Dansk

Diktat rigtig form

30. november 2014 af PeterLassen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hey, skal imorgen op til diktat, men har problemer med rigtig form hvordan man ser på det ? En som vil gi en side hvor man kan øve sig ?

PS: I termins 1. december  i 9 klasse. er det ikke den som har være i maj måned 2014 ? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. december 2014 af Stygotius

I en diktat skal du i hvert fald ikke skrive "imorgen" men "i morgen".

Du skal heller ikke skrive "gi".

"I termins 1. december  i 9 klasse. er det ikke den som har være i maj måned 2014 ?" giver ingen mening.


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juni 2016 af Mikkwl (Slettet)

Det bare en øvelse


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. december 2018 af 6677

Nogen der kan hjælpe med dansk for den rigtige form sætningen hedder : Vi gik ind og tog en stol og sat os ned. Og noget jeg plejer bare  altid og skrive fx : (vi skulle) lave forsøg og skrive. hvordan laver man sætningen om så det ikke er (vi skulle)men noget andet . Næste linje: Vi begyndte at finde alle mulige ting vi skulle bruge til vores forsøg . Næste linje : Jeg hentede kalkvand og hællede det i en forsøgsglas. Næste linje : vi klippede små stykker farvede papir. håber i kan hjælpe mig 


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. december 2018 af Stygotius

Er der (N)nogen der kan hjælpe med dansk for den rigtige form af den  sætning(en) som lyder(hedder) : Vi gik ind og tog en stol og satte os ned. Og noget jeg plejer bare altid og skrive??? fx : vi skulle lave forsøg og skrive. hvordan laver man sætningen om så det ikker er vi skulle men noget???. Næste linje: Vi begyndte at finde alle mulige ting vi skulle bruge til vores forsøg . Næste linje : Jeg hentede kalkvand og (hællede) hældte det i (en) et forsøgsglas. Næste linje : vi klippede små stykker farvet(de) papir ud. Jeg håber (i) I kan hjælpe mig.


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. december 2018 af Stygotius

Man kan ikke skrive: "vi skulle lave forsøg og skrive. hvordan laver man sætningen". Det er ikke dansk.

Du skal skrive: "-vi skulle lave forsøg og skrive hvordan man laver sætningen..."

..........Hvad er dit modersmål, 6677? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. december 2018 af 6677

forstår ikke helt hvad du mener jeg er bare ikke så god til at skrive dansk at jeg ikke kan se om det er rigtig skrevet eller ej 


Brugbart svar (0)

Svar #7
15. december 2018 af 6677

jeg mener bare at jeg hele tiden skriver: Vi skulle spise derefter.Vi skulle løbe derfter. jeg skal skrive noget sted for vi skulle 


Brugbart svar (0)

Svar #8
15. december 2018 af 6677

Er der nogen der kan hjælpe mig Min sætningen lyder sådan her: Vi skulle være firemands gruppe hele dagen. Næste sætning : vi skulle lave forsøg og skrive. Næste linje : Vi skulle have sikkerhedsbriller på og kåbe på. Jeg ved ikke hvis den der hvide drakt man tager på til når man har fysik og kemi hedder kåbe må meget gerne skrive hvis nogen ved hvad den hedder . de tre linjer i ser i stedet for at jeg skriver vi skulle hele tiden skal jeg skrive noget fordi folk siger det er kedligt når de skal læse 


Brugbart svar (0)

Svar #9
15. december 2018 af 6677

læser det 


Brugbart svar (0)

Svar #10
15. december 2018 af 6677

er der ikke nogen der ville hjælpe 


Brugbart svar (0)

Svar #11
15. december 2018 af Stygotius

Er der nogen der kan hjælpe mig? Min sætning(en) lyder sådan her: "Vi skulle være (firemands gruppe) en firemandsgruppe hele dagen. Næste sætning : vi skulle lave forsøg og skrive. Næste linje : Vi skulle have sikkerhedsbriller på og (k)håbe på (....håbe på hvad???) . Jeg ved ikke (hvis) om den der hvide (drakt) dragt man tager på til når man har fysik og kemi hedder en kåbe. (Den hedder "en kittel"). Man må meget gerne skrive hvis (nogen) man ved hvad den hedder( .),  -de tre linjer (i ser) især, i stedet for at jeg skriver. vi skulle hele tiden skal jeg skrive noget fordi folk siger det er kedligt når de skal læse. (Man kan ikke forstå hvad du prøver at sige med det sidste)  


