Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 18921 til 18940 af 114307
-
Bestem f`(x)
ForumindlægBestem f`(4), når f(x) = 3(rod(X))http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0586.pdfopgave b)jeg får den til 0,5 og min kæreste får den til 3/ 4...Hvem har ret? :P -
Svær opgave, hvor man skal argumentere for, hvilken graf der passer!
ForumindlægHejsaKan slet ikke finde ud af b-delen til denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-1.pdf Det handler om ultraviolet lys på hydrogenatomerVille være super-dejligt med noget hjælp - Kan slet ikke se et sammenhæng - desværre!På forhånd MANGE; MANGE tak -
Integraleregning (simpelt)
ForumindlægEn som lige vil hjælpe med integralen opgaven (det burde være simpelt for de matematikkyndige):Beregn integralet:(Integrale med 2 som øvre, og -1 som nedre)(8x^3-6x)dxAltså opgave b) på følgende:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0581.pdfPå forhånd tak. -
Løs ligning
ForumindlægJeg skal til skriftlig mat B eksamen mandag og ville lige høre om nogen kan hjælpe.. Hvis opgaven udenhjælpemidler lyder, Løs ligningen: x2+2x-3= 0 Skal jeg så finde diskriminanten osv eller er der tale om nulreglen? -
Statistik - Varians og spredning
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til eksamen i matematik på B niveau, men kan ikke lige gennemskue dette. Jeg har skrevet i mine noter at spredningen er; (observation-middelværdi)^2 Men hvordan udregner jeg så varians? -
Sinus relationen
ForumindlægHej. Er der en der kan bevise sinus relationen for mig? Jeg skal til matematik eksamen i matematik B-niveau på mandag og er virkelig på skideren. Jeg vil meget gerne kunne forstå det, så en forklaring, for hver trin, vil vare toppen. =) Mange tak og ønsk mig held og lykke. Lasse -
Differentialregning
ForumindlægHej ppl. Jeg skal til matematik B-niveau mundtlig eksamen på mandag og kan risikere at komme op i dette spørgsmål, som jeg ikke aner en dyt om: Bevis differentialkvotienten for x3 er 3x2 På forhånd mange tak. :) -
ang.bilag til 247.eksamen
ForumindlægHej (: Jeg skal til 24-timers eksamen i samfundsfag på B-niveau. Man får som i nok ved, udleveret nogle bilag som synopses skal laves ud fra. Men hvordan skal de inddrages i selve synopsen? Skriver man f.eks "bilag C siger at...." i det redegørende eller hvordan gør man? -
ang.bilag til samfundsfag 24t.
ForumindlægHej! Jeg skal til 24-timers eksamen i samfundsfag på B-niveau. Man får som i nok ved, udleveret nogle bilag som synopses skal laves ud fra. Men hvordan skal de inddrages i selve synopsen? Skriver man f.eks "bilag C siger at...." i det redegørende eller hvordan gør man? Tak (: -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik (B-niveau) eksamen og er gået i stå ved dette spørgsmål: "Forklar hvordan man kan bestemme monotoniforhold for et tredjegradspolynomium ved hjælp af den afledede funktion. " Hvad menes der her? Ved slet ikke hvad jeg skal stille ... -
Hvor lang skal en fysik eksamensrapport være ?
Forumindlæghej min lærer har sagt at den skal være på ca. 10 sider...men jeg sidder med det problem at jeg ikke engang er færdig med indledning og den er allerede på 2 sider ... hvor lang var jeres fysik B rapport ? til eksamen altså -
Cosinusrelationerne opg. 8.13
Forumindlæg8.13 , b) |AC| problemer med udregning (forbedrelse til eksamen) Billede er vedhæftet, vær venlig at løse opgaven og samtidig hvis step by step hvordan du kom fra til resultatet. AC skal give 6,2 -tak -
Fysik - Energi og energiomdannelse
ForumindlægSkal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på. -
Studievejleder bedes svar - eksamensbevis
ForumindlægKære studievejledere Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
Studievejleder bedes svar! - eksamensbevis
ForumindlægKære studievejledere Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
Tyskhjælper??!
ForumindlægHej alle sammen, skal til til eksamen på fredag den 19. men jeg har dog 24 timer til at forberede mig på en tekst så tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig den dag? det er tysk gymnasium b-niveau. så aftaler vi bare en timeløn:) Jeg bor i århus. på forhånd tak! -
Karakteristiske rektioner?
ForumindlægHej skal op til eksamen i kemi B snart og et af eksamensspørgsmålene indeholder følgende: "Du skal fortælle om Alkoholer og deres karakteristiske reaktioner " Hvad betyder karakteristiske reaktioner? Er det bare de reaktioner der kan laves med alkoholer? -
Reaktioner
ForumindlægHej SP Jeg skal til eksamen i kemi B i morgen, og jeg vil høre, om der er nogen, der kan give mig en (uddybende) forklaring på de organiske reaktionstyper, dvs. hydronolyse, kondensations-, substitutions-, eliminations- og additionsreaktion? Tusind tak på forhånd! :) -
Eksamensopgave hjælp
ForumindlægGoddag.. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til opgave 3 nummer c.. Har fået opg a til 0,2 og b til 9, hvis det ku hjælpe: url: http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf -
drejebog
Forumindlæghej. jeg skal lave en drejebog til min eksamen i idræt B. jeg har dans (jive), men er i tvivl om hvilke sekvenser jeg kan have ud over opvarmning og selve dansen. håber nogen kan hjælpe. hilsen Emma
