg skal øve disse to ting. Hvilke ting ville være væsentlige at lære inden for disse to emner? på forhånd tak. -
Trekant - sinus/cosinus??
ForumindlægJeg har været op til matematik i dag. Jeg fik et spørgsmål jeg ikke kunne svarer på. Nogle der ved hvordan man kan finde ud af hvor lang spørgmålstegnet skal være? http://my.picresize.com/vault/0PZ7GSI6GJ.jpg -
FSA svarark aflevering hjææææælp
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige kommet hjem fra eksamen i matematik fsa, og fandt mit svarark i min taske, er det muligt at jeg afleverer næste dag? På forhånd tak -
matematiksæt c stx/htx
ForumindlægHej Ved I hvor man kan hente opgavesæt på c niveau i matematik, som man kan øve sig på. Helst gratis. Hvis I kender nogle gode hjemmesider med opgaver, må I meget gerne skrive. På forhånd tak -
Indekstal - HJÆLP
ForumindlægHar fået dette spørgsmål: Forklar hvordan procentvis ændring kan findes ud fra indekstal Det er en del af min mundtlige eksamen, og matematik er bare ikke lige mig.. Nogen der kan hjælp, evt har notater eller en formelsamling ? -
LIGNING
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med beregniner og forklaring løse denne ligning for mig? skal forberede mig til matematik imorgen og der skal jeg have styr på ligninger: x + 8 = 2 * x -
gode råd til en skriftlige eksamen
Forumindlægjeg skal til matematik skriftlig eksamen imorgen. Det betyder meget for mig at jeg ikke går i panik under prøven uden hjælpemidler. er der nogen der har en eller to gode råd til mig :-) -
f´(x) med brøk
ForumindlægHej jeg skal i min matematik opgave finde f´(x) for men jeg kan ikke huske hvordan man finder f´(x) når der er en brøk i funktionen Håber i kan hjælpe mig med at forstå hvordan man gør -
B-Niveau skriftlig eksamen - bedømmelseskriterier?
ForumindlægHej Studieprotalen! Jeg skal til skriftlig eksamen på tirsdag i skriftlig matematik. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan pointsystemet er? Hvor kan jeg finde en oversigt over hvordan der bedømmes`? På Forhånd tak! -
polynomier
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål til matematik uden hjælpemidler: Bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x3 + kx2 - 3x +6 Tak på forhånd -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har et problem med opgave b i vedhæftet spørgsmål - hvordan løser man denne? (vi bruger ti-nspire i matematik, så hvis der er nogle komandoer man kan bruge hertil, ville det være en stor hjælp hvis i også ville skrive det:)) På forhånd tak for hjælpen :) -
Hvilken metode hvis man nu har ...
ForumindlægHvilken metode har jeg brugt, hvis jeg i matematik har kigget på modeller (jeg har kigget på de metoder nogle andre forsker har brugt) Og historie har jeg bare læst i en bog. -
monotoniforhold for potenssammenhæng
ForumindlægHej (: Jeg skal til mundtlig matematik eksamen tirsdag - og der er spørgsmål jeg ikke kan finde ud af : du gøre rede for monotoniforhold for potenssammenhæng ved hjælp af f'(x) . Kunne virkelig godt bruge hjælp på forhånd tak ;) -
Spørgsmål om andengradspolynomier til eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til mundtlig eksame i matematik på gymnasiet. ét af spørgsmålene lyder: Giv en behandling af andengradspolyminer Hvad menes der med "en behandling"? og skal man også inkludere udregning af andengradsligninger ? På forhånd tak :) -
Chi^2 test
ForumindlægHej studieportalen. Hvad er chi^2 testen, hvad bruger man den til, og har den et bevis? Jeg skal op i mundtligt matematik her d. 7/6, og vil gerne have hjælp til dette, da jeg aldrig helt har forstået det. På forhånd, tak for hjælpen :) -
Symmetriakser ?
ForumindlægHej. Jeg har fået en matematik aflevering og i en af opgaverne står der at vi skal lave 3 symmetriakser ? Hvad er en symmetriakser og hvordan laver jeg 3 af dem inde i en cirkel ? På forhånd, tak! -
GSK eksamensbevis?
ForumindlægHej. Jeg var oppe i skriftlig Matematik sidste onsdag. Har i nogen ide om hvor længe der går før man for sin GSK eksamensbevis, så man kan skynde sig og få det sendt afsted til uni!
