Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 18881 til 18900 af 39386
-
Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg skal have terminsprøver i uge 2, og er meget nervøs. Jeg ville høre om der er nogen som kunne give mig nogle gode råd til terminsprøverne? Hvad der er godt at øve på, og hvad man kan gøre for at opnå den bedste karakter. Måske er der nogen der ved hvilke opgavesæt der vil komme op til ... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægNogen der har været til Optagelsesprøven STX iår? Jeg ved godt at det er forskelligt hvordan et gymnasium holder en optagelsesprøve, men hvordan var din optagelsesprøve altså hvad skulle du gøre? og var den nem? jeg skal op til optagelsesprøven d. 12/4 Tak! håber virkelig i kan give mig n... -
Før reformen
ForumindlægFør reformen, fik man så to karakterer (mdt og skr) i et fag på B? -
Opgavebesvarelse - tvivl om kongruens samt forståelse.
ForumindlægSå har jeg skrevet endnu en tysk opgave, men jeg er bare meget i tvivl om grammatikken er rigtig, samt om der er en forstående sammenhæng i det: In Dänemark haben wir ein sehr schlechtes Schulsystem. Die jungen Leute haben nicht die gleichen Chancen nach dem Abitur, weil die Noten System sehr Ve... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Valg af linje i gymnasiet?
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har besluttet mig for, at jeg gerne vil på STX: Jeg er meget tværtifaglig, men ved ikke, hvad jeg vil i fremtiden - hvilket gør, at jeg gerne vil have alle mulighederne, når jeg engang har huen. Til gengæld er jeg virkelig i tvivl om, hvilken linje der er smartest for m... -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
snaaaaaaaaaart eksame[noooo waaaay]
Forumindlæghej allesammen, der er snart eksame og ved i hvordan jeg kan forbedre mig, så jeg får høje gode karakter? taaak for hælpen dejlige mennsker!:) -
GSK - supplere med fysik og kemi B fra naturfag
ForumindlægJeg vil gerne søge ind på en uddannelse, som kræver mat A og fysik og kemi B, og skal derfor supplere min sproglige studentereksamen, hvor jeg havde naturfag C og mat B. Jeg vil gerne have det overstået så hurtigt som muligt, og vil derfor gerne vide om det er muligt at tage de kurser der hedder ... -
Sinus, Cosinus og Tangens
ForumindlægNogen der kan lære mig om Sinus, Cosins og Tangens på deres egen måde? For jeg forstår ikke og kom med en som jeg skal prøve og løse. -
DET HASTER! Hjælp!
ForumindlægHej søde mennesker! Jeg har virkelig et problem, og det er, at jeg virkelig er gået i stå med en opgave! Opgaven skal afleveres senere i dag, så det haster virkelig! Jeg har vedhæftet en fil, og der kan i se opgaven (Det er IKKE opgave 1 - men 2) HAR BRUG FOR HJÆÆÆLP MENNESKER :D -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
Nummerering af formler
ForumindlægHej. Jeg prøver, uden held, at nummerere mine formler, så de ved en ny section får opbygningen (<section>.<formel>) Jeg har kigget i daleifs bog (side 100), og der står at man skal bruge: \numberwithin{equation}{chapter} (Her har jeg udskiftet chapter med section) Min pream... -
differentialligning
Forumindlæglad os sige vi har: dy1/dx = a - y1 dy2/dx = 2a -y2 med y1(0)=y2(0)=0 Så har man: y1 = a(1-exp(x)) y2 = 2a(1-exp(x)) Så der gælder hele tiden: y2 = 2y1 det sad jeg og tænkte over til time i dag. Jeg synes ikke det er åbenlyst, at ligningen ovenfor må gælde. Der gælder jo hv... -
A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej alle. Jeg starter i 2.g her efter ferien, og lige nu ser det ud som om jeg ender med at have 6 A-fag i 3.g. Da det er stx har jeg Dansk og Historie A og min linje gør at jeg har Samfundsfag og Engelsk A. Mit sprog er Spansk på A og jeg er meget fast besluttet på at opgradere mit matematik f... -
fsa december 2007
Forumindlæghej alle sammen, godt nok er jeg helt ny her inde såå jeg ved ikke om jeg gør det her helt rigtig :) men jeg har været rigtig rigtig stresset her i den sidste tid, så derfor har jeg ikke lavet mit matematik som faktisk er til i morgen og jeg har en ret såå dårlig smag i munden over det, jeg ved i... -
HF/VUC niveau
ForumindlægHej! Jeg er en ung gut på 28år, som overvejer at starte på HF/VUC til næste sommer. Dog har jeg et par spørgsmål som måske nogen kan hjælpe mig med. Som uddannet butiksansat igennem HG, har jeg ikke den store viden indenfor skolen mere. Det er efterhånden en del år siden jeg gik i s... -
Evt. stilehæfter eller diktater..
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op i skriftlig eksamen (9. klasses afgangsprøve) og vil derfor gerne øve mig lidt i matematik og dansk og evt. også de nye biologi/fysik/kemi prøver der kommer. Især dansk har jeg problemer med, så hvis der er nogle som ligger inde med et par diktater og et enkelt stileem... -
HHX-fagpakke = God supplering?
ForumindlægHej med jer allesammen. Jeg sidder her, og skal supplere med lidt forskelligt, til min gymnasielle eksamen, så jeg kan komme ind på CBS til næste år (altså, 2008). Jeg kom ikke ud med det allerbedste snit fra gymnasiet, da det ikke helt var noget for mig, og jeg nok burde have valgt HHX istedet... -
Htx eller Stx?? Hjæælp!!
ForumindlægHej. jeg er en pige på 15 år, som snart er færdig med niende klasse, men jeg har bare et lille problem.. jge ved ikke om jeg skal vælge htx eller stx?? Jeg vil gerne få nogle ideer til hvad jeg kunne uddanne mig som i fremtiden, og vælge ud fra det. Jeg er meget glad for de naturvidenskab...
