Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19001 til 19020 af 20689
-
Differentiation af produkt
ForumindlægHej Alle Jeg skriver studieretningsprojekt i matematik og fysik om jordskælv og differentialligninger og skal bl.a. vise at følgende: f"(x)+a*f'(x)+b*f(x)=0 Har løsningen ?(x)=x*e^kx (og desuden f(x)=e^kx, men det volder nu ikke de store problemer). Når ? skal differentieres to gang... -
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overveje ... -
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overvej... -
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overvej... -
Differentiering af sammensat funktion med sin & cos
ForumindlægHej I min fysik-opgave sidder jeg lidt fast i en del-opgave hvor jeg skal have differentieret funktionen 120•cos(x)•(2•120•sin(x))/9.82 Det er ca 14år siden jeg sidst har differentieret en sammensat funktion "i den kaliber" - så jeg er ærligt talt mege... -
kernefysik
Forumindlægjeg har fået denne her fysik opg: På en fabrik, der fremstiller aluminiumplader, kontrollerer man pladernes tykkelse med en radioaktiv kilde. gamma-kilden udsender gamma-fotoner med energien 0,662 MevV. Halveringstykkelsen for denne stråling i aluminium er 3,5 cm. Geiger-Müller røret registerer ... -
I,Robot?
ForumindlægHej SP, går i 3g og skal til at finde på et emne til (gys!) AT-eksamen... Emnet er, som i nok ved "fremtiden-visioner og forudsigelser".. FEDT, tænkte jeg, for har længe været meget faschineret af filmen "I,robot", ikke kun fordi det er en djævelsk god film, men også pga. dens... -
Noget m. specifikvarmekapacitet, tror jeg :/
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her med en opg. A & B, men jeg kan ikke finde ud af dem. Ved ikke hvad jeg skal bruge al infoen til, eller hvilken info jeg skal bruge, eller formlen. Nogen der kan hjælpe? Info: En hårtørre bruger 30W, når kold luft kommer ud. Den bruger 450W, når den blæser med varm lu... -
forklar følgende ud fra energisynsvinkel :/
ForumindlægHej alle (: Jeg har fået til opgave i en fysikaflevering at beskrive nogle ting ud fra en energisynsvinkel, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an overhovedet, da fysik er en af mine absolut svageste sider. :o Jeg håber virkeligt, at der er nogle, der kan hjælpe mig lidt. Opgaven sige... -
Omskrivning af løsning til homogen lineær andenordensdifferentialligning
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket og skriver SRP i Fysik og Matematik omkring svingninger og differentialligninger og jeg er løbet ind i et lille problem. Jeg har fundet den fuldstændige løsning til differentialligningen y''+a*y'+b*y=0 som er f(x)=c1*exp(k*x)*cos(w*x)+c2*exp(k*x... -
Beregningen af spændingsfaldet
ForumindlægKære mennesker. jeg har nogle problemer med en opgave i min fysik bog. opgaven lyder: en modstand har resistansen 10 ohm. beregn spændingsfaldet over modstanden og strømmen gennem den i følgende tre situationer, hvor vi sætter batteriernes indre resistans til nul: A) modstanden tilsluttes et ... -
Naturfag - Terminspørve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Naturfag - Terminsprøve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
HJÆLP MIG!!
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Naturfag - Terminsprøve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Energibevarelse
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til fysik eksamen, og sidder fast i denne opgave. Jeg håber det er ok, at spørgsmålet er på engelsk An 840 kg roller coaster car is launched from a giant spring of constant k=31 kN/m into a frictionless loop-the-loop track of radius 6.2 m. What is the minimum amount that... -
Hjælp til problemformulering! (Bilisme) - Haster!
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive i fagene Historie og Fysik. Mit emne er Bilisme og jeg har lavet en midlertidig problemformulering, men jeg vil meget gerne have respons og kritik på den, da mine vejledere ikke rigtig reagerer. Den ser således ud: Bilisme Problemformulering: Hvilken betydning har t... -
synopsis
ForumindlægHej jeg er igang med en meget svær AT opgave - hvor jeg nu har ændret "vinklen" på den. Jeg arbejder med en dommedags "profeti/forudsigelse" indenfor Fysik og Historie. Profetien går ud på, at man ved hjælp af fysiske ligninger kan forudsige dommedag (ikke på et bestemt tid... -
Kvantefysik, Double slit eksperimentet (lys)
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har et meget interessant emne jeg gerne ville have et lidt klarer syn på! Da jeg ikke vil til at forklare dette forsøg, antager jeg i kender til forsøget som jeg nævner i titlen hvis i giver et svar. Jeg ved at dette forsøg længe har været et mysterie som ikke har kunne... -
Lektiehjælp søges til matematik B-niveau !
ForumindlægHejsa, Jeg er en 17-årig pige, der går i 2.g. Jeg har virkelig brug for noget lektiehjælp i matematik - er kommet så langt bagefter, at jeg efterhånden ikke kan løse vores afleveringer længere. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få noget hjælp til at genopfriske og lære noget af det matematik, j...
