Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18861 til 18880 af 48964
-
Gymnasielærer eller farmaceut/ingeniør?
ForumindlægJeg har lige afsluttet 3.g her i sommers.Gennem hele min gymnasietid var jeg ret fast besluttet på at blive gymnasielærer i kemi (og evt. engelsk som sidefag).Imidlertid blev jeg ret usikker det sidste halve år og overvejer nu at blive ingeniør eller farmaceut.Hvorfor? Fordi jeg synes gymnasielær... -
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre
ForumindlægHejsa, lad mig komme lige til sagen: Jeg har et kæmpe problem, og det vedrører min uddannelse. Jeg startede efter niende klasse på stx, men der gik jeg kun i en meget kort periode, hvorefter jeg skiftede over til en htx. Tingen er dog, at jeg er meget skoletræt, og desuden ved jeg ikke, hvad jeg... -
Integrere
ForumindlægNår man integrere en funktion, skriver man så +k eller +1? -
Da kogekonen kom af Pia Juul, hjælp!!!!!
ForumindlægEr der slet ingen, som har analyseret denne novelle? Jeg er virkelig på bar bund, og ville gøre alt for jeres hjælp :-( -
HJÆLP DET HASTER!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal aflevere en fysik rapport i morgen, og jeg mangler at skrive om baser. Eksempler på forskellige baser og deres formler? Hvad indeholder en base? Hvordan kan man lave en base? Hvordan kan man neutralisere baser, og giv eksempler på nogen formler. Har også et me... -
Logaritmepapir
ForumindlægSå er den gal igen... Når jeg tegner en eksp. funktion ind på et enkeltlogaritmepapir, så fremkommer der en ret linje. Hvad kan jeg bruge det til? Altså, kan jeg aflæse hældningskoefficienten for den rette linje og bruge det som a i min eksponentielle forskrifte f(x)=b*a^x? -
Program til Ti-83
ForumindlægNogle som ved hvorledes jeg kan få programmet til løsning af 2.gradsligning, hvis jeg ingen kabel til lommeregneren har? Eller nogen der ved hvor man kan købe sådan et kabel/ledning igen? -
E-læring / fjernundervisning
ForumindlægHej derude! Jeg blev i sommers student, og har så efterfølgende holdt et sabbatår, hvor jeg har rejst og lignende. Jeg har nu planer om at starte på en videregående uddannelse her til sommer (eller vinter, hvornår studiestart nu er). Jeg regner med at læse Leisure Management på University Col... -
indekstal
Forumindlæghej der står i min opg at tabellen år 1966 2000 antal hfleever 12901 11079 opg omregne tabellens oplysninger til indekstal med 1996 som basisår er det ik sådan 11079*100/12079 håbe får svar -
Forskel på emissions- og absorptionsspektrum
ForumindlægHej. Jeg har virkelig et problem. Jeg skal aflevere en naturvidenskabelig artikel imorgen, og den skal bl.a. omhandle forskellen på emissions- og absorptionsspektre. Er der nogen der kender den? -
differentiering af eksponentialfkt.
ForumindlægHej Jeg mangler et bevis for differentiering af eksponentialfunktionen Hilsen Louise -
elektronenerginiveauer
ForumindlægEt diagram viser tre elektronenerginiveauer for grundstoffet platin. Niveauerne er betegnet K, L og M. M = -0,53 * 10^-17 J L = -1,86 * 10^-17 J K = -12,50 * 10^-17 J a) Beregn fotoenergien i den stråling, der udsendes ved elektronovergang fra M-niveauet til henholdsvis L- og K-niveauet. b) Bereg... -
Hvordan ville i valuere jeres daværende studierapport?
ForumindlægHvordan ville i valuere jeres daværende studierapport? Har i nogle tanker til det? -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
Har STX eksamensbeviset en "udløbsdato"?
ForumindlægHej, Det er efterhånden 5 år siden, jeg fik min hue på hovedet. Jeg er ikke kommet videre i skole endnu, da jeg har haft meget svært med at finde ud af, hvad jeg vil. Jeg har så fået at vide, at hvis man ikke søger noget indenfor nogle år, så er min studentereksamen blevet for gammel. Ved nogen ... -
E, F, G = samf?
ForumindlægKan det passe at D, E, F normalt er samfundsfaglige klasse? Fx 1.d eller 3.F? -
Datalogi i gymnasiet
Forumindlæghttp://www.version2.dk/artikel/6499 Hvad siger I? Jeg valgte selv datalogi som valgfag C i år. Mest fordi jeg ikke gad de andre udbudte valgfag. Vi er et meget lille hold, men jeg synes faget er godt. Jeg havde ikke de store forventninger til faget, da jeg kom ind, og jeg er ikke særlig god til... -
formlerne
Forumindlæghvad er formel af differentialkvotienter for elementære funktioner. -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej, Er der en ny udgave af gennemsnitberegneren ? Kender i nogen hjemmesider hvor man kan beregne karaktergennemsnittet efter ny karakterskala ? -
Folkevisen Niels Ebbesen
ForumindlægEr der nogle sm har noget om Folkevisen Nielse Ebbesen ? vil være taknemmelig hvis I kunne hjælpe .. ps. det haster . (please)
