Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18841 til 18860 af 32350
  • Binomialfordeling

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik B i morgen, men jeg har ingen idé om hvad jeg kan fortælle om Binomialfordeling...Nogen der kan hjælpe mig??Har desuden også problemer med at forstå det valgfrie emne omkring omkostningsfukntioner og optimering...Links og gode råd er meget velkomne.
  • Opgave i mat - vækst.

    Forumindlæg
    Jeg er gået i stå ved en matematik opgave omkring vækst. En funktion er givet ved f(x) = x^a, bestem a, når det oplyses, at f(x) vokser med 15%? tak på forhånd.
  • Suppleringskurser

    Forumindlæg
    Hvad betyder min karakter i suppleringskurser? Jeg fik 10 - 10 i mine årskarakter i matematik b, og var ikke til eksamen i det. Hvad betyder det, hvis jeg nu fx får 4-4 i mine karakterer ved gymnasiel supplering?
  • Hvor kan jeg finde mat A stx 2015 ?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med stx matematik A 2015 filen på pdf eller doc version :-)? Nogen har fjernet download linket på de andre indlæg ://. Vil gerne kigge på det :-9
  • Omvendte funktioner

    Forumindlæg
    Jeg skal til min mundtlige eksamen i matematik kunne fortælle om omvendte funktioner."Redegør for begrebet omvendt funktion, og giv eksempler på funktioner og deres omvendte funktioner.Nøgleord: spejling."Er der nogle som kan hjælpe mig på dette område?Tak på forhånd
  • Privatlærer søges

    Forumindlæg
    Hej. Er en dreng på 18 år, fra Helsinge i Nordsjælland, der søger en privatlære. Jeg går på 2. år på HHX og har Matematik B. Mine karakterer ligger ikke det rigtige sted, på skalaen og har brug for at få dem højere op. Venlig Hilsen Philip
  • de fire repræsentationsformer

    Forumindlæg
    Jeg har en lektie til for i morgen, om at finde eksempler fra andre fag end matematik af de fire repræsentationsformer. Da det er en lektie til i morgen, kunne det være en kæmpe hjælp at nogle kunne svare på spørgsmålet hurtigst muligt.. på forhånd tak
  • hurtig hjælp til optimering kapitel

    Forumindlæg
    hey er der nogen her inde der kunne skrive nogen stikord til den aflede funktion skal nemlig om til matematik og har læst det lille afsnit med aflede funktion, kan ikke rigtig forstå hvad det er... håber nogen kan hjælpe mig tusind tak...
  • Andengradspolymon

    Forumindlæg
    Har fået en opgave i matematik, som vi ikke helt kan finde ud af? Nogen der kan? Koordinaterne til de tre punkter er målt til følgende: A(0,5;0,9), B(0,95;1,9) og C(1,8;1,4). a) Bestem et funktionsudtryk til beskrivelse af banekurve.
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej alle jeg sidder og skal op i matematik terminsprøve i morgen. Jeg sidder derfor og kigger på nogen differential ligninger. Er dog faldet over en som volder mig problemer. Håber i vil hjælpe mig.. det er opgave 13 opgave 14 kunne jeg også godt tænke mig lidt hjælp til På forhånd tak
  • MA Stx 2008

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der har lavet besvarelserne til de to Matematik STX sæt fra august 08 (STX082) eller december 08 (STX083)? Mvh Hvis i vil, så send den til følgende mail: [email protected] eller skriv blot linket her i forrumet
  • kan man få 2 eller 3 karakter i det samme fag?

    Forumindlæg
    om jeg f. eks. læser matematik på C, B og A niveau, vil så alle tre karakter stå med i mit eksamensbevis, eller er det kun karakteret i det højeste niveau der tæller? (læser enkelt fag på hf med håbet om en fuld hf) taknemmelig for svar
  • Eksponientlig aftagende.

    Forumindlæg
    Jeg har en matematik opgave for. Dette går ud på at jeg skal finde ud af hvad forskriften og hvilke konstanter der er udfra disse punkter: (1998, 230) og (2005, 64). Hvis I bare har nogle formler for at lave denne opgave, så ville det være great!
  • Tysk mundtlig optagelsesprøve i HHX

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan være søde og hjælpe mig lidt, jeg skal til optagelsesprøve i HHX jeg skal op i Tysk mundtlig, engelsk mundtlig og dansk mundtlig og skriftlig matematik... Har i selv prøvet det? Hvad stiller de feks af spørgsmål. spørger de ind til tysk grammatik... håber i ville svare tak! :)
  • Ti-83 søges

    Forumindlæg
    Hej..Jeg er lige begyndt i 3.G og har taget matematik på højniveau, det er godt nok kun niveau B men for en sproglig så er det, det højeste vi kan få. Nå til sagen. Jeg skal desværre bruge en Ti-83 og vil nødig ud og giver mere en 1000kr for den, så jeg ville høre om nogen havde en til salg til e...
  • Ligning med x i nævner

    Forumindlæg
    Hey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank...
  • Bestem nulpunkterne vha. nulreglen

    Forumindlæg
    Matematik på B-niveau. Opgaven lyder som følgende: Benyt nulreglen til at bestemme nulpunkterne for følgende funktioner: A) f(x) = 3(x - 2)(x + 3) Nogle der kan hjælpe?
  • Matematikopgave

    Forumindlæg
    Hej...Ville høre om der er nogle der vil være søde og hjælpe mig med opgave 3.009 i eksamensopgaver i matematik. for jeg forstår ikke hvordan man kan beregne højden når man kun får oplyst at bredden på huset er 9,2 m. På forhånd TAK
  • Hjælp til geometri

    Forumindlæg
    Hey..Jeg behøver hjælp til tre opgaver. Så hvis du er et matematik geni eller bare har forstand på geometri ville det være vildt cool hvis du gad hjælpe mig lidt!Jeg sender opgaverne i en email, så giv mig venligst din email-adresse!På forhånd tak!
  • Prøve i vækstmodeller

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg skal til matematik prøve i vækstmodeller på tirsdag.. Men jeg har så meget svært ved at se forskel på eksponentiel, lineære og potentiel udviklinger? Hvornår ved jeg, hvilken formel jeg skal bruge af de 3....