Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18841 til 18860 af 75430
-
SSO (investeringer & finansieringer)
ForumindlægHejsa :)Jeg står og skal til at i gang med SSO, og har valgt at skrive om investeringer og finansieringer. Jeg har bare et problem! Jeg hverken aner hvordan jeg skal fremskaffe det nødvendige materiale, og hvordan min SSO helt præcis skal opbygges. Har ikke fået meget hjælp af min lærer, da han e... -
At læse på videregående uddannelse!
ForumindlægSom 3g9;er er jeg selvfølgelig begyndt at tænke på, hvad jeg gerne vil efter gymnasiet. Men jeg er også usikker på, om jeg er god nok til det. Jeg ved godt at det flg. spørgsmål ikke er særlig let at svare på, og at det sikkert ikke kan gøres op på den måde, men: Hvilken peocentdel af en genn... -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
Et mærkeligt problem, (dividere)
ForumindlægNår jeg regner får jeg 182 / 9 til 2,22222 Men rent faktisk er det 20,222.. Kan godt se at 22,222 er HELT forkert, og logisk ville det andet være rigtigt. Men hvorfor kommer der et nul istedet for komma? Har aldrig hørt om at man skal sætte 0 ind til sådan et tilfælde. Kan også klare mig uden fo... -
3 små opgaver
ForumindlægHej! er der ikke nogen som kan hjælpe mig med opgave 9, 10 og 12.I opgave 9 har jeg fået det spørgsmål til 0 og det andet til 8. De to andre ved jeg ikke hvordan jeg skal lave.ER DER NOGEN DER VED DET:-)http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-8.pdf -
Afstemning: FY vs. KE
ForumindlægHej med jer...Jeg vil gerne lave en aldeles uvidenskabelig afstemning mellemFYSIKogKEMI.I min klasse med MA A, FY B og KE B er der nemlig 68%, der bedre kan lide FY i forhold til KE.Hvad med jer? -
Haster! SSO!
ForumindlægHej.. Jeg er blevet lidt i tvivl om min SSO. Skriver i historie, men det meste af mit materiale er på tysk. Ville bare høre om jeg skal oversætte citaterne til dansk? Både de tyske og engelske? F.eks hvor jeg oversætter til dansk og laver en fodnote hvor jeg skriver "oversat fra tysk til d... -
eks. forberedelstiden. spørgsmål
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Jeg skal op i tysk - og det er ikke det fag jeg er skarpest til. Jeg ved godt at man ikke må have ordbøger med i forberedelsestiden; men jeg har lånt det meste af pensum i danske eksemplarer: Må man medbringe disse danske udgaver i forberedelsestiden?Naturligvis læser j... -
everyone has/have?
ForumindlægHvorfor hedder det has og ikke have? -
HJÆLP MIG, please!!!!
ForumindlægJeg er lige startet på gymnaiset i en hf klasse.. jeg ved ikke om det er godt for mig at gå på hf eller hhx, fordi jeg er ikke god til de naturvidenskabelig fag og hellere ikke matematik. På hf skal jeg op i mat og nf = bio, geo og kemo det første år, hvis jeg ikke består, går jeg ikke videre t... -
Plss hjælp føler mig håbløs og forvirret
ForumindlægDansk Stemmen i brødrene Grimms version af Askepot (Senest laves i dag) - Citér 43 minutter siden af MrsHughlaurie - Niveau: 7. klasse Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal definere stemmen i dette eventyr, jeg har usikkert valgt at definere den som engageret. I eventyrets første side står der: Der ... -
Online afhængighed
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en dansk stil der skal afleveres idag, og jeg har ramt en blokade:( Jeg leder nemlig efter navnet på en diagnose som vi har snakket om i min klasse. Det er en online afhængigheds diagnose, altså en diagnose hvor du har trang til hele tiden at være online. Som jeg husker... -
Billedanalyse
ForumindlægHej allesammen derude Jeg er kommet i en vanskelig situation, fordi jeg har trukket billedanalyse til mundtlig dansk 10. klasse, men jeg vil gerne score en høj karaktere. Høj karaktere mener jeg 10 eller 12. Så er der nogle derude der pleeeeeeeeease vil skrive de ting ned jeg skal huske i min ... -
Novelle om Ursus The Victor?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og min dansklærer er begyndt at give os dansk afgangsprøver for som stile (man skal vælge 3 ud af 6 opgaver, og aflevere dem med en måneds mellemrum). Jeg har valgt at beskrive Ursus The Victor af Jacek Yerka (http://yerka.org.ru/ajy/ursus_the_victor.htm... -
Inspiration til tilføjelse af tillægsord til stil
ForumindlægHej alle! Vi har på klassen fået udleveret fsa9;s "dansk skriftelig fremstilling" (maj-juni 2004) og vi skal så udvælge en af opgaverne som vi skal lave og aflevere. Jeg har udvalgt "På vej mod toppen" som handler om at skrive dagbog for en bjergbestigers espedition t... -
Aksel Heltoft, Kælderen
ForumindlægHej alle Jeg har trukket "Det svære valg" som mit fordybelsesområde i dansk eksamen 10. klasse. Emnet handler egetlig meget enkelt om, at hovedpersonen skal stå i et dilemma, hvilket jeg så skal gøre rede for usw. I den nye reform (eller hvad det hedder) skal man jo åbenbart have 3 pe... -
Tekst til selviscenesættelse
ForumindlægHej, jeg har til 10. klasse dansk eksamen trukket overemnet selviscenesættelse, og jeg kan bare ikke finde en tekst der passer til overemnet. Jeg er simpelthen så desperat! Da vi arbejdede med emnet selviscenesættelse var vi igennem teksterne Mig A/S og Plastic, de eneste to tekster jeg fakti... -
Bøger der omhandler perioden 1848-1901 i DK?
ForumindlægHej, jeg er igang med at finde bøger til min dansk/historie opg hvor jeg har valgt at lægge vægt på historie delen. Jeg skal perioden 1848-1901 i danmark vælge et emne jeg vil beskæftige mig med. Jeg har valgt at undersøge årsagerne til urbaniseringen og hvilke konsekvenser det fik for den nye in... -
Ud af romantikken HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg trak i går "Ud af romantikken" til dansk mundtlig niende klasse. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an. Igennem året har vi arbejdet med følgende: Noveller: Herman Bang "Den sidste balkjole" Kanon i folkeskolen 7-10.kl. Martin A. Nexø &qu... -
Teknogiske innovation
ForumindlægHej, Jeg bor i Vietnam og gaar paa en international skole i 7. klasse. Som i nok kan regne ud, snakker jeg engelsk doegnet rundt of lige nu har j...
