Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18981 til 19000 af 75430
-
karaktervægt på stx
ForumindlægHvis jeg skal op i f.eks. dansk A og biologi B - kun mundtligt i begge - tæller biologikarakteren så 1,5 mens danskkarakteren tæller 1. Synes det lyder lidt mærkeligt når niveauerne er som de er. Hvor finder man reglerne? -
Hjælp til rettelse :)
ForumindlægHej alle sammen ... Min handler også om internet :) Jeg har skrevet om hvad internet betyder for mig :) Så jeg vil mene at jeg håber i vil læse det i gennem , mange tak :) På forhånd tak... Für mich bedeutet Internet viele ding z.B. schreiben E-Mails, suchen eine unterschiedlich Wissen, Chatte ... -
Hjælp: Brøker og bokstaver a^-4*a^3
ForumindlægHejsa, jeg sidder her med en opgave som driller. Jeg er igang med at tage matematik B på NET-HF og er pludselig gået kold på flg opgave: (a5 / a-4 ) * (9 / a3) Jeg går ud fra at nævner kommer til at hedder a5 *9 = 9a5 men nævneren a-4 * a3 kan jeg ikke lige dreje. Som jeg har forstået det er et... -
FYSIK OPGAVER - HJÆLP! (DET HASTER)
ForumindlægHej. Er der nogen der ude, som har lavet opgave: 47, 54, 68 og 69 i fysik-bogen B2 - det starter fra side 79. Helst med forklaringer også! Hvordan i har fundet frem til resultatet og så videre... Jeg har ligget syg i over en uge - så jeg har ikke været med til hvad klassen har gennemgået, håber v... -
Akut brug for hjælp!
ForumindlægHej, kan stadig ikke finde ud af disse spørgsmåler Jeg har trukket til eksamen og mangler at agrumentere et ordentlig svar, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. 1. Hvad er finansloven, og hvilken betydning har den for de danske borger? 2. Hvilke indtægter og udgifter er de største på statens b... -
2 års opgave - Analyse delen
ForumindlægHej. Jeg skriver i øjeblikket 2 års opgave også kaldt Dso. Min problemformulering lyder således: Jeg vil gerne redegøre for forholdene i det danske landbrug og borgerskabet mellem 1955-1970 Derefter vil jeg foretage en analyse af de danske kvinders arbejdsforhold i samme periode. Til sids... -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne... -
Grammatik
ForumindlægForklar, hvordan de understregede udtryk kan volde problemer ved en oversættelse til dansk. Brug relevant grammatisk terminologi. Svaret skal skrives på dansk. Both faces gaped in surprise, their eyes flickering and their mouths opened, expressions frozen in shock. Oversættelse: Deres øjne fl... -
FS10 Operaen
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN. - ER DU NOGLE SOM GIK I TIENDE KLASSE 2006/2007 OG KOM TIL EKSAMEN I FS10 OPERAEN. HVIS JA, SÅ SKRIV VENLIGST, har brug for lidt hjælp med hensyn til den. -
Ikke tage på studietur
ForumindlægHej Jeg er en dreng. Vi har en studietur, og har egentlig ikke lyst til at tage med. Den er frivillig. Jeg vil gerne sige, at jeg ikke kommer, men så frygter jeg, at jeg er the "lonley wolf" og folk vil måske bagtale mig, og jeg vil få dårligere karakterer osv. Hvad skal jeg gøre? -
Samtale - Conversation
ForumindlægHeej Jeg har til opgave at finde så mange ideer på, hvordan man kan have en samtale med en, som man aldrig før har snakket med, men man ser personen hverdag på skolen eller efter skole ? Hvordan kan man starte med at snakke med personen? Og hvad kan man snakke om? Kom med så mange ideer som... -
Essay? Hjælp lige...
ForumindlægNu er jeg blevet lidt usikker. Et essay på engelsk er ikke det samme som et essay i dansk, right? Mener i engelsk skal man analysere. Skal nemlig til terminsprøve i engelsk B imorgen. I et af mine hæfter står der "In a short essay (150-200) discuss to what extent it its fair to judge other p... -
Enkelt sætning
ForumindlægEr der noget at sige til, at forældrerne kan føle sig under pres i kampen for, at deres små kæledægger mindst skal udvikle sig til at blive kandidater til præsidentposten? Are the parents to blame for feeling under pressure in the struggle for their small / little darlings, at least, developing ... -
livsstilen med cider (sommersby) til bords når man skal spise middag
ForumindlægHej SP!! (: Jeg vil håbe nogen kan hjælpe mig, jeg skal snart til at skrive SRP og skal aflevere en litteraturliste imorgen!! jeg mangler dog kilder til dansk stilen, hvor jeg henholdsvis skal kilder til: "livsstilen med cider til bords når man skal spise middag" og så skal jeg ... -
Plancks konstant..
ForumindlægJeg har lavet et forsøg i skolen med en kviksøvslampe, som vi skal bruge til at løserive nogle elektroner med. Spektrallinjerne fra dennne lampe skulle rettes enkeltvis mod et h/e-apparatus ( vi fik udleveret en tegning med engelsk vejldening), min lære var lidt forsinket med øvelsen pga. mange ... -
Predicted Grades - Hvordan gives det på gymnasiet?
ForumindlægGoddag! Mit spørgsmål lyder hvordan 9;predicted grades9; bliver afgivet i en dansk sammenhæng? Jeg påbegynder 3 år af HHX efter sommerferien. Min intention er at søge ind på Cambridge/LSE den 15. oktober 2014. Jeg er tidligeret blevet informeret om, at hvis jeg valgte at søge i 3.g, alt... -
HJÆLP litterer artikel kendetegn?
ForumindlægHej jeg har fået en opgave til på fredag der hedder at jeg skal skrive en litterær artikel ud fra en tekst, og jeg har aldrig skrevet en litterær artikel før Så jeg har slået op på nettet og fundet frem til at jeg blandt andet skal bruge danskfaglige begreber. Og sproget er danskfagligt: analy... -
KS - Integration???
ForumindlægHej med jer ;-) Jeg har trukket "velfærdsstaten" med fokus på "kulturmøde & integration". Jeg har lidt svært ved at sætte Dansk Folkeparti ind i Molins modellen, kan nogle af jer herinde evt. give en hjælpende hånd og gøre det for mig? Altså forklare deres politik ud fra... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej! Jeg sidder i den situation at jeg snart skal op til AT i samfundsfag og mediefag. Jeg har her en dokumentarfilm, som min opgave drejer sig om. Jeg ved, at man kan lave en diskursanalyse over en dokumentarfilm. Mit spørgsmål er bare hvilket fag man har metoden fra? Når man snakker om disku... -
Grammatik tjek af lille tekst!
ForumindlægHej alle Jeg er blevet færdig med det her tyske "brev". Jeg har gjort mit bedste for, at der ikke er grammatikfejl. Men jeg ved nærmest, at der næsten er mange, eftersom jeg ikke er den skrappeste til tysk grammatik. Den er kun på en halv side skal det siges(eller lidt mindre). Så h...
