Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18801 til 18820 af 75430
-
Engelsk disposition - Underemne
ForumindlægHey folkens og andre unge som mig Jeg sidder her, og er i tænkeboksen over, hvad jeg skal skrive om i min engelsk disposition. Vi har 4 emner, og det jeg har tænkt mig, at skrive disposition i, er under hovedemnet: Civil Rights Vi har haft Martin Luther King som udgangspunkt i vores "Civil R... -
DIGTE Prosadigt???
ForumindlægHej skal op til eksamen imorgen (9. klasse) har et spørgsmål omkring digte: er dette et prosadigt og er det episk eller lyrisk?: Blinkende lygter I barndommens lange og dunkle nat, brænder små blinkende lygter. Som spor af erindringen efterladt, mens hjertet fryser og flygter. Her lyser din vil... -
Lette tyske bøger?
ForumindlægHej Jeg er nu lige startet i 9. klasse, og jeg kunne egentligt godt tænke mig at forbedre mit tysk. Jeg er forholdsvis god til at læse og forstå, men når det kommer til, at jeg skal snakke tysk og kunne deltage i en samtale, står jeg helt af. Jeg føler ikke rigtigt at jeg har lært noget, og så ... -
Energiomsætning (+ladning)
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal skrive en disposition om 9;Energiomsætning9; I min disposition skal jeg også få talt lidt om et forsøg. forsøget går ud på at man sætter strøm til to blyplader(Pb), sænker dem halv vejs ned i et glas med fortyndet svovlsyre(H2SO4) og så venter man cirka et min... -
Hvilket produkt?
ForumindlægHej. Vi er to piger som går i 9. klasse. Vi har projektuge i næste uge. Vorrs over emne er "Foandring og konsekvens" og vi har valgt "Bandekriminalitet" som vores underemne. Vi ved dog bare ikke helt hvad vores produkt skal være. Så vi ville spørge om i/du havde en god ide til... -
Kan jeg start hf igen på en ny skolen?
ForumindlægHej, Jeg har en god ven lige start på HF i 5 månder, som var fraværende fra mange på grund af en svær situation og en dårlig psykisk tilstand i en periode. Måske risikerer for at blive bortvist. Hun mente, at det ville være bedre at selv droppe ud af skolen i stedet. Jeg har nogle spørgsm... -
Hjælp til rettelse og ider9; om fremlæggelse om sig selv
ForumindlægHej! Har i nogen ider om, hvad man ellers kunne skrive om sig, selv i en fremlæggelse på tysk? Og så har jeg denne her tekst jeg gerne vil have hjælp til at rette, da jeg ikke selv er så god til det. :) Hallo Mein Name ist Helena Weiss Nilsson, Ich bin 15 Jahre alt und woh... -
Bortvist 1 uge inden eksamen
ForumindlægSagen er den at jeg på grund af en stor misforståelse nok desværre bliver bortvist på mandag, en uge inden 9 klasses eksamen... Kort sagt: Jeg var ude på toilettet med min kæreste fra skolen og vi snavede mens nogle andre røg inden i kogle af de andre båse. Ligepludslig kommer der nogle lærere so... -
Jordens og livets udvikling
ForumindlægHej har virkelig brug for jeres hjælp til min naturfaglige fællesprøve, 9. klasse agfangseksamen. Min gruppe og jeg har trukket Jordens og livets udvikling og føler os en del bagud, og kan ikke helt finde ud af at komme videre. Vi har lavet et par arbejdsspørgsmål og har svaret på et par stykke... -
vigtigt har brug for hjælp hurtigs muligt! Tak på forhånd.
ForumindlægJeg skal på lejertur med min klasse her om en uge, men jeg gider virkelig ikke, da det er totalt spild af tid, plus vi lære ikke noget! Jeg går i 9 og skal alligevel snart ud af skolen, så kan overhovedet ikke se nogen grund til at skulle tage med. Mine forældre siger, at jeg bare skal få det bed... -
Oversat rigtigt?
ForumindlægJeg har oversat en lille tekst, som jeg meget gerne vil have at nogen ser den igennem af fejl. Dansk: 1. Jeg må referere til, at de i deres tidligere brev forsikrede mig, om at forsikringen dækkede ulykken. 2. Efterretningsvæsenet havde aflyttet Joe Johnsons telefon i 3 uger, uden at han vidst... -
Nogen der vil hjælpe med at rette?
ForumindlægJeg ved ikke, om det er godt nok overst fra dansk til spansk? nogen der vil hjælpe med at rette det, jeg har lavet? Bonito 1. Den her sweater, er pænere end den, jeg har. = Este jersey es el más bonito que el gue tengo. 2. De her cowboybukser er de pæneste. = Estos vaqueros son los m&aa... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægJeg har oversat nogle sætninger fra dansk til tysk, men jeg ville høre om der er en venlig sjæl der vil kigge mine sætninger igennem om de er rigtige. 1. "Elsker du musik?" -> Liebst du Musik? 2. "Ja, naturligvis elsker jeg musik" -> Ja, natürlich liebst ich Musik. 3. &q... -
hjælp søges til et kort engelsk summary..
Forumindlæghej..nogen der kan rette den engelske tekst igennem for fejl??rettes i nutid tak..Summary about “Kultur” The article is written by Olav Hergel and is about an interview with immigrants where he in his interview asks people from different cultures about their opinion about arranged marriages. Youn... -
Rettelse af genitive sætninger
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg går lige nu på HHX i første g og har tysk obligatorisk på b-niveau. Mit problem er dog at tysk aldrig just har været min stærke side, og da jeg går på et gymnasium, hvor undervisningen ikke er seriøst nok (gymnasiet ligger stort set i bunden hvad angår elevernes gennemsni... -
SSO; snyd; DGS; social arv
Forumindlæghttp://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3443682/\n\nHvad er nu det for noget?!\n\n"Landets 3.g9;ere sidder i denne uge derhjemme og knokler med den større skriftlige opgave. Men i hjem, hvor forældrene er akademikere, får eleverne bedre hjælp, end hvis mor er rengøringsdame, og far kører lastbil... -
forslag til godt layout
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at lidt "fancy" layout til min afhandling som jeg skriver i LaTeX. Det burde være lige til, da det jo egentlig "bare" er valg af documentclass. Synes alt efter hvilken man vælger mister jeg nogle figuropsætninger jeg gerne vil bebeholde, f.eks. sub... -
Råd til F/K prøven FSA??
ForumindlægHej Jeg skal op i F/K afgansprøven på tirsdag. Jeg har forberedt mig med at lave dispositioner til hvert emne, og har rimelig styr på teorien. Kunne nogle af jer ikke fortælle om jeres oplevelse med prøven? Hvad man ikke skal gøre og hvad der er godt at gøre? Tak!! -
Potenstal regning. kvadratrod
ForumindlægHar fået nogle opg: i må godt skrive svarene, men please ikke skriv kun svarene, vil vide hvordan man gør, ellers er det lidt umuligt at lave de andre opgaver, hvis jeg kun får svarene. : -) tak Niveau: 8 klasse Omskriv decimaltallene til potens af 10. 0,0005: der har jeg skrevet 10-4 som ... -
Lineær funktion bestem forskrift ??
ForumindlægLineær funktion bestem forskrift (X1, 5 og Y1, 9) (X2, 9 og Y2, 17) X2 - X1 √ Y2 / Y1 = a ⇔ 4 √ 1,88 Hvor 4 altså står på den forreste streg af kvadratrodstegnet og 1,88 på den bagerste. Er det så rigtigt at det giver 0,47 ??
