Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 18921 til 18940 af 34042
-
Hvilket fag kommer man op i?
ForumindlægSkal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i? -
find konstanerne a, b
Forumindlægfunktionen F(x) =b*a^x opfylder F(2) =2 f(4)=8 find konstanerne a og b jeg er så dårlig til matematik hjælp ville være godt -
Eksponentielle- og potens funktioner
ForumindlægHej portalen. Håber i kan hjælpe mig med lidt matematik... - Hvordan findes sammenhængen mellem procentvis ændring i x og i y for en potensfunktion - hvordan løses ligninger med hver af de to typer funktion På forhånd tak... -
Prisfunktion
ForumindlægEr godt nok i matematik jeg har fået dette spørgsmål, men blev anbefalet at spørge i VØ-forummet. Hvad menes der med når der står "Redegør for de matematiske konsekvenser afhængig af om prisfunktionen er fast eller variabel"? -
GPS
ForumindlægHej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...? -
AT - GPS!
ForumindlægHej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...? -
f´(x) med brøk
ForumindlægHej jeg skal i min matematik opgave finde f´(x) for men jeg kan ikke huske hvordan man finder f´(x) når der er en brøk i funktionen Håber i kan hjælpe mig med at forstå hvordan man gør -
4. miniland
Forumindlæger der maaske nogen der har lavet matematik problemloesning> Norske turister feriecenter sommerland miniland Jeg skal bruge hjaelp til den der hedder 4,3 vil bare vide om det skal maales irl eller ikke irl? kun til dem der har opgaven. -
Regneregler for retvinklede trekanter
ForumindlægHej med jer! Hvis jeg i mundtlig matematik bliver bedt om, at redegøre for regnereglerne i en retvinklede trekant. Hvordan skal jeg så bærer mig ad? Eller hvordan ville det være en god ide, at gøre? -
Regn et regnestykke, lommeregner ødelagt
ForumindlægMin lommeregner er ødelagt og skal aflevere en matematik aflevering i næste uge! Nogen som kan hjælpe mig med at regne dette ud: (10-6) kvadratrod (5/8) Håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt, tak! -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har et problem med opgave b i vedhæftet spørgsmål - hvordan løser man denne? (vi bruger ti-nspire i matematik, så hvis der er nogle komandoer man kan bruge hertil, ville det være en stor hjælp hvis i også ville skrive det:)) På forhånd tak for hjælpen :) -
Hjælp til optagelsesprøven...
ForumindlægHejsa jeg skal til optagelsesprøve på hf den 5 april så vil jeg høre hvordan prøven foregår og om den er svær eller let? Skal op Dansk-Engelsk-Matematik. Og hvad må man ha med til prøven? -
AT-forløb fremtiden
ForumindlægHej! Jeg er i gang med et AT-forløb, men jeg mangler et emne. Jeg har om matematik og samfundsfag i fremtiden? Nogen som har nogle forslag til hvilke emner man kunne vælge ? Er på bar bund. -
Tegn funktionen
ForumindlægHej :) - Jeg skal lave en opgave i matematik og jeg forstår den overhovedet ikke - opgaven lyder: Tegn funktionen y=3x hvor x>0 Hvad kaldes denne funktion: -
Kulstof-14 datering - SRO
ForumindlægHej. Er der nogle af jer der har en SRO-opgave angående Kulstof-14 datering i matematik og fysik, som jeg kunne få inspiration fra? for jeg har ingen idé om hvordan en SRO-opgave ser ud. På forhånd tak :) -
Gør rede for at....
ForumindlægHeej, er der nogen som kan hjælpe mig med denne matematik opgave? gør rede for at, 2/(x-3)(x-2) = 2/x-3 - -2/x-2 Håber i kan hjælpe mig hurtigst muligt! :) -
Reducér
ForumindlægHej med jer! Jeg sidder med dette matematik stykke: Reducér (a+b)(a-b)+b^2 Jeg har fuldstændig glemt hvordan fremgangsmåden er, nogle der kan hjælpe? :-) -
eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Jeg har fået noget matematik for til på Torsdag. Der er en opgave der hedder: Bestem udtrykket for en eksponentiel udvikling med f(0)=50 og f(2)=200 Hvordan skal den opgave laves? :o -
Procent og rentesregning
ForumindlægHej :) Jeg starter imorgen med et projekt i matematik, hvor jeg har valgt at arbejde med procent og rentesregning. er der nogen der har noter omkring emnet, der vil dele dem med mig? kunne være en stor hjælp da det tæller som årskarakter. -
Differentialregning
Forumindlæg(Nspire filen er vedhæftet med svar til a,b og c) Jeg kludrer rundt i hvordan d og e skal laves og det er mere gætværk end faktisk matematik
