Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18921 til 18940 af 119569
-
vis trekants areal ved sinusrelationerne
ForumindlægJeg sidder her og laver aflevering i matematik, men nu er jeg simpelthen kørt helt fast ved denne opgave, som lyder: Vis ved hjælp af sinusrelationerne at en trekants areal at en trekants areal er givet ved formlen: T=(a2*sin(B)*Sin(C))/2*sin(A) Ved simpelthen bare ikke hvor jeg skal starte eller... -
Matematikaflevering
ForumindlægHej. Er der nogle af jer, der lan hjælpe med to opgaver, som skal løses på Maple? Jeg har virkelig prøvet alt, tjekket noter og jeg forstår det stadigvæk ikke. -
hjælp ! old eksamen i morgen! hvad må man have med til eksamen?
ForumindlægHejsa :). er helt kommet i tvivl om hvad man må have med ind til selve eksaminationen. Ind til forberedelsen må man vel have det hele med, men hvis man så har brug for nogle noter som man har taget i løbet af året må man så tage dem med ind til eksaminationen, eller skal man bruge forberedelses... -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
enkelt fag bestået?
ForumindlægHejsa.. nu har jeg ringet rundt til alle studievejleder, min de holder åbenbart fri idag alle sammen, eller ikke er tilstede.. =/ jeg skal bruge matematik B, for at komme ind på et studie. Jeg er bestået, u skrf. matematik, og dumpet i mundtlig. men tager man gennemsnittet, så har jeg bestået f... -
funktioner
ForumindlægHej sidder med en mat aflevering og har super meget brug for hjælp til denne opgave. Har vedhæftet et billede af matematik opgaven :) -
2. prøveforsøg i skr. mat
ForumindlægHej alle sammen!Kan man gå til re-eksamen i skriftlig matematik efter 2.g, når det blot er en delkarakter?Jeg fik nemlig 8, hvilket jeg mener, jeg godt kan gøre bedre, og det er jo lidt ærgerligt, når den trods alt tæller 1/3 af den endelige karakter...Jeg håber, at I kan hjælpe mig.//Eskapist -
Bestem den mekaniske effet, som bilen omsætter ved 110km/t
ForumindlægHej alle Sidder med en matematik aflevering og sidder fast ved et af opgaverne: Bestem den mekaniske effekt, som blen omsætter ved 110km/t Jeg har følgende oplysninger En bil kører på en vandret motorvej med en konstant hastighed på 110km/h. Bilens motor omdanner 25% af energiindholdet i benzi... -
Rumgeometri og vektorer
ForumindlægHej SP Sidder med en opgave her, som jeg ikke lige kan finde en vej og gribe den an på. Linierne l og m er givet ved parameterfremstillingerne: l: (x,y,z) = (1,5,3) + t * (1,-2,1) og m: (x,y,z) = (8,3,0) + s * (3,0,-2) Det oplyses, at linierne skærer hinanden i et punkt A a) Bestem koordinat... -
Rapporter om nervesystemet
ForumindlægJeg har brug for inspiration samt noter til nervesystemet. -
SRP valg af fag
ForumindlægHejsa! Jeg har nu søgt lidt rundt omkring og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP (eller hvilke fag jeg skal vælge.) Har matematik og kemi A og så Fysik på B. Nogen der har nogle ideer de vil dele? Evt. en opgave til inspiration? -
Kan det passe?
ForumindlægJeg har prøvet at løse opgaven, men jeg er dog ikke sikker på om det er rigtigt. Jeg er kommet frem til: a) I = U / R, men hvilken værdi skal jeg indsætte i forhold til U hvis man ser på grafen b) v = s / t, igen hvilken værdi skal jeg indsætte i forhold til t hvis man ser på grafen c) Arghh ... -
3 punkter i et koordinat system
ForumindlægLad tre punkter have koordinaterne A = (1,2), B = (5,5), og C = (8,3) i et ortogonalt koordinatsystem. Punkterne er hjørner i en trekant. a. Bestem længden af siden AB. b. Bestem vinkel A. c. Bestem koordinaterne for skæringspunktet mellem højden hb og AC. d. Bestem arealet af ?ABC. Please ... -
Sokrates' Forsvarstale
ForumindlægHej.. Er der nogle der har gode noter til Sokrates' Forsvarstale? Eller kender I nogle gode websites om denne tale? Både danske og engelske sider er velkomne.. Tak -
Mængdeberegning
ForumindlægNogle der har gode noter til et teori afsnit om mængdeberegning? Altså med henblik på udregningsmetoden og forklaringer med mere. På forhånd tak, og godt nytår :-) -
Samfundsfag
ForumindlægHej jeg skal op i samfundsfag på tirsdag, så jeg vil bare ved om der nogen der har noter til det hele plzz. har selv lavet nogen, men det ik nok );; MV,h kim -
Irland
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med noter om Irland? Både på dansk og engelsk.. Alt kan bruges.. Skriv hvis du har (; -
American psycho
ForumindlægHej .. Hvis der er nogen der har nogle gode noter til American Psycho, ville det hjælp mig meget, da jeg skal igang med en stor opgave ... Håber virkelig på svar . På forhånd tak ... -
Mange spørgsmål!
ForumindlægHej igenSå fik jeg læst "The Not So Short..." og skrevet min første aflevering i matematik. Jeg har ikke lige fået styr på det med billeder... :)Jeg bruger MiKTeX og Notepad. Er der mere, jeg kan/skal bruge?Jeg har også lige to spørgsmål. Jeg har prøvet at læse mig til svaret, men ofte ... -
WinEdt lignende editor til Mac
ForumindlægJeg har tidligere været meget glad for WinEdt som editor, når jeg har skrevet i LaTeX. Nu har jeg en Mac og leder efter en tilsvarende editor, hvor de matematiske tegn, etc. også findes som knapper, så jeg ikke behøver kende koderne for dem alle. Jeg har haft installeret texmaker, men kunne ikke...
