Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18821 til 18840 af 46276
-
Reasons for School shooting
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal op til engelsk mundtlig eksamen (årseksame) 9.klasse. Jeg har valgt school shooting, under school shooting, har jeg også valgt mit undermene, som er "Reasons for school shooting". Nogle der kan hjælpe please...... HELP! -
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spændend... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
Hjælp til GSK/HF enkeltfag, SU og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående GSK(Gymnasial Supplering) og HF Enkeltfag, som jeg håber nogle kan svare på. 1. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dumpet matematik B eller ej. Jeg fik 7 i skriftlig og 5 i mundtlig(gammel skala). Det giver 6 i gennemsnit og som jeg har forstået det og læst... -
Heldet følger den bedst forberedte - men hvor kommer energien fra?
ForumindlægDet kommer sikkert ikke som en stor overraskelse at resultater som regel er ligefrem proportionale med den flid der er lagt for dagen som forberedelse. Men kender I det at man sådan set har tiden til at forberede sig, men det er et rent helvede at finde motivation til at gøre det rigtigt grundigt... -
gode råd, gå om eller??
Forumindlæghejsa! jeg var som sagt til studentereksamen i matematik i fredags. pelejer at få gode karaktere, men stødte ind i en række tekniske problemer og derefter gik det abre af helvede til. Jeg har udregnet lidt på opgaverne der hjemme, og jeg ligger vist ca. på et 6 tal. Dette er ikke godt da jeg skal... -
Fuldt pensum
ForumindlægHej, jeg har pga. mit skriftlige fravær, været nød til at komme op i fuldt pensum, hvilket jeg skam har det fint med. Men da jeg har 13 eksamerner og skulle op i, er det svært og forberede sig til hver eksamen. Mit problem ligger i, at da eksamenerne blev oplyst, blev der kun oplyst 12 ek... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
Hej
ForumindlægDenne her post laver jeg, fordi jeg føler bare at jeg skal ud med det og har løst til at skrive det her:) Jeg har lige været oppe til natur eksamen i den 2 årig hf pakke, jeg fik et 7 tal og jeg er lidt skuffet over det fordi, jeg har forbedret mig i 5 dage fra 12 til 12 og mente selv at jeg kun... -
Eksamensprojekt i billedkunst
ForumindlægHej alle! :-) Jeg står og skal til eksamen i billedkunst her om ikke så længe. Vi har fået til opgave at lave en parafarase, ud fra en realistisk tegning af os selv. I mit eksamensprojekt har jeg valgt at tænke lidt ekspressionistisk, da jeg har lavet sorte kontur streger rundt om ansigtet o... -
2,5 sider. Kigge for fegl + komma.
ForumindlægNogle der vil kigge den her igennem for sproget og kommaer? På forhånd tak! Hvorfor er vi folk så fyldte med fordomme? Hvorfor er det først når vi kender personen, at vi kan se væk fra udseendet og påklædningen? Vi kommer aldrig uden om dem, vi vil alle steder møde fordommene og enten blive valg... -
Eksamensvagter ??
ForumindlægEr det normalt at disse eksamensvagter konstant skal gå frem og tilbage mellem ens plads? I går var jeg til Terminseksamen og valgte til sidst at skride. Min koncentrationstærskel er i forvejen meget lav, men når disse vagter konstant fimser frem og tilbage mellem ens plads. Så kan jeg til s... -
Er jeg gal på den?
ForumindlægHej, er startet på HTX, indtil videre følger jeg i alle fagene. Men i kemi faget forstår jeg slet ikke noget, jeg spørger men får forklaring over mit niveau, har spurgt halvdelen af klassen, de forstår heller ikke noget. Jeg er ikke god til kemi pga i folkeskolen havde jeg en dårlig lærerer, som ... -
Sangen om glycolyse
ForumindlægHer så den berømte sang om glycolyse:Sangen om (den intet mindre end fantastiske) glycolyse…Skrevet af Tine Bondo, som hjælp til udenads-eksamner :)Mel: Fra Eng(e)land til ScotlandBegynder med glucose os så lidt ATPDet bliver til et envejstrin vi jo nu skal seGlucose-6-phosphat og ADP og så H+Gå ... -
Et lille kig på min aflevering til imorgen! Retning af fejl!
ForumindlægHey. Jeg skal oversætte en tekst til imorgen, fra dansk til fransk, har gjort det, men tænkte på om der var nogen der gad at kigge lidt på den, og rette den eller bare påpege fejlene eller noget. . . 100000 takker<3 :D Her den danske tekst jeg skal oversætte til Fransk!-- Den søde lille d... -
Eksamensopgavesæt 2007
ForumindlægHej. Jeg vil mægtig gerne se opgavesættet eller en opgave fra sidste års eksamen. Jeg skal selv snart til eksamen i spansk, og vil gerne se hvad de kræver af en, og også selv se hvordan opgaveformuleringerne har været. Håber I kan hjælpe mig. Så hvis en har skrevet en opgave sidste år, ville jeg... -
Nomineringer herinde i SP
Forumindlæghehe.. Jeg holder lige en times pause fra alt den eksamens stof jeg skal igennem, :P så tænkte på at lave sådan en nominering herinde i SP :D hvem synes I er den mest aktive bruger: Smukkeste bruger: klogeste bruger: Irriterende bruger: hjælpsomme bruger: (Hvis i synes dette er en dum ide s... -
Jeg fik 02, hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg var til AT-eksamen i torsdags og fik 02. jeg er SÅ skuffet.. Mit gennemsnit er faldet ENORM meget. Jeg følte ærlig talt, at jeg blev dårligt behandlet derinde. (KUN af censor). Eksemenatoren var ikke min lærer, men en vejleder på skolen. Jeg har kun hørt dårlige ting om ... -
Mat uden hjælpemidler
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0582.pdfforbereder mig på terminsprøven ved at gå de forskellige opgave typer igennem. Har regnet opg. 1 ud og ville høre om det er rigtigt svaret er, 12x+36.Desuden har jeg kommet på en lille regel til mig selv til reduktionsopgaver, at ... -
Skr. fysik imorgen
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg slet ikke er klar til at skulle til skr. fysik eksamen imorgen???Nogen der har nogle gode triks mht. besvarelsen af opgaver??Det er så meget jeg ikke fatter... årh den eksamen irriterer mig virkelig, er så nervøs.
