Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18901 til 18920 af 170365
-
Hvordan siger man...
ForumindlægHej.Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvordan man sige "i foholdet 1 til 2" (1:2)Nogen der lige kan hjælpe..?P.s. Angående debatten om hvor meget man må have med til tysk A-niveau, så er det da ret sikkert at man kun må have skolens papir med ind...? Hvorfor skulle tysk-eksamen ... -
opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har copy/pastet en del opgaver uden hjælpemidler fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik..." Her er flest A niveau, men også nogle B niveau opgaver. Kan være til hjælp for dem der skal til skriftlig eksamen snart 1.001-13, 1.020-25, 1.029,1.030, 1.032-4, 1.036, 1.0... -
Skriftlig årsprøve 2.g
ForumindlægJeg har hørt at man på A-niveau i 2.g til den skriftlige årsprøve får eksamensopgaven fra 3.g sidste år... Jeg ved ikke helt om dette passer, men jeg ønsker stadig at høre om nogen ved, hvilken opgave der blev givet til eksamen sidste år... Navn, emne, nr??? TAK! -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
Faldende kurs på USD - konkurrenceevne
ForumindlægHej folken Håber i kan hjælpe mig med følgende opgave. Det er godt nok i faget global økonomi, men håber i kan hjælpe mig alligevel. Forklar, hvilken betydning den faldende kurs på USD i perioden 2001-2009 har haft for otan's(virksomheden i opgaven) konkurrencevne på det amerikanske marked, n... -
hvor meget skal der til for at bestå??
Forumindlægsom det lyder vil jeg lige høre, hvor meget der skal til for at bestå engelsk eksamen B-niveau 2.g?? med et 6 tal...kan man bestå med denne præstation:nogenlunde referatnogenlunde analyse: tema/budskabnogenlunde svag talende(sproglig kunnen)svag oversættelse af ekstemporal tekst -
Dumpet optagelsesprøve
ForumindlægHej! Hvis man er dumpet til optagelsesprøven til HTX, og man nu score nogle virkelig flotte karakter til selve afgangseksamen, kan man så godt søge ind efter eksamerne med de nye karakter? Eller skal man i 10?? Har man ikke en anden mulighed for at komme ind på et gymnasie selvom man er dumpet? -
matematik c, eksamenssæt med udregninger
ForumindlægHej alle, Skal til skriftlig eksamen på mandag og dumpede i går mundligt. Vil meget gerne have nogen gamle eksamensopgaver med udregninger, så jeg kan se hvordan de forskellige ting bliver løst. Skal sidde og terpe nu. Kan nogen hjælpe?? -
Integralregning?
ForumindlægHejsa. Nogen som kan sige kort, hvad I ville nævne i en disposition over integraregning/stamfunktion i en mundt. mat eksamen? Hvis nogen har en disposition eller en nem opgave om integralregning (har tjekket herinde!) så ville det være fantastisk! Smil Marie. -
lineær/ekspo/potens funktioner
ForumindlægHej! Jeg er MEGET i tvivl om måden man regner disse funktioner (uden brug af hjælpemidler) - det går bare ikke ind i hovedet. Håber nogle kan tjekke den og fortælle mig hvor det evt. Går galt når der er fejl. Lineær funktion: f(5)=4 , f(10)=6 10a + b = 6 5a + b =4 (b’erne går ud med hinanden,... -
Rettelse af kortere tekst
ForumindlægHej, jeg er ved at være ved vejs ende med min engelsk afl., men vil dog gerne have jer til at kigge min sidste opgave igennem. Der er både den engelske tekst + hvad jeg mener på dansk. Der kommere mere senere, men i mere end velkomne til at kigge det første her igennem.På forhånd tak!Outsourcing ... -
Droppe ud eller gå om?
ForumindlægHej studi. Her for tiden går jeg og har en lidt dårlig fornemmelse, da 2.g snart er overstået (hvilket er godt), men så er det jo også snart eksamenstid. Jeg bliver tit pisse-nervøs inden eksamenerne pga., at jeg er meget bekymret for min fremtid, da snittene sidste år var meget høje. Derfor har... -
Bestået eller ej?
ForumindlægHej Jeg er matematisk sproglig student. Jeg havde matematik på A-niveau i 3.g og gik til eksamen i dette. Imidlertid dumpede jeg min mundtlige eksamen i Mat A i 3.g. Jeg var ikke til eksamen i Mat B i 2.g. og fik 8 i årskarakter (13-skalaen) Mit spørgsmål er nu, om jeg har Mat B eller om jeg hv... -
Potens
ForumindlægRundballer af halm er målt nedenstående: Tabel: Diameter (m): 1,4 1,7 Vægt (kg): 200 300 Funktionstype: y = b * x^a x = rundballens diameter y = rundballens vægt Hvordan finder jeg a og b? -
Fransk hjælp!!
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde eksamenssættet for Fransk A begyndersprog stx 2018? På forhånd tak! -
Ny Alliance
ForumindlægHvad går det nye parti ind for? Jeg ved kun at de vil have skatten ned på 40 % og stramme udlændinge-politikken. -
Diktat rigtig form
ForumindlægHey, skal imorgen op til diktat, men har problemer med rigtig form hvordan man ser på det ? En som vil gi en side hvor man kan øve sig ? PS: I termins 1. december i 9 klasse. er det ikke den som har være i maj måned 2014 ? -
Dumpe matematik måske, hvad nu ?
ForumindlægHej går i 3.g på Teknisk Gymnasium, og skal til at afslutte her snart, dog har jeg fået et ret stort problem. Matematikken havde jeg det okay med fra 2.g af, jeg lå på 4/4, MEN så gik det galt 3.g 0/0, så sir læren at hun vil holde øje ekstra øje med mig men det samme, jeg har en følelse af hun h... -
Marketing, Branding, Pr og Product Placement
ForumindlægHej alle Jeg blev student i sommers og har siden da ville læse noget omkring marketing efter mit sabbartår. Efter nogle måneder faldt jeg over uddannelsen: Markedsføringsøkonom. Lige noget for mig tænkte jeg. Jeg kunne læse den på engelsk, herefter bygge på, så jeg fik en professionsbachelo... -
STX Eksaminer
ForumindlægHejsa Til sommer afslutter jeg Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C. Hvilke af disse er trækfag, bliver der også trukket mellem fag jeg først afslutter næste år, og hvor mange trækkes? Mine fag er: A Matematik (B->A) Dansk Historie Kemi B Matematik Fortsættersprog Engelsk Fysik (C->B) Biolo...
