Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 18841 til 18860 af 113755
-
Haster!! Godt råd til mundtlig matematik.
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik C på mandag og er ufattelig forvirret over hvordan jeg skal håndtere eksamen. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man skal starte med at gøre når man kommer derind osv, har virkelig brug for nogle gode råd! -
Dansk og fysik i enkeltfag
ForumindlægHalløj, Jeg skal bruge de 2 overstående fag til min uddannelse efter sommerferien. Hvad sker der hvis jeg ikk består en af dem? Kan man tage eksamen igen lidt senere eller er det bare surt sjov og man skal vente til næste år med at prøve igen? -
Skriftlig Dansk
ForumindlægHej. Skal snart op til skriftlig dansk eksamen, og kunne virkelig godt tænke mig, at kigge på nogle opgavesæt - men kan ikke finde nogen. Har været inde og kigge på EMU, men der findes heller ikke nogen. Hvor kan jeg finde nogle? -
HF-flex
ForumindlægEr der nogle, der kender et andet sted end Århus, hvor man kan tage HF Flex i kemi på et halvt år? Dvs. med eksamen til december? Jeg har forsøgt forgæves at søge. -
Vurderingssamtaler
ForumindlægHej, Nogle der skal eller har været til vurderingssamtale istedet for eksamen pga corona? Jeg skal til vurderingssamtale på min skole, hvor lære og censor vil være til stede, hvilket ikke giver mening, i biologi. Nogle der ved, hvad der sker, hvis man ikke deltager i vurderingssamtalen? -
eksamenssæt AKUT
Forumindlægjeg vil rigtig gerne øve mig ekstra til min mat eksamen, og kigge på opgave eksempler, men jeg har lidt svært ved at finde gamle eksamenssæt fra tidligere år, nogle der ved hvor det kan findes? -
karakterer
Forumindlæghey er der ingen steder man kan se sine karakterer fra skriftlig eksamen lige så snart de kommer så man ikke skal vente på den officielle udlevering fra skolen? nu er eksamensdatabasen jo åbenbart lukket? :( syntes det var rart at kunne se dem løbende.. findes der andre steder? -
base
Forumindlæghej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd. vi skal til kemi eksamen imorgen, og derfor ville jeg spørge om, hvad man kan lave under baser. gerne med lidt teori også. man kan neutralisere fremstille sin egen base og hvad mere? -
Den svage barn
ForumindlægHej jeg skal eksamen på mandag i dansk . har trukket Det svage Barn af Frank Jæger som jeg skal alnalyse og pepektvier til " det smukke ved Danmark ? har i nogen notater til Det svage Barn af Frank jæger ?? Taak på forhånden -
perspektivering af fyrtøjet
ForumindlægHej allesammen jeg skal op i dansk mundlig eksamen imorgen. og jeg har om fyrtæjet men, jeg skal perspektivere Fyrtøjet til, en af H.C. Andersens eventyr, "fem fra en ærtebelg". nogen der kan hjælpe mig, hvad jeg skal skrive om det:) -
Jeg skal reducere det her udtryk
Forumindlæg(a − b)(a + b) + b(a + b) − a2 Jeg ved ikke helt hvordan man gør, men jeg får det til: (a-b)+b-a^2 Kan det passe? -
opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en række opgaver for sidder nemlig og øver mig til eksamen mandag 1. Bestem k så -2 er rod i polynomiet p(x) x^3+kx^2-3x+6 2. forkort brøken: (a^2-6+9) / A^2-9 3. en funktion f er bestemt ved d(x) = x^3+bx^2+3x+4 hvor b er et tal. Bestem de værdier for b, for h... -
Ret linje skærer graf i punkt. Skæring på y-akse sam bestemmelse af omvendt proportionalitet.
ForumindlægHej. Jeg går i 2g på STX og har matematik på A-niveau. Jeg har fået udleveret et opgavesæt, som skal besvares og afleveres. Det er et sæt, som skildrer delen uden opgaver til eksamen, vi må derfor ikke bruge lommeregner. Der er i afleveringen to opgaver, jeg er i tvivl om og jeg håber, at jeg kan... -
Fikspunktsligninger
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i et kursus, som hedder ComputerStøttet Beregning. I den forbindelse er et af emnerne fikspunktsligninger. Jeg har dog meget svært ved at finde ud af, hvad det helt præcist går ud på. Bogen er ikke særlig god, og mine noter fra forelæsningen giver heller ikke sær... -
GSK: Problem med Historie og Tysk(Hjælp!)
ForumindlægJeg er stødt ind i et lille problem. På grund af de nye specifikke adgangskrav regler, så skal jeg have "dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal jeg have yderligere et sprog på A-niveau, dog kun B-niveau, hvis der er tale om et fortsætter... -
Bevis 1 < Log(N) < 2
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder mig til eksamen, og er i den forbindelse løbet ind i en opgave jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal besvare.Min tanke er, at jeg i a)'eren skal udnytte, at 1<log(10)<2, men er der nogen der har en ide, eller et hint, til hvordan det kan vises stringent? ... -
Samlede udgifter
ForumindlægHejJeg skal lave opgave 7a i dette opgavesæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/HF2003-8-2.pdfJeg er gået i stå ved det næst sidste spørgsmål, jeg aner ikke hvad jeg skal."Hvor mange år går der, før de samlede udgifter til fryser A er mindre end de samlede udgifter til ... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Differentialregning Du skal gøre rede for hvad der forstås ved en differentialkvotient. Desuden skal du gøre rede ... -
Eksponentiel Regression
ForumindlægHej Studi Jeg sidder med opgave 10, a, b og c. På dette link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B.ashx Hvordan regner man den ekspone... -
Mutationer
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen snart, men finder ikke ud af, hvordan man laver disse opgaver om mutationer (der er flere af dem :( ) kan nogen hjælpe? ville være rart, hvis nogen kunne hjælpe hurtigst muligt! En af kvinderne i familien (III.4) undersøges for mutationer i BRCA1. Skemaet nedenfor v...
