Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18801 til 18820 af 32350
-
Kan jeg ansøge som Ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan? -
Bestem forskrift for g(x)..
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^2Om en anden funktiong vides, at g(x) er omvendt proportional med f(x), og at g(2)=1Bestem forskriften for g.Takker (Matematik er sjov) -
mat.opg HJÆLP
ForumindlægHejjeg er i gang med denne eksamens opgave: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har lidt problem med opgave 7bNogle der kan hjælp?Det skal lige siges at jeg kun har matematik på c-niveau, så ville blive glad hvis i kunne foreklare det på en simpelt måde... -
SRP- perspektivering
ForumindlægJeg skriver i biologi og matematik om epidemimodeller (SIR modellen), men ved ikke helt hvad jeg skal perspektivere til, har i nogle gode idéer? Bonus info: i biologi skriver jeg om pest (fokus på lungepest) -
Terminsprøve 2009?
ForumindlægHej folkens :) Er der nogen der har været til terminsprøve i fysik A og matematik A i år? Hvis der er nogen der har, har i så stadig opgavesættene? Kan I uploade dem? Hvilke opgaver er der? Hvad skal jeg øve/læse op på? Har I andre gode råd, er I meget velkomne til at skrive :) På forhånd tak! ... -
FS10 maj-juni 2003
ForumindlægHey folks!!jeg tænkte på, om det var nogen der havde facitlisten - eller opgaven til FS10 Matematik maj-juni 2003?Er næsten færdig.. er næsten sikker på det meste er rigtigt, vil bar lige se svarene !KNUS -
Haster meget - prøve i morgen!
ForumindlægHej.. Et måske meget dumt spørgsmål, men kan slet ikke tænke matematik lige nu og sidder og terper til en prøve i morgen.. y^2+4y=12 hvordan beregner man y? :S Håber nogen vil hjælpe.. -
Eksamen HJÆLP!!!
ForumindlægHej igen studieportalen. Skal op i matematik b, og skal have lavet nogle spørgsmål færdig. Men jeg sidder her og grubler meget over, hvordan og hvorledes man skal løse de her to spørgsmål, nogle der kan hjælpe, anyone!!!! ???? Vedhæftet fil :-/ Tusind tak på forhånd (Y) -
målestoks forhold
Forumindlæghej! jeg sidder med en matematik opgave om målestoks forhold. jeg skal vise at et korts målestoks forhold er 1:60000... men jeg har desværre glemt hvordan man gør det. er der nogen derude der lige hurtigt gider at hjælpe mig? på forhånd tak! -
Vil være bedre til det!!
ForumindlægHeey! Jeg går i 10 klasse, og mangler nogle matematik regler i, som man skal kunne i 10.kl's niveau... Og snart er eksamen, og jeg håber at der nogen der kan kom med de typsik matematiske former man får i 10.klasse. :) -
Omvendt funktion og naturlig logaritme
ForumindlægHej, Jeg læser til mundtlig eksamen på matematik på B, og har et spørgsmål som jeg simpelthen ikke forstår. Eller ved hvad jeg skal gøre ved: "Gør rede for omvendt funktion og indfør den naturlige logaritmefunktion " Håber I kan hjælpe -
haster
ForumindlægHej jeg sidder midt i en matematik opgave, og jeg er gået lidt i stå: opgaven lyder således: i en trekant ABC er a=10 b =15 og c=21 a) bestemn vinkel A og arealet af trekant ABC? -
Studentereksamen maj-juni 2004
ForumindlægHejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave. -
Linje og parameterfremstilling
ForumindlægHej!Jeg har en matematik-opgave for, hvor der er opgivet ligningen for en linje l. Man kender også parameterfremstillingen for en anden linje m. Man skal undersøge om de to linjer står vinkelret på hinanden...Er der nogen der har en idé om hvordan man gør det?Please hjælp... -
Funktion i excel
ForumindlægHej :) Jeg har en matematik aflevering for til efter ferien, og jeg skal lave et diagram ved hjælp af denne funktion: f(x) = 0,65x + 21 Jeg kender ingen x- eller y-værdier, og kan ikke se hvordan jeg skal kunne lave diagrammet ud fra de kendskaber jeg har til excel. hjæælp! -
Terminsprøver
ForumindlægTil januar måned har jeg Terminsprøver, og jeg vil gerne vide om det er FSA maj eller FSA december man får? jeg skal op i dansk, matematik og engelsk. kan nogen evt. komme med råd til at forberede sig? på forhånd tak -
Vejl opg. 3048
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgave 3048 i vejledende matematik opgaver. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal løse sidste halvdel. Jeg kan ikke skrive den herinde, da der er tegninger. Det er den allersidste opgave jeg har problemer med. -
Differentialregning
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i næste uge, og er ved at forberede eksamens spørgsmålene. Et af spørgsmålene lyder: Gør rede for sammenhængen mellem en funktions afledede og monotoniforhold og hvordan differentialregning kan bruges til optimering. Hvad er det helt præcist jeg skal g... -
Bevise
ForumindlægHej derude! Jeg ville høre, om der er en dygtig matematiker der kan finde ud af at bevise følgende udtryk: gy=aΔx. Jeg har kigget længe på det, men kommer desværre ikke frem til noget. Tak på forhånd. :) -
Udled brøkreglen
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og et af eksamensspørgsmålene går ud på at udlede brøkreglen. Er der nogen, der ved, hvilken funktion jeg skal udlede den fra eller som eventuelt kan hjælpe mig med opgaven? Her er eksamensspørgsmålet: Og dette er brøkreglen:
