Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18861 til 18880 af 47925
-
STORE opg. (3g)
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive den STORE årsopgave i fysik eller måske matematik og kunne derfor godt tænke mig at vide hvad andre herinde har skrevet om, så jeg måske kan få noget inspiration. (Jeg ved at det er LIDT tidligt at tænke det nu!!!, men hvad kan jeg sige? :jeg vil gerne være i god tid) -
SRP forslag? hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP til december og vil gerne høre jeres forslag om hvad jeg kan skrive SRP i. Min studieretning hedder Matematik A , Bioteknologi A og fysik B . og jeg ved ikke om jeg kan indrage engelsk med i min SRP, da jeg har opgraderet det til A ? -
Sygeeksamen.
ForumindlægJeg skal til eksamen i tysk imorgen. Det er en eksamen hvor jeg har 24 timers forberedelse, men idag (den dag jeg skal forberede mig) har jeg fået det helt vildt skidt, med ondt i hovedet og svært ved at fokusere. Forberedelsen er vel en del af eksamen, så jeg burde vel kunne få syge eksamen. M... -
Har du nervøsitet eller eksamensangst?
ForumindlægGennem mit arbejde i en Studenterrådgivning har jeg mødt mange, der har været nervøse for eksamen. Jeg vil opdele eksamensnervøsitet i 3 grupper, så du kan se, hvor du hører til og hvad du kan gøre for dig selv. Forskellen på grupperne er graden af ubehag i kroppen og uhensigtsmæssige tanker og... -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
Spørgsmål til en enkelt opgave fra Aug 2015
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med et Kemi A sæt og læser op til eksamen til på torsdag. Dog er jeg lidt i tvivl om en opgave. Jeg skal vise at begyndelseskoncentrationen er 0.235M Jeg har fået opgivet en tabel og et stykke tekst, som jeg har vedhæftet som billeder. Jeg har forsøgt at o... -
Min disposition er væk
ForumindlægJeg skal op i engelsk på omsdag, og der er sket det at jeg ikke kan finde min outline det samme med min disposition i historie. Kan jeg stadig komme op til eksamen og hvad skal jeg gøre? Har totalt stress på da jeg er virkelig bange for at jeg så ikke kan komme op gil eksamen? -
hm, at læse biologi?
ForumindlægJeg står desværre og skal op til eksamen i mundtlig biologi (A-niveau), og kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal starte at læse, bliver nemlig nødt til at læde hele pensum igennem. Når jeg går til eksamen plejer jeg egentlig at lære det hele uden ad, men det kan jeg jo desværre ikke benytte mig... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHvilke problematikker er der inden for "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget", hvis både fagene biologi, geografi og fysik/kemi skal indgå i problemstillingen? Tak -
Dumpet eller bestået??
ForumindlægHar man dumpet hvis man fik 02 i års karakter skriftlig matematik men 00 i prøven? -
Hjælper det overhovedet at gå på privatskole?!
ForumindlægHvis adgangskravet til studie X er 9. Der er to pladser tilbage. Elev 1 har 8.5 i gennemsnit han har gået på en anerkendt privatskole (Gymnasium) Elev 2 har 9.5 i gennemsnit han har gået på handelsskole. Hvem får pladsen? Der er generelt strammere krav efter karakter givning på privatskole, + pri... -
Hvorfor skal et thesis statement ikke være et statement?
ForumindlægSom jeg forstår det, bør et thesis statement være den påstand, som en argumentative essay prøver at overbevise læseren om, formuleret præcist som den sidste sætning i en tragtformet indledning, der tager stilling til emnet. Altså noget alla: There is a fine line between science and snake oil; s... -
Analyse af hindbærsnitter?
ForumindlægNogen der har trukket hindbærsnitter til dansk eksamen? hjælp mig -
jeres FREMTID?
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre hvad i går på nu, og hvordan ser jeres fremtid ud? -
Medicin
ForumindlægHvor mange herinde har tænkt sig at læse medicin? Just a thought.. Maria -
Haster - Iongitter
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen og fumler lidt med iongitteret :) jeg skulle gerne kunne fortælle om opbygningen i iongitteret.. men kan ikk, så jeg tænkte at nogle kunne hjælpe? tak -
Delkonklusioner - i punkter?
ForumindlægSvarene på problemstillingerne, er de såkaldte delkonklusioner. mit spørgsmål er bare, må disse delkonklusioner gerne stå i punkter, eller skal de være en sammenhængende tekst.. Bør man gennem "guldkornene" til mundtlig eksamen??
