Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18821 til 18840 af 43092
-
Hjælp til fuld oversættelse
ForumindlægEt meget krævende spørgsmål.. Nogle der kan hjælpe med hele eller blot lidt af opgaven nedenstående Oversæt til Tysk: 1. I trier oplever man fortiden. 2. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. 3. Mange ruiner eksisterer endnu. 4. De fortæller byens historie. 5. Overalt studer... -
Kampen for det gode liv - hjælp.
ForumindlægHey alle sammen. Som i nok kan regne ud går jeg i 3.g og skal ligesom alle andre i AT udvise færdigheder indenfor metodefaget. Til det har jeg valgt fagene: Engelsk og Historie. Kampen for det gode liv bliver delt op i 2 kampe. Metoderne heraf bliver gennemgået og der er tale om Diskursanalyse,... -
Overvågning - matematik - evt. andre forslag.
ForumindlægHej, Jeg har indtil nu besluttet at jeg vil skrive i dansk, hvor jeg har fundet bogen "Se dagens lys", der handler om et fremtidssamfund, der vha. computerteknologi overvåger og kontrollere alle individer. Spørgsmålet er så, hvad det andet fag skal være. Kravet er, at det skal kunne be... -
Hjælp til kilder.
ForumindlægValg af fag: Engelsk (A) Historie (A) Forslag til emne/tema samt litteratur: Jeg har valgt at skrive om borgerrettighedsbevægelsen i USA med fokus på, hvordan bevægelsen begyndte med inddragelse af Martin Luther King og Malcolm X og deres taler. Grunden til valget af emnet er, at borgerrettighe... -
Hvordan oversætter man det?
ForumindlægHej, det er fordi jeg skal oversætte nogle tekster til engelsk. jeg er lidt i tvivl om jeg har oversat dem rigtigt.så det ville være en stor hjælp hvis i lige vil læse de få sætninger igenem. Jeg har selv kommet med et forslag om hvordan jeg vil oversætte det. sætninger der skal oversættes... -
matematik
ForumindlægHej jeg har et tal her $29,791 jeg forstår ikke hvorfor folk skriver tallet sådan her 29791? altså hvorfor skriver man ikke komma? -
DEN RØDE ROSE
ForumindlægHej folkens, valgte at skrive et historie. Kunne godt tænke mig, at hører medlinger om den, og evt. et befømmelse ;) -
Delprøve 1
ForumindlægHeysa, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen snart og jeg vil gerne øve mig med delprøve 1(altså en dansk prosatekst, hvor man laver et resume på engelsk ca.200 ord). Er der nogle der kan give mig nogle råd? -
AT rejser " den iranske revolution"
ForumindlægJeg har skrevet om Den Iranske Revolution, fagene er historie og religion.... jeg har meget svært ved metoder da historie skal være det samfundsvidenskabelige og religion det humanistiske... her er det første del af min synopsis, det vil være super fedt hvis i kunne hjælpe mig med metoder og om h... -
Holocaust - jødeforfølgelse
ForumindlægJeg er igang med min historie, og ville høre om i kender nogle gode sider der ligger op til min redegørelse, analyse, diskussion og vurdering: - Redegør for jødernes status i Tyskland frem til nazisternes magtovertagelse i 1933 - analyser for jøderne... -
Help needed, fast!
ForumindlægHej! Ville høre om nogen ikke lige kunne komme med et eksempel på førnutid og førdatid på engelsk? På forhånd tak! -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er TheKo blevet opgaveredaktør i fagene Dansk og Engelsk. -
Kan jeg uddanne mig i 2 ting på samme tid?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne uddanne mig i et sprog. I engelsk. Men jeg vil også uddanne mig i psykologi. Og jeg kan uddanne mig i begge dele på KU. Jeg vil bare gerne vide om jeg kan uddanne i de 2 ting på samme tid. Altså, have 2 majors, som det hedder på engelsk. Om det er muligt i Danmark. Tak for hjæl... -
Eksamens vejledning
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen her snart, derfor vil jer gerne vide følgende: 1. Hvordan læser man bedst op? Skal man lægge mest vægt på kilderne? Eller hvordan? 2. Da jeg er på gammel ordning indgår der noget samfundsfag i pensum, skal det behandles på nogen speciel måde i forhold til alt ... -
Hjælp til eksames projekt HF
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde et navn til min eksames projekt- da jeg vil skrive om unge indvandrer i DK- Og det skal jeg skrive i Historie B og samfundsfag c. Jeg har lidt problem med historie delen- men jeg tænker umeddelbart på gæstarbejder I Dk- Og hvad synes I om dette emne --... -
Kvindekamp
ForumindlægHej :-) Jeg har dansk-historie opgave lige nu, hvor jeg har valgt historie. Min opgave hedder: "Kvindekampen og objektivisering af kvindekroppen i 60'erne og 70'erne". Mit undersøgende er spørgsmål er "hvilken indvirke kvindekroppen som et sexsymbol og objekt havde for ... -
skriftsprog vs. talesprog.
ForumindlægHej (: Jeg har fået en stil for i dansk, hvor min lærer understreger at vi ikke må anvende talesprog, men vi skal bruge skrifsprog. Hvad er skriftsprog? -
Uddrag af FRANSK oversættelse. Ikke så lang.
ForumindlægHey. Hjaelp en straeberelev i nod... Ej, jeg vil sku gerne gore det godt i fransk :D Gaar i 2.g B-niveau. Haaber virkelig paa en der gider se folgende oversaettelse igennem. Isaer tips mht. fejl, da min anden oversaettelse er meget laengere, men vil bare gerne vide hvad jeg skal arbejde med - hvo... -
Forvirring
ForumindlægHej studieportalen.Jeg har efter en lang pause fra folkeskolen tænkt mig at starte på en uddannelse og det har jeg fundet hvad er (sygeplejerske). Der er et adgangskursus på 4 fag på hf vuc og derefter ind på sygeplejerske uddannelsen. Men problemet er at jeg ikke tror på mig selv og er bange for... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad...
