Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18981 til 19000 af 32350
  • Logaritmen???

    Forumindlæg
    hej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ?
  • cos, sin og tan - hvor?

    Forumindlæg
    Hej (; Jeg skal op til mundtlig årsprøve i matematik imorgen. - men jeg har lige et spørgsmål. Cos(v) = hos / hyp Sin(v) = mod/hyp Tan(v) = mod/hos - men hvor ligger den cosinus/sinus/tangens vinkel jeg vil finde i min retvinklede trekant?
  • Ang. gennemsnit ????

    Forumindlæg
    Hvis man nu får 7 i skriftlig matematikog 10 i mundtlig. Lægger man dem så bare sammen og dividere det med 2 10+7 = 17 17/2 = 8,5 og så runder man det på til 9Så ens karakter i matematik er 9 er dette rigtig ????
  • mdt. eksamen - differentation af sum af funktioner

    Forumindlæg
    hej skal op til mundtlig eksamen i matematik om et par dage og har nogen problemer med nedenstående spørgsmål - hvad det dækker over og hvordan det skal bevises: "opstil og bevis en sætning for hvordan man differentierer en sum af funktioner" hvordan skal dette gribes an? på forhånd tak!
  • Hjælp til mat-A.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal sørge for at bestå Matematik A skriftlig engang i maj måned, og jeg føler mig ret usikker på det. Er der nogen der begår sig inden for hjælpelærer området? jeg bor lige omkring Odense :)
  • eksamens sæt fra 2003

    Forumindlæg
    Hej..Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved et sted hvor man kan finde eksamens sættet fra 2003 matematik B, evt. også svarene. Jeg er ved at gøre mig klar til skriftelig eksamen og skal derfor bruge dette sæt som repititions sæt.Hilsen T.Fuglsang
  • Eksamens opgaver

    Forumindlæg
    Som så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :)
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor???
  • Valuta

    Forumindlæg
    En bank køber en dag 10 mio. dollars til kurs 693,10 og sælger dem senere til kurs 694,50 beregn fortjenestenJeg har fået svaret til 140000krmen facitlisten i Matematik Tak siger 20199 kr. Hvem har ret? Og hvordan er det lige man regner det rigtigt ud?
  • Rumdiagonal

    Forumindlæg
    Hej,Jeg skal op i matematik og ved ikke hvordan man beregner en rumdiagonal. Kan godt Phytagoras. Et eksempel.rummet 12m lang, 8,5m bred og 4m høj.Har fundet gulvdiagonalen:144+72,25 = 216,25 Kvadratrod 216,25 = 14,705hvordan regner man rumdiagonalen? På forhånd tak for hjælpen!
  • Næstved Gym. og HF

    Forumindlæg
    Er der nogen her der kommer fra Næstved Gymnasium og HF? Og evt. kender enten Anne Margrethe Rosenkvist (RO) i dansk og/eller Henrik Schnack-Petersen (SC) i matematik???Går selv på Sorø Akademis Skole, hvis der er nogen der har brug for info..
  • Reduktion, skriftlig årsprøve uden hjælpemidler 2005

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en af opgaverne fra sidste års matematik årsprøve uden hjælpemidler. Hvordan reducer man: (a^2*(b^-1)^2*a^3)/((b^2*a)^3*b^-4)Mange tak
  • Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en matematik rapport og er stødt ind i et lille problem... Skal svare på dette spørgsmål og er helt blank Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette? Og et enkelt spørgsmål mere: Har alle ligninger en løsning? Kan du evt. finde et eksempel på en...
  • ENHEDSCIRKLEN!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til matematik eksamnen her på torsdag. Jeg sidder og kigger på enhedscirklen. Hvad kan man bevise når der er et overemne kaldt: Sinus og cosinus i den retvinklede trekant og enhedscirklen? Hvad skal jeg sige? + jeg forstår ikke formålet med enhesciklen? Mille
  • Fremskrivningsformlen

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som ved noget om rentesregning? Sidder nemlig og skal til eksamen i matematik, og har fået et spørgsmål der lyder: Hvor dan kan man anvende fremskrivningsformlen kn= k0(1+r)^n til at beregne de forskellige bogstaver i formlen? På forhånd tak ..
  • Løs ligning?

    Forumindlæg
    Hej :) I matematik har jeg fået en opgave hvor jeg skal løse denne ligning: 13/4k : 5k/(2·3k) = 2 Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe den an? Skal jeg starte med at finde fællesnævner eller? Tak på forhånd :)
  • Løsning af eksamensopgaver :(

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der nogen der har eller ved hvor jeg kan finde løsningerne til eksamensopgaverne i matematik A htx? Leder efter disse: 30. august 2011 16. december 2011 Mvh Anette
  • Lommeregner

    Forumindlæg
    Heej alle. Har matematik på B-niveau, og har stadig ikke fået fat i den lommeregner vi skal bruge da min mor eller far ikke lige kan finde pengene til den..:( Det er en TI-nSpire CAS. Er der nogen som muligvis har en de vil sælge? På forhånd tak.
  • Mundtligt 1-årigt A-Niveau

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ude der har været oppe i mundtligt matematik eksamen i 1 årigt A-niveau?I så fald - hvordan gik det? og vad kom du/i op i?Tænker især på eksamensspørgsmålet og formuleringen af dette...På forhånd tak/Casper
  • Polynomier

    Forumindlæg
    Hej Jeg er gået i stå med en opgave som lyder: omskriv ligningen x-1/x=4 til en andengradsligning, jeg har ledt i min matematik bog efter nogle oplysninger, men der stod desværre intet.: kan nogle hjælpe? På forhånd tak :)