Brugbart svar (0)

Svar #12
16. december 2018 af 6677

Tak  for hjælpen stygotius


Brugbart svar (0)

Svar #13
16. december 2018 af 6677

 Er der nogen der kan hjælpe mig. Jeg skrev min sætning  min gruppe bestod af Amalie og Mille det er forkert  er nogen der kan skrive den rigtig form for min sætning???? Min næste sætning er: Vi tog alle de ting vi skulle bruge. Er der nogen der kan skrive sætningen rigtigt. 3) linje :Min lærer startede med at gennemgå nogle nogle opgaver vi lavede fra igår af. Næste linje: Min gruppe bestod af Mille og Andy Næste linje: Når jeg siger ordet tyskland hvad er det i første tænker på. Næste linje :  ca. halvdelen rakte deres hånd op i verjet. Næste linje: lidt efter læste vores lærer en julie historie op.  Næste linje :Vi klippede små stykker farvede ud. Næste linje Vi  beyndte at finde de ting vi skulle bruge til vores forsøg. Næste linje: Farverne skrifede farver. Næste linje Amalie Emma og jeg giktilbage hen til vores klasse. Næste linje : Vi fik lavede videre med at skrive. Næste linje : Lidtefter fik alle gruppe to papir. Næste linje : Vi gik alle sammen hen til klassen. Næste linje : Detefter skulle man skrive om hvad man havde fåstået om jorden. Næste linje . Alle blev glæde. Næste linje : vi fik en plade være. håber i kan hjælpe mig  


Brugbart svar (0)

Svar #14
16. december 2018 af 6677

er der nogen der ville hjælpe mig


Brugbart svar (0)

Svar #15
16. december 2018 af 6677

Kommmmmmm nu jeg har bruge for hjælp en eller anden hjælp mig tak ????????????

Brugbart svar (0)

Svar #16
16. december 2018 af Stygotius

min gruppe bestod af Amalie og Mille 

Vi tog alle de ting vi skulle bruge. Er der nogen der kan skrive sætningen rigtigt(.)? 

Min lærer startede med at gennemgå nogle nogle opgaver vi lavede fra i går (af).  

Min gruppe bestod af Mille og Andy 

Når jeg siger ordet (t)Tyskland, hvad er det (i) I første tænker på(.)? 

ca. halvdelen rakte deres hånd op i (verjet) vejret. 

lidt efter læste vores lærer en (julie historie) julehistorie op. 

Vi klippede små stykker (farvede) farvet papir ud. 

Vi  begyndte at finde de ting vi skulle bruge til vores forsøg.

 Farverne (skrifede) skiftede (farver)

Amalie, Emma og jeg gik tilbage (hen) til vores klasse. 

Vi (fik lavede) gik videre med at skrive. 

Lidt efter fik alle gruppe to stykker papir.

Vi gik alle sammen hen til klassen.

De(t)refter skulle man skrive om hvad man havde (fåstået) forstået om jorden. 

Alle blev (glæde) glade.  

vi fik en plade (være) hver. Jeg håber (i) I kan hjælpe mig  


Brugbart svar (0)

Svar #17
16. december 2018 af 6677

siger man min gruppe bestod eller består af fx Mille og Emma i datid 


Brugbart svar (0)

Svar #18
16. december 2018 af 6677

tusind tak for hjælpen 


Brugbart svar (0)

Svar #19
16. december 2018 af Stygotius

Selv tak.

"bestod" er datid, men man kunne nok  godt sige begge dele.


Brugbart svar (0)

Svar #20
17. december 2018 af 6677

okay tusind tak ;)


Forrige 1 2 Næste

Der er 38 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.