Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18901 til 18920 af 48964
-
Hævning af fysik B-A efter 2. g
ForumindlægHej, Jeg har et problem med at jeg har valgt spansk på A niveau i gymnasiet. Men på grund af noget med skemapakningen for min linje: Matematik A, Fysik B, Kemi B. Kan jeg kun have 4 A fag, jeg har først fundet ud af dette efter min chance for at ændre 2. sprogfag er slut og kan derfor ikke hæve ... -
Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner?
ForumindlægHej. Jeg har opgaven: "Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner?", men jeg er lidt usikker. Opgaven skal helst løses uden Maple. - hjælp vil værdsættes :D -
Stokastisk variabel bestem tallet P
ForumindlægHej. Er der nogen der ligger inde med en formel eller tip til, hvordan man finder P i vedhæftede? -
Hvor finder jeg hjælp til linære funktioner?
ForumindlægHej Er der nogle der ved hvor man kan blive klogere på lineære funktioner? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale? -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
Specifikke adgangskrav????
ForumindlægDer står på det fleste videregående uddannelser følgende: - Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Mener de at årskarakteren og eksamenskarakteren i det pågældende fag skal være min. 2,0... -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
vedr. karakterer
Forumindlæghejsa!ville bare høre om nogen ved at, hvis man har to 03-taller.. hvor meget det vil trække ned hvis man normalt får 8 taller i de fleste fag og et par 9 og 7 taller..kan det risikere at man dumper med de to 03? -
Engelsk
ForumindlægDet forholder sig således at jeg her efter sommerferien skal til at begynde i 3.g og jeg har haft engelsk B niveau i første og anden g. Jeg har valgt engelsk på A niveau samtidig med at jeg har engelsk på b niveau med halvdelen af klassen og halvdelen af en anden klasse. Så lyder mit spørgsmål så... -
Engelsk på C-niveau
ForumindlægHvornår har man engelsk på C-niveau? Jeg har søgt en stuideplads på en videregående uddannelse og der er specefikke adgangskrav som engelsk C-niveau skal være bestået. Jeg har altid været elendig til engelsk. Jeg fik tilbagemelding, at jeg ikke havde engelsk C-niveau bestået. Jeg har haft engels... -
Hjælp?
ForumindlægEn der kan hjælpe? -
Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &... -
Overvejer Engelsk A
ForumindlægHej folkens, Har virkelig overvejet at tage engelsk på A-niveau, men er lidt usikker omkring hvor hårdt det vil være sammenlignet med engelsk på B. Er der nogen der måske selv har haft det på A-niveau, som kan give mig et indblik ind i hvad forskellen er, og hvor meget der forvendtes? På forhånd ... -
HJÆLP ! - Otto Frello
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til nogle af Otto Frellos billeder. Er der evt. en som sidder inde med noter til hans billeder? :) -
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m... -
Censor vil giv mig 12 ??? MEN...!!!!
ForumindlægHej jeg har lige været til mit eksamensprojekt. Jeg har fandt ud af at censor vil giv mig 12 men min lærer kun vil giv mig 10. Det blev et 10 tal.. Er det normalt at ens egen lærer ikke bare går med når nu censor havde besluttet mig for jeg skulle have et 12 tal?? Vil bare gerne høre jeres erfa... -
Fodnoter??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuld gang med min SRP og er tæt på at være færdig faktisk. Jeg mangler dog stadig at indsætte fodnoter, men da jeg aldrig har brugt fodnoter, har jeg overhovedet ingen anelse om hvad de bruges til? Altså hvornår skal man bruge fodnoter osv. ? Håber i kan hjælpe mig! På ... -
Engelsk: hvad betyder...?
ForumindlægHej, er der nogen der kan sige mig hvad "the plot" betyder? (ordet er engelsk)mvh
