Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18961 til 18980 af 158493
-
SSO!! hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skive sso i matematik B- A. Jeg ved ikke hvor skal jeg begynde og hvad kræver det??? Jeg vil gerne se nogle opgaver for at få inspiration/ ideer. hvis nogen har skrevet sso i matematik A-B, vil være søde at sende det til mig??? det vil være en stor hjælpe og jeg vil være meget... -
Mundlig eksamen: funktioner og vækst?
ForumindlægJeg er ved at forberede mig på alle mine mundlige eksamensspørgsmål til om et par uger. Jeg har et spørgsmål der lyder: FUNKTIONER OG VÆKST Redegør for mindst to af de tre typer af vækstmodeller - læneær vækst, eksponentiel vækst og potentiel vækst. Det lyder meget ligetil. Mit problem e... -
Ændring af studieretning
Forumindlæghej, jeg skal til at starte i 1.g i morgen og er meget spændt på det hele, men glæder mig også rigtig meget. der er bare en ting jeg hele tiden tænker på....! Jeg har valgt en studieretning der hedder Kemi A + Matematik A + Fysik B og jeg ville faktisk have ønsket at jeg havde valgt: Bioteknologi... -
Bevis for cosinusrelationer
ForumindlægHej Jeg går i 1. g og skal til årsprøve i matematik B-niveau på onsdag, så er i fuld gang med at forberede mig, men har et problem. i et af prøvespørgsmålene skal jeg definere cosinus og sinus. (er med på at det gøres i enhedscirklen, men skal man bare sige det eller ville i tegne den hvis det v... -
Planetbevægelser: Forskellige spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at læse noget teori om Planetbevægelser i "Fysikkens verden 3". Jeg har læst det igennem op til flere gange, men der er simpelthen noget af det jeg ikke kan hitte ud af - derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det. Her kommer mine spørgsmål: a) I bogen på ... -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak. -
TI Interactive-guide
ForumindlægHej :) Jeg søger hjælp til hvordan man anvender TI Interactive, kunne godt bruge en manual/guide.. Og hvordan får man programmet til at være på dansk? :) -
HJÆLP! mangler en der er go til mat.
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg bare slet ikke kan finde ud af, er der mon en der kan hjælpe?? F(x) = 2x^2+bx-4 Bestem b således at f har nulpunkterne -1 og 3 -
mat
Forumindlægmat -
Statistik
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig med statistik. Forstår ingenting af det. 12. Statistik Du skal redegøre for de statistikredskaber (deskriptorer), der anvendes til at beskrive et grupperet observationssæt. Desuden skal du redegøre for ”Chi i anden testen”. • Vis et eks... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :) -
Lille spørgsmål- konstant?
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig her.. Sidder og laver en fysik rapport over et (joules) forsøg og skal svare på: Bestemmelse af resistansen. Eresistor= konstant * I2 * t Konstanten i formelen overfor kaldes leder AB's resistans R. Altså: Eresistor = R * I2 * t I hver af de to måleserier, s... -
Funktion
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvordan man finder en funktionsforskrift for en linje på et kordinatsystem... er der nogle der evt. kunne hjælpe med en youtube-video eller noget? mangler lige at få strammet lidt op på det:) -
Hjælp til integration
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan hjælpe mig med at integrere følgende fem: 1) (x^2)*e^x 2) (x^2)*ln(x) 3) (x^2)/(e^x) 4) ln(x^2+x^4) 5) e^(3x-1) Tak på forhånd! -
eksponentiel regression
Forumindlæghvad er eksponentiel regression og hvad bruger man det til???? -
Rødder
ForumindlægBeregn rødderne for følgende andengradspolynomier uden brug af ligningsløser eller grafer f(x) = 3 (x-2)(x+7) g(x)= 2x2-10x+8 -
statistik
ForumindlægHej Jeg laver pt. nogle opgaver ang. deskriptiv statistik fra kapital 1 i dette kompendium; http://www.hansreitzel.dk/%C3%98konomi/Grundl%C3%A6ggende-statistik/~/media/42E55F46B7DA4E6785E51C63697ED0A8.ashx Jeg er dog i tvivl om jeg har løst opgaverne korrekt - så mit spørgsmål går på, om der er ... -
SRP om pest Eksempel
ForumindlægNogle der har en SRP om pest, som de kan sende til mig -
Formel for optimalt rumfang
ForumindlægHej allesammen... Jeg har gang i en opgave med rumfang, hvor jeg skal lave nogle choklade-æsker af et stykke a4 papir. Så skal jeg finde det optimale rumfang man kan lave af sådan et papir. Er der en formel til at finde det optimale rumfang af en æske? -
Hjælp til sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe med det her sandsynlighedsregning?
