Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 18801 til 18820 af 32066
  • funktioner

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til mundtlig matematik på onsdag kan nogen hjælpe med spørgsmålet: gør rede for hvordan man ved hjælp af passende papirtyper kan afgøre hvilke af de tre lineære, eksponentiel eller potens funktion passer bedst til et givet talmateriale. tak på forhånd:)
  • HJÆÆLP TIL MÅLESTOKSFORHOLD!

    Forumindlæg
    Heei, jeg skal lave en matematik aflevering og jeg kan ikke huske hvordan man regner det her om: Tegn byggegrunden i målestoksforhold 1:500. 35 m ? 6 m ? 14 m ? 20 m ? hvordan skal jeg regne det om?
  • Taylor.

    Forumindlæg
    Hej. Vi har i matematik A haft et projekt om Taylor polynomier. Dette er blevet opgivet til eksamen. Jeg ville bare gerne høre om der var nogen der har noget ekstra vejledning og teori om dette emne, specielt med henblik på partiel integration og udledelse af Taylorpolynomier. Jacob.
  • prøve (DET HASTER!)

    Forumindlæg
    Hej ALLESAMMEN. jeg skal til matematik prøve imorgen, og vi må gerne have noter med til prøven, jeg vil lige høre om i har du noater om : reduktion af udtryk, kvadratsætningerne, regning med brøker, ligninger, 0-reglen, 2 ligninger med 2 ubekendte, uligheder, dobbeltuligheder, rødder og potensreg...
  • EKSAMENEN HJÆLLLP!!

    Forumindlæg
    skal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition?
  • Brug af Excel i Chi-i-anden test??

    Forumindlæg
    Hej! Nogen, der kan hjælpe med opgave 2? Jeg har ingen idé, hvad jeg skal, og hvordan jeg skal løse opgaven. Jeg har aldrig været skarp til Excel, og nu skal jeg bruge det i en matematik opgave. Selve opgaven i Word-programmet er vedhæftet.
  • Bestem f'(4)

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder lige med en matematik aflevering. Jeg har set at andre har lagt det samme spørgsmål ind før, men jeg forstår det simpelthen ikke. Altså jeg skal bestemme f'(4) ved hjælp af en figur jeg har. Hvordan gør jeg det ?
  • Eksponentiel udvikling bevis for b

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe??
  • vektor

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til mudtlig matematik A, nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, eller henviser mig til et link. 1. Specielt ønskes en definition af vektor begrebet og en gennemgang af linier. definition af vektor er ikke så svært, men gennem gang af linier forstår jeg ikke h...
  • Ligning for en tangent

    Forumindlæg
    Hey alle :) Jeg er i gang med en matematik aflevering og er gået i stå med en opgave. Håber nogle er jer kan hjælpe... Opgaven lyder således; Bestem en ligning for en tangent til funktion punktet (9,f(9))
  • Lektierhjælper!

    Forumindlæg
    Hej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster!
  • hjælp med teorier for acceleration og de-acceleration.

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp i en matematik/fysik opgave. jeg skal bruge forskellige teorier for acceleration og de-acceleration. så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode sider om netop det emne, ville det være super fedt hvis i gad skrive det til mig.. tak på forhånd.
  • Eksamen A Mat.

    Forumindlæg
    Da jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår?
  • privatlærer

    Forumindlæg
    Hej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! eller min email : [email protected]
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej sidder med en matematik opgave, jeg ikke kan finde ud af. Jeg skal tegne graferne for funktionerne f(x)=x2, x≥0 g(x)=√x , x≥0 Er der nogen som kan forklare hvordan jeg skal lave det? Mange tak :)
  • Vækstmodeller

    Forumindlæg
    Så skal jeg til 1.g - mundtlig årsprøve i matematik. En af emnerne er vækstmodeller. Og spørgsmålet lyder: Gør rede for de karakteristiske egenskaber for de 3 vækstmodeller: lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. - Hvad er det lige præcis jeg skal komme ind på her?
  • Gode matemaikbøger?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser til eksamen i matematik og er derfor på udgik efter gode matematikbøger på gymnasieniveau. Har i gode erfaringer med nogle? Indtil videre er Kristensen og Rindungs, det bedste jeg har set.
  • Hjælp til en opgave

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en matematik opgave på B niveau og den driller lidt. Det er lidt pinligt men håber meget jeg kan få noget hjælp. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven, og har prøvet at lave en model over problemet Håber der er en der har tid og lyst til at hjælpe mig :D
  • Statistik?!

    Forumindlæg
    Goddag! Er på bar bund i emnet "statistik" i matematik. Hvordan skriver man "my"-formlen ind på sin lommeregner (CAS)? (den der med bl.a. N og "store sigma") Det haster en del! Kom også gerne med eksempler. På forhånd tak!
  • Differentialregning - differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg læser til mundtlig matematik eksamen, og er kørt helt fast i differentialregningen. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg egentlig skal med de følgende opgaver: Udled differentialkvotienten for f(x)=x^2 vha. tretrinsreglen. Jeg er taknemmelig for jeres svar. Hilsen Christina.