Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18801 til 18820 af 92738
-
Regneregler for differentiable funktioner
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b niveau imorgen. Et af mine spørgsmål lyder således: Du skal efter eget valg opskrive og bevise et antal regneregler for differentiable funktioner. Jeg har Gyldensals matematik bog GB2, hvor regnereglerne står på side 20. Hvad menes der med at noget bl... -
Mat. eksamens disposition
ForumindlægJeg sidder og læser op/laver disposition til mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematik eksamen, men har lidt svært ved det.. jeg har aldrig været nogen matematik-geni, så det er ekstra svært for mig.. Spørgsmålene lyder sålede: 1. Sammenhænge Gør rede for lineær sammenhæng. Du ska... -
Optagelsesprøve til STX.
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til optagelsesprøven, og jeg er nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Matematik og Dansk - mundtligt. Men jeg har læst omkring, man også kommer op i Fysik/Kemi, er det rigtigt? - Men ellers har jeg forberedt mig på Fysik, på de generelle ting, som hvad en ion fx er. Men jeg ville... -
Lineær regression
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede mig til eksamen i mundtlig matematik. I et af de spørsmål, som min lærer opgiver til eksamen, skal man bevise lineær regression - altså en linje der skal beskrive nogle givne punkter bedst muligt. Er der nogen der kan hjælpe mig det her bevis? Jeg har ledt i a... -
En idé til en slags funktion/ligning - hjælp!
ForumindlægJeg skal til at aflevere en synopsis i matematik til min mundtlige eksamen. Jeg valgte hovedemnet 'Vinter i Danmark.'' Problemet er at jeg skal inkludere så meget matematik fra pensum muligt ind i mine problemstillinger. Nu står jeg og har brug for en idé til noget vedr. ligninger (t... -
Lektiehjælp MAT A
ForumindlægHej mit navn er Louise, jeg er 21 og studere mat-A på supplering. Skal til mund-eksamen her på tirsdag og har derfor hårdt brug for hjælp til matematikken! Er der nogle af jer, eller kender i en der kan matematik på A niveau og er dygtige? JEG TILBYDER 100 KR. I TIMEN KONTANT for privat lektie... -
Valg af uddandelse
Forumindlægjeg er en pige på 14 der får i 8. klasse. Jeg tænker at vælge en HTX uddannelse da jeg er meget glad for det naturvidenskabelige. egentlig er mine karakterer ret gode (12 i kemi, biologi og mundtlig matematik plus 10 i de andre slags matematik) mit snit ligger på 9,5 men jeg er mega usikker på mi... -
Logistisk vækst
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og forbereder mig til eksamen i mundtlig matematik. Jeg kan blandt andet trække et spørgsmål om vækstmodeller og især logistisk vækst, men jeg kan ikke få beviset for dette til at give mening. Jeg arbejder efter sætning 8.7a i grundbog b til a (jeg har matematik som valgfa... -
Manglende årskarakterer på eksamensbevis?
ForumindlægHej alle. Mon der nogen der kan svare mig på hvorfor kun nogle af mine afsluttende årskarakterer er kommet på mit nuværende eksamensbevis STX (2.g)? Jeg har fået afsluttende årskarakterer i følgende fag i år: Matematik B (skr.) Matematik B (mdt.) Engelsk B (skr.) Engelsk B (mdt.) Kemi B (skr.) Ke... -
Emne-opdeling på studieportalen
ForumindlægJeg kan se at der oprettet mange indlæg under matematik, så de interessante indlæg forsvinder helt i mængden. Kunne vi ikke have to emner: Elementær-matematik vs. universitets-matematik. Så bliver det mere overskueligt. Eller har I andre alternativer? -
PRIVATLÆRER SØGES
ForumindlægHEj j søger privatlærer i matematik hvor kan jeg finde det?? Mvh Mig -
Lysets hastighed og differentialregning
ForumindlægHej alle! Jeg skal til AT redegører for lysets hastighed og til det har jeg valgt matematik og fysik. Jeg har såmænd meget fysik med ind over det, men mangler noget matematik. Min lærer sage at jeg kunne bruge differentialregning, men har indtil videre ikke lige fundet ud af hvordan jeg skal g... -
Isoler ubekendt i nævner i brøk
ForumindlægHvordan isolerer jeg C i ? -
Egnet til gymnasiet? (vigtigt)
ForumindlægJeg går nu i 9. klasse og mine lærere fortalte mig at jeg ikke er egnet til gymnasiet fordi jeg er fovirret og usikker. Så de forslog at jeg skulle tage 10. klasse. Men det vil jeg IKKE! Men jeg kommer altid til tiden, aflevere mine ting og har den laveste fraværs procent i klassen. Jeg klare mig... -
Geometri
ForumindlægHej jeg er igang med at lave matematik i min kontext bog. Men jeg er gået i stå Opgave 1: Tegn en trekant ABC med BC = 4cm, AB = 6cm og A = 40 (grader) Opgave 2: Tegn midnormalerne til AB, BC og AC. Jeg forstår ikke opgaven, håber I kan hjælpe Tak på forhånd. -
Bioanalytiker udd
ForumindlægHej. Jeg starter snart på bioanalytikeruddannselsen. Jeg vill høre, om der er en bioanalytiker studerende eller en der er uddannet, som kan fortælle mig, hvor meget matematikken fylder på uddannelsen?? Jeg er ikke den bedste til matematik, så jeg er bange for ikke at være i stand til at klare stu... -
Sammensat funktion og stamfunktion.
ForumindlægDa jeg skal til matematik eksamen på fredag, vil jeg høre, om der ikke er en herinde som vil prøve at udpensle det der står om sammensat funktion og stamfunktion i Matematik tilvalgsfag (s. 120-126), da jeg ikke er sikker på jeg helt forstår det...:-PVenlig hilsen Annette -
Naturvidenskabelige bøger til anbefaling.
ForumindlægHvis i kigger efter nogle matematik/fysik/kemi-bøger, er de her de helt perfekte. De hedder Matematik 112, Fysik 112 og Kemi 112. Den dyreste koster 150. http://www.saxo.com/dk/item/lars-pedersen-matematik-112-haeftet-2.aspx?adgroupid=270163631 -
Spørgsmål om års-/eksamenskarakter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående ens karakter. Hvis man nu får 4 i skriftlig matematik i årskarakter og 7 i den skriftlige eksamen i matematik. Er det så gennemsnittet af 7 og 4 (5,5) man skal bruge til ens gennemsnit, eller runder man op/ned? -
Valgfag og fortvivlelse
ForumindlægHej Det er nu blevet tid for mig, som 2.g´er, at vælge valgfag. Mit valg står mellem Matematik A og Fransk A. Min studieretning ser sådan ud: Biologi A, Idræt B og Matematik B. Min niveau i matematik ligger i øjeblikket på middel/lidt over middel, mens det i fransk ligger en del over middel. D...
