Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 18801 til 18820 af 23489
-
Spansk
ForumindlægNogen der vil være søde og rette det her lille stykke :) Eks. Her der synger han, om det er pengene værd at hun er sammen med ham, fordi han værd sætter hende ikke. Han har mange andre som hende. Og han fortæller at hun er meget smuk, men han behandler ikke kun dig sådan, og du ved at han... -
Hjælp til tysk oversættelse
ForumindlægHej alle jer hjælpsomme mennesker! Er der én som gider rette nedenstående tyske oversættelse? Opgaven skal afleveres på onsdag, så hurtig hjælp vil være påskønnet. På forhånd tak :-) Dansk version: Kære "gamle" lærere i Hamborg. Nu, hvor det gamle år næsten er forbi, vil jeg gerne send... -
Kommentarer til flere fysiktests
ForumindlægHer er flere kommentarer til fysiktests: Elektriske kredsløb Spørgsmål 9: Forklar, hvad symbolerne betyder. Spørgsmål 13: Der er en lille fejl i spørgsmålet. "komp" står ikke i index. :) Grundlæggende viden om stof, form og atomer Spørgsmål 7: Sidst jeg tjekkede mine fysikbøger fra bå... -
Rettelse af tysk
ForumindlægIch will erzähle von das Buch; „Drømmehesten“, das ich gut gefunden hast. Als ich jünger war, las ich das Buch „Drømmehesten“ das Buch ist von Marion Dane Bauer geschrieben. Es ist im Jahre 1988 geschrieben und das Originale Titel ist „Touch the moon“. Das B... -
Perspektivering til Dansk DHO
ForumindlægJeg skal i gang med DHO'en. Jeg har dog et lille problem. Jeg skal til tirsdag, hvor vi har vejledning finde noget at perspektivere til. Jeg skriver om novellerne Myggestik og Bryllupsrejse fra Naja Marie Aidt's novellesamling Bavian. Min problemformulering ser indtilvidere såddan ud: ... -
Hvad er hovedbegrundelsen for at danne NATO?
ForumindlægDet jeg ved: Efter 2. Verdenskrig, blev konflikten mellem Vesten og Sovjetunionen mere intens. Konflikten medførte til en forfærdelig krig, som vi idag kender som den kolde krig. Kommunisterne kom til magten i Tjekkoslovakiet i 1948. Denne kommunistiske magt blev særdeles støttet af Norge, Finl... -
frit fald / mekanisk energi
ForumindlægHejsa , jeg har til aflevering fået den opgave for , og den voldet mig mange problemer da fysik ikke er min stærke side.' En lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2... -
energi
ForumindlægEn lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2 under faldet. a) Med hvilken fart ville rakethylsteret ramme jorden, hvis der ikke var luftmodstand? den har jeg fundet ud af... -
To-proton henfald
ForumindlægHey folks. Jeg har fået mig et lille problem med denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig (: Opgaven lyder: I 2005 lykkedes der for første gang at fremstille nuklidet 54Zn. Nuklidet blev fremstillet ved at beskyde en prøve af nikkel med nikkelioner fra... -
Hjælp: oversættelse Eng-Dansk
Forumindlægjeg vil bar høre om der er nogen herinde som ku tænke sig at hjælpe mig med en lille opgave som går ud på at oversætte en engelsk tekst til dansk, men har ikke en ordbog, så hvis der er nogen der kan det ville i så ikke gøre det? håber der er nogen der kan hjælpe.... ..in her book – statecra... -
Total enzymaktivitet
ForumindlægTotal activity: The enzyme activity for the fraction is obtained by measuring the enzyme activity in the volume of fraction used in the assay and multiplying by the fraction's total volume. Så jeg er stødt på den her metode der måler enzymatisk aktivitet i enheder af µmol/min og cita... -
Hjælp til rettelse af "Le gentil petit diable"
ForumindlægHej. Er der en der hurtig vil gennemgå min franske oversættelse? På forhånd tak. :) --- Den lille venlige djævel Den lille venlige djævel er meget uheldig i livet. Den er født i en familie af typiske djævle og de kan ikke lide ham, fordi han har lyst til at være god og venlig. Han er anderled... -
SPRØK?
ForumindlægHej alle sammen Jeg overvejer kraftigt at søge ind på SPRØK-uddannelsen på CBS næste år, men vil rigtig gerne høre ad, om der er nogen der har erfaringer med det? Jeg er meget glad for både sprog og matematik, og jeg synes det ser ud som om, at lige netop den uddannelse kan give mig det, jeg søge... -
Vil du rette min oversættelse?
ForumindlægHej derude, håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg er håbløs til tysk!!! Jeg versteher det ikke. Er der en der vil hjælpe med at rette min lille oversættelse? Jeg VED der er mange fejl men jeg kan bare ikke. Einfach So! s. 109 opg 127 Als deiner gutes Freund muss ich dich sagen/erzählen dass ... -
oversæt til spansk
ForumindlægFødt i Mississippi den 8. januar 1935 – og han døde den16. august 1977. Han blev musikalsk inspireret af tidens popmusik. Som ung tjente han til dagen og vejen som lastbilchauffør. Han bragede igennem på den internationale scene med en helt ny lyd og stil. Han medvirkede i 33 film - for eksempel ... -
Perspektiveringstekster til Drivhuset af Anders Bodelsen?
ForumindlægI forbindelse med min FS10 dansk mundtlig, har jeg opgivet Drivhuset af Anders Bodelsen under temaet "En novelle om overgangen fra barn til voksen." Mit problem er bare at jeg kune har fundet perspektiveringstekster til tekster som vi ikke har opgivet. Jeg har fundet Ringen af Karen... -
Stillængde i tysk A-niveau. Hvor meget skal man skrive?
ForumindlægHej. Jeg har tysk A-niveau og vil gerne vide, hvad I synes er en normal stillængde. Også vil jeg lige vide, på hvilken måde man skal skrive. Den tyske stil er delt op i 3 opgaver: Oversættelse, en slags redegørelse og så en lille fristilsagtig opgave. Min tysklærer mener, at hele stilen med de... -
Fermats princip!?
ForumindlægOk. JEg sidder lige med en lille opgave som jeg ikke helt har styr på. En lysstråle skal fra punkt a til punkt b, hvor a ligger i medium 1 mens b ligger i medium 2 og grænsefladen mellem de to områder svarer til x-aksen. I medium 1 er lysets fart V1=1 mens den er V2=0,75 i medium 2. Vælg selv de... -
Oversættelse af dansk tekst
ForumindlægHeyy guyss :) Er der en af jer der gider oversætte til spansk for mig? skal bruge det lille stykke til en opgave, og stoler ikke på google tranlate så prøver her inde :) Teksten: Der er ikke lighed mellem kønnene i Latinamerika hvor machismoen er meget stærk. Kvinden bliver født til at arbejde i... -
baseionernes vandring?
ForumindlægHej derude. Jeg går i 9. klasse og er ved at samle mine notater til dispositioner, til min mundltige eksamen. Jeg er i gang med baser og ville gerne bruge et forsøg der hedder baseionernes vandring. Jeg har skrevet ned om den i mit hæfte, men når jeg læser det nu bliver jeg pludselig i tvivl ...
