Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 19001 til 19020 af 23609
-
Projektopgave om ligestilling - mangler model/produkt
ForumindlægHej.... Jeg har til projektugen valgt at skrive om ligestilling. MIn problemstilling lyder følgende. "I 1915 fik kvinder i Danmark fuld stemmeret. Alligevel er den nuværende situation følgende, at der stadigvæk ikke er ligestilling blandt mænd og kvinder. Hvordan kan det mindskes både glob... -
Bograpport
ForumindlægHello... Skal snart igang med at læse og skrive en rapport om én bog, derfor ville jeg spørge jer, om hvilken bog i kan foreslå (indenfor dansk of course...), der skal være noget kød på evt.. Det andet er, om der er nogle gode bograpporter herinde (?), har kigget igennem, men fandt ikke det stor... -
Dyppekogeren i en kogekande
ForumindlægHej alle Er igang med at skrive en rapport om nyttevirkningen af energi ved opkogning af vand, henholdsvist på en masseplade, induktionsplade og i en kogekande. Jeg ender indlysende nok, ud med at kogekanden har størst nyttevirking. Det tænker jeg er pga af dybbekogeren i bunden af kanden, da de... -
Genetik. Kønsbunden Nedarvning.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive en rapport omkring genetik i biologi. I teoridelen er jeg blevet bedt om at forklare begrebet kønsbunden nedarvning.. Det er ikke i sig selv SUPER svært, og jeg har da kunnet finde information om dette både i min bog og på internettet.. Nu er det bare sådan,... -
2 spørgsmål ang. steptest
ForumindlægHey.. Jeg er igang med at skrive en rapport over steptesten.. Herunder er der to spørgsmål, som jeg skal svare på, men har ikk rigtigt nogen ide om, hvad jeg skal svare til følgende to spørgsmål: 1: Hvilke muskler aktiveres (bruges) ved testen? (glat tværstribet dvs. hjerte/skelet-muskler) 2: Hvi... -
formelen for halveringstid
ForumindlægHej, Jeg er igang med en rapport som omhandler halveringstiden af Ba-137. Jeg har fundet to forskellige formler til udregning af halveringstiden: T½=ln2/k Hvor k er halveringskonstanten En anden formel: T½ = ln2/2 = log(½)/log(b) Hvor b kommer fra regressionen på en graf so... -
spørgsmål om hjertet
ForumindlægHej igen er ved at skrive en biologi rapport omkring hjertet, men jeg har lige to spørgsmål, som jeg ikke forstår. 1) hvorfor kræver hjertet blodtilførsel på trods af alt det blod, der flyder igennem det? mit bud: er det fordi det har brug for blod til at kunne udføre sit arbejde, som er at pumpe... -
spytamylase.
Forumindlæg• Hvilken effekt har temperaturen på spytamylase? • Hvilken effekt har pH på aktiviteten af spytamylase. Sammenlign resultaterne med pH-forholdene i mavesækken. Hvorfor er det vigtigt at få tilført amylase fra bugspytkirtlen og ikke kun fra spytkirtlerne i munden? • Hvilken effekt ... -
Pelsfarve hos katte
ForumindlægHej.. Jeg har fået en biologi rapport for. Jeg kan ikke lige finde ud af første opg. resten kan jeg godt. Den lyder sådan her: Altså hvis en sort/gråstribet hunkat bliver krydset med en orange hankat, bliver alle killinger af hankøn orange, og killinger af hun køn bliver plettede. Altså orange... -
Gæring af øl - hjælp!
ForumindlægHej alle. vi er gået i gang med et lille projekt l biologi om ølbrygning. vi er i fuld gang og skal dertil lave en rapport... Jeg mangler hjælp til følgene spørgsmål: 1) Hvad sker der i gæringsprocessen (opskriv reaktionsligning) og hvorfor laver man evt. omflytning til en anden gæringsbeholder... -
Beregning af x - hjælp
ForumindlægHej. Kan i hjælp mig med denne opgave, som er en rapport vi skal lave i næste uge. Den er en fremstilling af buffere. Jeg vil have hjælp med x beregning: Vi ønsker at fremstille 100 mL bufferopløsning med ph = 7,0. Beregn x, når vi skal anvende følgende forskrift: 171 mg NaH2PO4 *H2O(s) x mg Na2H... -
BPP NPP og Respiration
ForumindlægJeg sidder med en rapport omkring primærproduktion, og har fået stillet følgende spørgsmål: Hvor stor en procentdel udgør den energi der går til hhv. respirationen og tilvæksten (NPP)? stemmer de fundne resultater overens med teoretiske værdier? Mit resultat blev: 56% af energien udgør den en... -
Beregning af pH
ForumindlægHej. Nu har jeg ledt alle de gamle kemi bøger igennem, og (næsten) hele internettet, inklusiv herinde, og jeg er helt lost. Det er et stykke tid siden jeg sidst har haft kemi, og har glemt alt om pH beregning. I en laboratorieøvelse har jeg skulle identificere et ukendt stof, som var jern(II)sulf... -
Titrerkurve - ækv. punkt = væk?
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport og er kommet igang med teorien, jeg har skrevet sålede: Udefra, at phosphorsyre er en triprot syre kan man se, at der vil være 3 ækvivalenspunkter på titrerkurven. Man kan måske undre sig over, når man ser på forsøgs titrerkurven, hvor det tredje ækvivalenspunkt er... -
Vækstformler
ForumindlægHeej (: Jeg skal til mundtligt matematik eksamen snart og jeg har et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på; 6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag... -
Genetik
ForumindlægHej derude :) Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Beskriv kort, hvordan I vil besvare nedenstående eksempel på et mundtligt eksamensspørgsmål, herunder hvilke emner der kunne blive berørt under en eksamination. Du skal med udgangspunkt i din rapport om genetik 1) gøre rede for, hvor... -
Verdensbilleder
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan finde rundt i. Disse spørgsmål omhandler videnskabsmændene Galileo Galilei og Aristoteles. - hvorfor var kirken tilhænger af det aristoteliske verdensbillede? - Hvorfor var kirken imod Galileis interesse i himmellegemernes bevægelse? - Hvorfra fik ... -
stofmængdeforholdet
ForumindlægHejsa! Jeg sidder lige og laver kemi rapport, men der er noget jeg er lidt usikker på, og håber jeg kan finde lidt hjælp herinde på siden.. Spørgsmålet lyder: Dernæst anvendes de afstemte reaktioner til at finde stofmængdeforholdet mellem natriumhydrogencarbonat og hvert af de mulige faste produ... -
Samfundsfag Eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en synopsis om den danske velfærdsstat, og jeg tænkte om i havde nogle idéer til problemformuleringer og problemstillinger? Skal tage udgangspunkt i udviklingen af dansk velfærd gennem de sidste 7 år og også gerne have et fremtids aspekt. Og meget gerne noget om robin hoo... -
Beregning af pH ved titrering
ForumindlægHej alle sammen Jeg er i gang med en rapport om rødvin, og jeg bl.a skal gør rede for hvordan man bestemmer surhedsgraden i rødvin. Vi har haft lavet en titrering af 25 mL rødvin med 0,1 M NaOH. I forhold til titrerkurven og ækvivalenspunktet er jeg kommet frem til at der er 0,09 M vinsyre (C4H6O...
