Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18941 til 18960 af 325233
-
HJÆLP MIG!!!
Forumindlæghej... jeg skal lave en synops om kognition og læring... udefra dette skal jeg komme med forklaringer på fobindelsen mellem motorik og intellekt og dens betydning gor de kognitive processer og indlæringen ved anvendelse af relevant pykologidk teori: herundr har jeg fået nogle artikler om børn so... -
er virkelig lost
ForumindlægHej håber i kan hjælpe mig med hvordan man skal regne det her ud..Et medikament indeholder 4 mg af et virksomt stof. I kroppen nedbrydes stoffet, og efter t timer er restmængden r(t)i kroppen bestem ved r(t)=4-0,68t+0,06t^2 ; 0=Det er opgivet at Dm(r) = (0,5), men den kan udvides noget mod hø... -
Integrale regning
ForumindlægHej Skal gøre rede for at: S(1/kvadratrod(x)*(1+2x)*e^(x))=2*kvadratrod(x)*e^(x)+k Er nået så langt: 2*(1/(2*kvadratrod(x))*e^(x)+2*kvadratrod(x)*e^(x) = ((1/kvadrat(x))+2*kvadrat(x))*e^(x) men kan ikke komme videre. en som kan hjælpe? -
X^2 test
ForumindlægHej Derude Jeg skal til skriftlig eksamen i matematik, og vi har fået et nyt emne til pensum som hedder x^2- test Hvis nogen derude har en masse gode ting om det, som kan hjælpe mig til at forstå det, må i meget gerne hjælpe mig :) Det eneste jeg kender ligningen (forventede-observerede)^2... -
Isolering
ForumindlægJeg skal isolerer u i denne ligning: a=m*g*sin(A)-u*m*g*cos(A) a=sin(A)-u*cos(A) a/u=-cos(A)/sin(A) u= -(a-cos(A))/sin(A) u=cos(A)/sin(A) u=tan(A) Det skal nævnes at a=0 Er dette rigtigt? -
tangentplan
Forumindlæghvis man har en kugle med centrum i p(1,-2,3) og radius 5, jeg har bestem kuglens ligning til (x-1)^2+(y+2)^2+(z-3)^2=25 men så skal jeg bestemme en ligning for kuglens tangentplan i punktet Q(4,2,3) jeg vil sige at ligningen skal se således ud: a(x-x0)+b(y-y0)+c(z-z0)=0 hvor normalvektoren til t... -
Hjælp hjælp hjælp
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet med begyndelsespunkt 0 er der givet fire punkter A(6,0,0) B(0,8,0) C(0,0,12) T(22,12,8) a) Der er to kugler med radius √29, der har ss som tangentplan i røringspunktet R(0,8,0). Bestem for hver af de to kugler koordinatsættet til centrum. jeg ved at: ss: 8x... -
energi
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp da jeg skal op til geo eksamen i morgen og jeg mangler stadig en del.... jeg vil godt ha hjælp til at besvare dette spørgsmåle... 1. beskrive dannelsen af olie og naturgas samt de geologiske betingelser for olieforekomster 2. gøre rede for udviklingen i verdens o... -
roduddragning
Forumindlæg... Roduddragning, sådan tror jeg nok det hedder. Jeg har ikke haft matematik i et år nu, og i år jeg startet igen på B-niveau, og der er et lille hul i min hukommelse. Hvordan er det nu man laver roduddragning på en lommeregner "Ti et elelr andet". Jeg kan ikke lige finde min lommer... -
Nogen der har lavet denne opgave eller kan hjælpe
Forumindlægsidder rigtigt meget fast i denne opgave vi har fået, jeg går på vuc 9klasse og fået en eksamens opgave (træning tror jeg er hans ide med det her) Er der nogen her inde som har lavet denne opgave eller måske kan/ville hjælpe med at lave den ? Opgave 1 Med i et fællesskab Skriv et indlæg til blo... -
Gunstige afsætning? (Haster :/)
ForumindlægHvis man har følgende tal: Salgspris / Afsætning / Variable omkostninger kr. / stk. / kr. 10 / 10.000 / 60.000 9 / 20.000 / 110.000 8 / 30.000 / 135.000 7 / 40.000 / 180.000 6 / 50.000 / 245.000 (Jeg ved godt det står lidt sjusket, men skemaer og forums passer desværre ikke så godt sammen. Jeg... -
hjælp til STIL
Forumindlæghej alle sammen.. jeg skal skriv en historie (om et Billede) , hvor billedet kunne være en beskrivelse af noget i historien. Historien skal være henvendt til en voksen læser i et ugeblad eller i en avis er der nogen der kan give mig nogle god råd hvad jeg skal lægge mærke til på billedet/male... -
Gay-Lussacs 2. lov
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor jeg målte volumen V i ml og temperatur T i °C. Herefter har jeg plottet mine data i et diagram, hvor temperaturen er på x-aksen. Jeg vil gerne aflæse det absolutte nulpunkt, hvilket vel er funktionens skæring med x-aksen. Dette får jeg til at være -22°C, hvi... -
Eksamen
ForumindlægHejsa Jeg har været til eksamen i dag, jeg var til eksamen i Religion C, og desværre så bestod jeg den ikke. Mit spørgsmål er så, får jeg stadig mit HF bevis, altså kan jeg kalde mig HF student ? Jeg skal nemlig bruge HF beviset for at kunne søge ind på pædagog. Mit snit er over de 2. Skal ma... -
Differentialligning
ForumindlægEn høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratroden af vandhøjden. Opgave: Opstil en differentialligning, der beskriver s... -
Funktion - forklaring
ForumindlægHej. Jeg har denne lille opgave: Intro: I stratosfæren kan trykket (målt i mb) for højder mellem 11 km og 25 km beskrives ved en funktion som er givet ved regneforskriften: f(x) = 226e^(-0.157(x-11)) hvor x angiver højden (målt i km.) Hvordan ville i gøre, hvis i skulle beskrive hvordan try... -
Lektiehjælp BIOLOGI
ForumindlægHey. Jeg søger lektiehjælp til biologi eksamen! Jeg trækker mit spørgsmål d. 16 juni omkring kl. 11:00 og skal op til eksamen dagen efter d. 17. Jeg har biologi på B niveau, og søger en der har fuldstændig styr på pensum! Jeg bor i Vedbæk og i Hellerup, så hvis der er nogen der har lyst til at t... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk mundtlig prøve på tirsdag, jeg har lavet min synopsis og alt det andet med at analysere min tekst, men så kom jeg tvivl om, hvordan man perspketiverer til en anden tekst, vi har fået papir med hensyn til litterær perspektivering, men forstår det ikke, er da nogle af jer... -
Opgave på A niveau - Hjæælp...
ForumindlægUnder optagelsen af spektrene modtog Hubble-teleskopet lys fra et bestemt område i galaksen M87. Ved bølgelængden 505 nm var den modtagne effekt 2,5*10^-18W. a) Hvor mange fotoner modtog Hubble-teleskopet i løbet af 10 sekunder ved bølgelængden 505 nm? Ud fra spektrene har man fundet, at stof i... -
Den dialektiske metode
ForumindlægVi har om Platon, og i den forbindelse skal vi lave svare på nogle spørgsmål, Et lyder hvad er den dialektiske metode – forklar denne metode, og hvad medfører metoden? er er den der kan forklare mig lidt om dette. Der er en anden ting jeg gerne vil have lidt hjælp til... der tales...
