Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18841 til 18860 af 32822
-
Får det forkerte resultat på udregning
ForumindlægHejsa. Jeg har prøvet alt nu synes jeg. Sætte parenteser forskellige steder osv, men jeg bliver ved med at få det forkerte resultat. Ud fra vedhæftet bliver resultatet -2.2882, men resultatet skulle give efter facitlisten -0.78. Kan i se hvad jeg gør galt her? Kh Julie -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka... -
SRP 2010
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal skrive SRP i år, og har studieretningen Bioteknologi A, Mat A og fysik B. VIl gerne høre jeres forslag til SRP, om nogle emner man kan skrive om osv. ? -
Hvad er: "kemiske former"??
ForumindlægHej! har fået en kemiopgave der lyder: "Angiv de kemiske former for nedenstående ionforbindelser" a. bariumoxid b. lithiumnitrid osv........ jeg kunne bedre forstå, hvis der havde stået formler, men former???? nogen der kan hjælpe? -
Tangens - hvad kan man mere finde ud af udover hypotenusen?
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at lave en rapport om tangens og dens muligheder. Jeg har forklaret om det bruges til hypotenusen. Har også valgt to ligninger ( 4x+1 og 2x+4 ) og udregnet den vinkel som ligningerne udgør med deres skæringspunkt og linjer. Men hvad ellers kan jeg finde ud af med ... -
Uligheder
ForumindlægEr der nogen, der vil skrive svaret til 1. og 2., så jeg kan se, om jeg har regnet det rigtigt? -
standardafvigelsen
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til beregne standardafvigelsen en nemt forklaring da jeg synes det forvirende det med fromler og derfor håber en kan lave en hvordan man beregner det hurtig enkelt ud -
8.009
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave og forstår ikke en dyt, da vi endnu ikke har lært noget om dette. er der nogen der kan hjælpe? Bestem minimum for funktionen f(x)=x^2+2/x , x>0 -
Svigninger - matematisk ?
ForumindlægHej allesammen Kan nogen hjælpe mig med at beskrive svingninger matematisk ? Jeg forstår nemlig ikke helt hvordan jeg skal beskrive det Please hjælp <3 Mvh Amanda -
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Biologi - hvad laver i biologer i dag?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne høre om der er nogle biologistuderende/færdigtuddannede biologer her på siden som kan forklare lidt om fremtiden som biolog jobmæssigt samt hvad i laver jobmæssigt nu Vh -
Statistik - 80% fraktilen
ForumindlægI en statistik over hvor mange cigaretter hver deltager i en gruppe på 120 personer ryger på en dag, er 80% fraktilen 6. Forklar betydningen af dette tal. Vil det sige at 80% af personerne ryger gennemsnitligt 6 cigaretter om dagen eller hvad? -
Lærer intet i biologi (9 kl)
ForumindlægHej Sp. Jeg lærer simpelthen ikke noget i biologi, og vil rigtig gerne vide en del om dette fag, så jeg evt. Kunne få en bedre karakter. Hvad kunne jeg gøre selv, for at selvstuderer? Bør jeg sige noget til læreren? OG gælder det gældende for alle i folkeskolen, eller er det bare min klasse? Ps. ... -
Karaktergennemsnit?
ForumindlægHej alle. Nu har jeg snakket med ret mange efterhånden, og der er meget stor uenighed om, hvorvidt de fag, man ikke kommer op i, bliver direkte overført som en eksamenskarakter. Så mit spørgsmål er vel bare: gør de det? For inde på Lectio, kan jeg se, at der står Kemi C, vægt : 1 .. Og jeg ska... -
Den software vi bruger i gymnasiet
ForumindlægSom mange af jer sikkert ved, kan man få brug for meget ny software i gymnasiet. Jeg har et stykke tid undret mig over hvorfor der ikke findes en liste over størstedelen af de programmer - så vi har en chance for at lære dem alle at kende, og ikke må nøjes med den halvdel vi har hørt om rundt omk... -
Pythagoras, Sinus og cosinus
ForumindlægHej hvad er de tre ting ? er mit spørgsmål, men først det jeg allerede ved... Pythagoras er det hvor man finder ud af længden af en ukendt side? sinus og cosinus kan ikke helt huske. Så det vil være nice, hvis nogen kunne sige noget om det og evt. lære mig det el. giv et links til hvor jeg kan ... -
Hvordan kan man se på en forskrift, at grafen er en ret linje?
ForumindlægF.eks. f(x) = 200 - 1,62x Hvordan kan jeg se at eksemplet ovenover er en ret linje? -
Eksplosion af mails.
ForumindlægHej SP. Jeg er begyndt at modtage mails, hver gang der oprettes et nyt spørgsmål ( indlæg ), som jeg altså ikke deltager i ( endnu ). Det bliver for meget, min indbakke eksploderer. Jeg kan ikke se, hvordan jeg isoleret fravælger denne "service".
