Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 18921 til 18940 af 33233
-
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Gymnasie: Franskpræget studeretning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole... -
Sandsynlighedsregning - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh. -
RENTESREGNING HJÆLP
ForumindlægHJÆLP SØGES du låner 10.000 kr. af en ven. han siger , at han vil have 10 % i rente pr. måned. men du skal have betalt ham tilbage efter 3 år, så hvor mange penge skylder du ham efter 3 år? -
DIFFERENTIALREGNING
ForumindlægHJÆLP MED AT DIFFERENTIER f(x) = 2X + 7 f(x) = 150 f(x) = 4X5 – 5X3 + 15X – 200 -
Terminsprøve snyd?
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i skriftlig mat A i morgen. Normalt plejer terminsprøven altid at være sidste års eksamenssæt. Ville hører om det er snyd hvis jeg inden prøven downloader sidste års eksamenssæt og bruger dem som vejledning under prøven. Vil det betegnes som snyd eller forberedelse? -
Vektor i rummet
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået til opgave, at løse nedstående. Tak på forhånd. -
bevis naturlig eksponentialfunktion
Forumindlægjeg skal lave et oplæg om et bevis for den naturlige eksponentialfunktion. Jeg forstår dog overhovedet ikke beviset, jeg håber der er nogen der muligvis kan hjælpe mig: Funktionen exp er differentiabel, med exp'(x) = exp(x) bevis: da ln(x) er differentiabel med differentialkvotienten 1/x, ved... -
Valgfag på HA studier
Forumindlægjeg skal vælge et studie og er interesseret i HA almen, HA mat og HA jur. jeg har ledt og ledt efter en side hvor der står oplysninger om valgfagene på de forskellige studier. hvilke valgfag er der til de forskellige HA linjer. på forhånd tak for hjælpen. -
5. juli!
ForumindlægDen 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre? -
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
1.g , bog
ForumindlægHej alle sammen, jeg kunne godt tænke mig en bog til noget fysiklæsning i ferien. - Helst en del pædagogisk vejledende. Niveaumæssigt, er jeg ikke klar over, hvad jeg skal gå efter. Jeg har lige afsluttet 9. (men det spiller umiddelbart ikke en central rolle). Jeg skal have fysik i 3 år på B-nive... -
GSK på andenprioritet
ForumindlægHej Jeg vil søge ind på statskundskab (adgangskvotient på 10,9 sidste år), som jeg regner med faktisk at have snittet til, da mit snit er på 11,5. Som 2. prioritet vil jeg søge filosofi. 2. prioriteten bliver nok ikke nødvendig, men hvis nu der sker et eller andet helt voldsomt, skal jeg br... -
Kan man sige dette
ForumindlægDerfor er effekten af den nye metode bedre til at identificere en syg person. -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
Formel
ForumindlægHvilken formel er det man skal benytte til nedenstående opgave? Opgave: Et billån har en hovedstol på 75.000 kr. Løbetiden er 5 år med kvartalsvise betalinger, og den kvartalsvise rentefod er 1,7 %. Find den kvartalsvise ydelse. Hvor meget kommer låntageren til at betale tilbage i lånets løbetid? -
SØGER ENGELSK UNDERVISNING
ForumindlægHej er 1.g elev og søger engelsk hjælp til mine lektier.. Bor i kbh området, self mod betaling. Nogen særlige interesseret? -
Lineær funktion
ForumindlægBeregn forskriften for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (-1,-4) og (4,1).^ Her bruger jeg så en model hvor det bliver til 1 - (-4) / 4 - (-1) = 5/5 = 1 hvilket jo er a i formlen. b findes ved at sige (-4) - 1 * (-1) = 5 dette bliver så til: f(x)=1x+5 hvis jeg ikke tager hel... -
Råolie $ Kurs HASTER !!!!
ForumindlægInden for de senere år har dollarkursen svinget mellem 550 og 890 Et tankskib sejler med en last der har kostet 438700 dollars så kommer spørgsmålet: Til hvilken kurs er denne last købt når prisen i danske kr var 3509600 kr I skal ikke regne det ud for mig, men bare forklare mig hvordan JEG... -
Rustur som stammeritual ?
ForumindlægI dag ( 6 september) i politikken er der en kronik om at studiestarten mange steder kammer over i manglende faglighed/seriøsitet , er rendyrket grænseoverskridelse og er ved at udvikle sig til stammefest for rusinstruktører og indviede ??????? Studiportalen er citeret i kronikken omkring debat om...
